L’Oreal inwestuje w polski startup Cosmose. „Chcemy wejść na nowe rynki”

Francuski koncern kosmetyczny L’Oreal wybrał 5 innowacyjnych startupów, w które zainwestuje swoje środki i wesprze młode firmy w rozwoju. Wśród wybranych startupów znalazła się polska firma Cosmose oferująca rozwiązania do retargetingu. - Chcemy wykorzystać wsparcie L’Oreal aby wejść na rynki w Europie i USA - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia Miron Mironiuk, założyciel i szef Cosmose.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
L’Oreal inwestuje w polski startup Cosmose. „Chcemy wejść na nowe rynki”
Miron Mironiuk

Koncern L’Oreal przygląda się pilnie segmentowi startupów od 2012 r., gdy uruchomił w Dolinie Krzemowej własny oddział zajmujący się poszukiwaniem młodych innowacyjnych firm. Kolejnym krokiem była inwestycja L’Oreal w inkubator Founders Factory w maju ub.r.

Teraz L’Oreal poinformował, że w ramach swojego programu inwestowania w nowe technologie wybrał 5 startupów, które zamierza wesprzeć finansowo i biznesowo.

Na liście wskazanych firm znalazły się InsitU, Preemadonna, Tailify, Veleza oraz polski startup Cosmose założony i kierowany przez Mirona Mironiuka. W komunikacie L’Oreal podkreślił, że zależało mu na znalezieniu młodych spółek poruszających się swobodnie w środowisku internetu i rozwiązań mobilnych i oferujących nowatorskie produkty.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Miron Mironiuk wyjaśnia na czym polega rozwiązanie opracowane i oferowane przez Cosmose, która obecnie działa głównie na rynku azjatyckim.

- Otrzymujemy lokalizacje z 1 mld urządzeń mobilnych w Azji, w samych Chinach 650 mln, dzięki współpracy z takimi aplikacjami jak Didi (chiński Uber), Youku (chiński YouTube) czy Weibo (chiński Twitter) – tłumaczy Mironiuk. - Na tej podstawie jesteśmy w stanie anonimowo zrozumieć zachowania konsumentów w sklepie, wrócić do nich z reklamą w internecie (np. w Chinach na WeChat, a w Hong Kongu na Facebooku), a następnie zmierzyć efektywność tych reklam w świecie offline. Czyli działa to tak jak Offline Retargeting. Całość oparta na naszej technologi „OMNIcookie”. Bez beaconów, bez dodatkowego hardware’u i bez instalacji – podkreśla nasz rozmówca.

Mironiuk nie chce zdradzić wysokości kwoty zainwestowanej przez L’Oreal ani biznesowych szczegółów transakcji. Opisuje natomiast krótko jak to się stało, że francuski koncern zwrócił uwagę właśnie na Cosmose. - L'Oreal był naszym pierwszym klientem – wyjaśnia wprost szef Cosmose. -Nawiązaliśmy bardzo bliską współpracę, która właśnie przerodziła się w inwestycję.

Szef Cosmose nie ukrywa, że dzięki współpracy z inwestorem chce rozszerzyć obecność swojej usługi na kolejnych rynkach. - Chcemy wykorzystać doświadczenie L’Oreal w budowie globalnych marek i w ramach tej współpracy wejść do Europy i USA - zapowiada Mironiuk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"