SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kwejk, Facebook i YouTube w górę, NK.pl w dół (Megapanelowy raport z 2011)

W ciągu ub.r. zasięg serwisu Kwejk.pl wzrósł prawie od zera do ponad 4 mln real users, natomiast Facebook zyskał 2,5 mln, a YouTube 1,5 mln polskich użytkowników. Za to zasięg NK.pl spadł o milion real users.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w 2011 roku żaden z głównych polskich wydawców internetowych nie osiągnął sporego wzrostu zasięgu swoich serwisów. Najwięcej - odpowiednio ponad 300 tys. i prawie 200 tys. real users - użytkowników miesięcznie zyskały WP i Orange i Gazeta.pl, przy czym w przypadku WP i Orange wynika to częściowo z połączenia obu grup w jeden węzeł w badaniu. Większe wzrosty w internecie zanotowali za to wydawcy bardziej kojarzeni z prasą - strony Polskapresse zyskały ponad 750 tys. użytkowników, a witryny Muratora - aż 1,5 mln.

Natomiast rekordowo zwiększyła się odwiedzalność serwisu Kwejk.pl, który w grudniu 2010 roku miał tak mały zasięg, że nie został ujęty w badaniu, a w styczniu 2011 roku zanotował zaledwie 265 tys. użytkowników. Jednak w marcu ub.r. było ich już 1,6 mln, a w grudniu - prawie 4,3 mln. Spory wzrost zasięgu - wynoszący ok. 930 tys. real users - zanotowały też Demotywatory.

Grupy stron i strony niezgrupowane według zasięgu miesięcznego
serwisXII.2011XII.2010
real userszasięgreal userszasięg
Grupa Google17 442 90191,27%16 750 45791,47%
youtube.com13 407 20070,15%11 873 99764,84%
Grupa Onet.pl13 366 36069,94%13 343 69672,87%
Grupa Wirtualna Polska - Orange*12 436 17765,07%12 117 41666,17%
facebook.com12 134 76363,49%9 582 61952,33%
Grupa Gazeta.pl11 722 52061,34%11 522 91262,93%
Grupa Allegro.pl11 672 61861,08%11 622 00963,47%
Grupa Interia.pl11 360 23259,44%11 319 68661,82%
Grupa Nk.pl11 188 68558,54%12 253 76466,92%
Grupa O2.pl9 922 38051,92%10 198 21455,69%
Grupa Wikipedia9 139 60747,82%8 809 38748,11%
Grupa Polskapresse5 401 98728,27%4 632 17425,30%
Grupa Microsoft5 088 48926,63%5 696 38031,11%
Grupa GG Network5 063 55326,49%6 009 99832,82%
Grupa Ringier Axel Springer4 990 49426,11%5 109 38227,90%
Grupa Next Infor4 981 16626,06%4 729 46125,83%
demotywatory.pl4 703 44824,61%3 776 31920,62%
Grupa Murator4 601 88324,08%3 076 47716,80%
kwejk.pl4 284 23322,42% - -
Grupa Money.pl4 259 48822,29%4 213 53423,01%
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwisreal userszasięg
Grupa Google692 444-0,20%
youtube.com1 533 2035,31%
Grupa Onet.pl22 664-2,93%
Grupa Wirtualna Polska - Orange318 761-1,10%
facebook.com2 552 14411,16%
Grupa Gazeta.pl199 608-1,59%
Grupa Allegro.pl50 609-2,39%
Grupa Interia.pl40 546-2,38%
Grupa Nk.pl-1 065 079-8,38%
Grupa O2.pl-275 834-3,77%
Grupa Wikipedia330 220-0,29%
Grupa Polskapresse769 8132,97%
Grupa Microsoft-607 891-4,48%
Grupa GG Network-946 445-6,33%
Grupa Ringier Axel Springer-118 888-1,79%
Grupa Next Infor251 7050,23%
demotywatory.pl927 1293,99%
Grupa Murator1 525 4067,28%
Grupa Money.pl45 954-0,72%



W skali roku zyskały również w Polsce największe serwisy globalne. Zasięg procentowy stron Google co prawda minimalnie spadł, ale w grudniu ub.r. odwiedziło je prawie 700 tys. więcej polskich użytkowników niż rok wcześniej. Natomiast YouTube zyskał w ciągu roku ok. 1,5 mln polskich użytkowników, a Facebook -  ok. 2,5 mln. Za to zasięg NK.pl spadł o ponad milion real users. Wśród portali horyzontalnych najwięcej użytkowników straciła Interia.pl - prawie 950 tys., a najwięcej zyskała Gazeta.pl - ponad 750 tys.

Domeny według zasięgu miesięcznego
serwisXII.2011XII.2010
real userszasięgreal userszasięg
google.pl16 835 06288,09%15 966 01787,19%
youtube.com13 407 20070,15%11 873 99764,84%
onet.pl12 411 89864,94%12 054 53765,83%
facebook.com12 134 76363,49%9 582 61952,33%
google.com11 985 59762,71%11 776 05664,31%
nk.pl11 181 29658,51%12 241 19666,85%
allegro.pl10 855 25456,80%11 050 63960,35%
wp.pl10 817 46656,60%10 820 89259,09%
wikipedia.org9 017 83547,19%8 605 71146,99%
gazeta.pl8 335 87543,62%7 573 37441,36%
interia.pl7 066 19836,97%8 004 79043,71%
chomikuj.pl5 848 73930,60%5 178 10228,28%
blogspot.com5 266 16227,55%4 351 23423,76%
ceneo.pl5 110 06826,74%4 981 65127,20%
demotywatory.pl4 703 44824,61%3 776 31920,62%
wrzuta.pl4 438 60923,22%5 024 77427,44%
Kto zyskał, kto stracił
serwisreal userszasięg
google.pl869 0450,90%
youtube.com1 533 2035,31%
onet.pl357 361-0,89%
facebook.com2 552 14411,16%
google.com209 541-1,60%
nk.pl-1 059 900-8,34%
allegro.pl-195 385-3,55%
wp.pl-3 426-2,49%
wikipedia.org412 1240,20%
gazeta.pl762 5012,26%
interia.pl-938 592-6,74%
chomikuj.pl670 6372,32%
blogspot.com914 9283,79%
ceneo.pl128 417-0,46%
demotywatory.pl927 1293,99%
wrzuta.pl-586 165-4,22%


