SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kurczy się rynek pism komputerowych. „Chip” z największym spadkiem sprzedaży

W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD Action”. Wszystkie tytuły w segmencie zanotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem był „Chip”.

Sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2016 roku wyniosła 67 980 egz., czyli o 21,45 proc. mniej niż w maju 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 36 240 egz., po spadku o 12,37 proc.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zwiększył się o 8,54 proc. do 30 698 egz.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 22,14 proc. i wyniosła 8 538 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

ZKDP

maj

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

126 992

67 980

67 980

127 992

86 546

86 546

-21,45%

PC Format

113 000

36 240

36 240

118 000

41 354

41 354

-12,37%

Komputer Świat

52 992

30 791

30 698

54 996

33 629

33 564

-8,54%

Chip

13 270

8 538

8 538

16 500

10 966

10 966

-22,14%

W maju 2015 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił tutaj „PC Format” - było to 16,28 proc.

Jedyny wzrost, wynoszący 2,34 proc., odnotował tutaj „CD Action”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

126 992

67 980

67 980

125 989

66 426

66 426

2,34%

PC Format

113 000

36 240

36 240

113 977

43 289

43 289

-16,28%

Komputer Świat

52 992

30 791

30 698

53 997

34 062

33 965

-9,62%

Chip

13 270

8 538

8 538

13 300

8 952

8 952

-4,62%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Kurczy się rynek pism komputerowych. „Chip” z największym spadkiem sprzedaży

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mediznawca
"Kurczy się"? Dobre sobie! Wszystkie pisma razem wzięte mają mniejszą sprzedaż niż sam PCWorld Komputer w 2009 roku. Dodajmy, że PCWorld Komputera nie ma już na rynku w żadnych notowaniach.
odpowiedź
User
conf
Chyba będzie rewolucja i w tym segmencie- tylko jak sprzedqc pismo o grach w internecie? Chyba tylko jako ekskluzywny portal z pelniakami za abonament. Ale czy to ludzie kupią i sie przestawia ?
odpowiedź
User
Qba
Niektóre pisma tak obniżyły poziom i podniosły cenę, że nic tam nie ma, a jest drogo.
To właśnie takie tytuły próby kiedyś być blisko stworzenia poczytnych serwisów internetowych. Niestety większość wypada słabo albo tragicznie. Jest the Verge, Ars Technica, TechCrunch, Cnet, Tomshardware itd.
Najlepiej wpadli ci, którzy przenieśli się do sieci czy umiejętnie połączyli wersję drukowaną z internetową.
odpowiedź