Wszystkie grupy serwisów, w których wykonywanych jest najwięcej odsłon, zanotowały ich mniej niż rok wcześniej. Przy czym te spadki mogą wynikać z uproszczenia struktury niektórych stron.

Grupy stron i strony niezgrupowane według miesięcznej liczby odsłon
serwisXII.2011XII.2010
odsłonyreal usersodsłonyreal users
Grupa Allegro.pl5 026 328 18011 672 6185 413 975 76811 622 009
Grupa Onet.pl2 827 790 13113 366 3603 072 486 07913 343 696
Grupa Wirtualna Polska - Orange*2 387 722 69112 436 1772 430 969 81412 117 416
Grupa Gazeta.pl1 130 979 78411 722 5201 142 464 85611 522 912
Grupa Interia.pl1 129 726 89211 360 2321 245 008 13811 319 686
Grupa O2.pl1 058 600 4219 922 3801 175 352 28110 198 214
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwisreal userszasięg
Grupa Allegro.pl-387 647 58850 609
Grupa Onet.pl-244 695 94822 664
Grupa Wirtualna Polska - Orange-43 247 123318 761
Grupa Gazeta.pl-11 485 072199 608
Grupa Interia.pl-115 281 24640 546
Grupa O2.pl-116 751 860-275 834


Serwisy TVN - przede wszystkim za sprawą uruchomionemu we wrześniu ub.r. TVN Playerowi - przyciągały swoich użytkowników na zdecydowanie dłużej niż rok wcześniej. Spory wzrost pod tym względem zanotowała Grupa Interia.pl, za to nieznaczne spadki - Grupa Onet.pl i Grupa o2.pl. 

Grupy stron i strony niezgrupowane według miesięcznego czasu
serwisXII.2011XII.2010
czas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]czas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]
Grupa Wirtualna Polska - Orange*74 212 99205:58:0371 593 163 05:54:30
Grupa Onet.pl73 883 27105:31:3977 528 12505:48:36
Grupa Allegro.pl59 238 74805:04:3059 331 18105:06:18
Grupa Interia.pl46 770 28304:07:0141 896 06103:42:04
Grupa O2.pl29 578 01802:58:5131 954 03603:08:00
Grupa Gazeta.pl25 311 21602:09:3325 119 22702:10:48
Grupa TVN21 297 59205:33:202 176 32000:53:03
Grupa Murator8 655 88901:52:51 - -
Grupa GG Network8 566 74701:41:3110 280 32501:42:38
Grupa Eurozet5 648 27807:04:105 218 37806:45:43
wyspagier.pl3 258 29301:53:494 177 95402:12:18
*dane z XII.2010 dotyczą tylko Grupy Wirtualna Polska, wspólnie z Orange zaczęła być klasyfikowana wiosną 2011 r.
Kto zyskał, kto stracił
serwisczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]
Grupa Wirtualna Polska - Orange2 619 82900:03:33
Grupa Onet.pl-3 644 854-00:16:57
Grupa Allegro.pl-92 433-00:01:48
Grupa Interia.pl4 874 22200:24:57
Grupa O2.pl-2 376 018-00:09:09
Grupa Gazeta.pl191 989-00:01:15
Grupa TVN19 121 27204:40:17
Grupa GG Network-1 713 578-00:01:07
Grupa Eurozet429 90000:18:27
wyspagier.pl-919 66100:18:29


Wśród aplikacji spore spadki liczby użytkowników zanotowały Gadu-Gadu, Winamp i Ipla. Natomiast popularność Skype’a zmieniła się minimalnie.

Aplikacje według zasięgu miesięcznego
aplikacjaXII.2011XII.2010
aktywne programyzasięgaktywne programyzasięg
Komunikator Gadu-Gadu5 853 06330,63%6 629 44936,20%
Komunikator Skype4 290 66422,45%4 203 20922,95%
Windows Media Player4 286 83122,43%4 387 18223,96%
Winamp1 685 0148,82%2 421 01613,22%
Ipla1 585 5108,30%2 237 70512,22%
OpenFM873 6894,57%1 075 5725,87%
RealPlayer608 6823,18%681 0693,72%
VLC media player378 2921,98%427 4272,33%
Windows Live Messenger324 9391,70%437 7792,39%
Aplikacja Google Desktop279 1851,46%423 2212,31%

 

Kto zyskał, kto stracił
aplikacjareal userszasięg
Komunikator Gadu-Gadu-776 386-5,57%
Komunikator Skype87 455-0,50%
Windows Media Player-100 351-1,53%
Winamp-736 002-4,40%
Ipla-652 195-3,92%
OpenFM-201 883-1,30%
RealPlayer-72 387-0,54%
VLC media player-49 135-0,35%
Windows Live Messenger-112 840-0,69%
Aplikacja Google Desktop-144 036-0,85%

 

 

Dołącz do dyskusji: Kwejk, Facebook i YouTube w górę, NK.pl w dół (Megapanelowy raport z 2011)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl