L’Oreal inwestuje w polski startup Cosmose. „Chcemy wejść na nowe rynki”

Francuski koncern kosmetyczny L’Oreal wybrał 5 innowacyjnych startupów, w które zainwestuje swoje środki i wesprze młode firmy w rozwoju. Wśród wybranych startupów znalazła się polska firma Cosmose oferująca rozwiązania do retargetingu. - Chcemy wykorzystać wsparcie L’Oreal aby wejść na rynki w Europie i USA - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia Miron Mironiuk, założyciel i szef Cosmose.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
L’Oreal inwestuje w polski startup Cosmose. „Chcemy wejść na nowe rynki”
Miron Mironiuk

Koncern L’Oreal przygląda się pilnie segmentowi startupów od 2012 r., gdy uruchomił w Dolinie Krzemowej własny oddział zajmujący się poszukiwaniem młodych innowacyjnych firm. Kolejnym krokiem była inwestycja L’Oreal w inkubator Founders Factory w maju ub.r.

Teraz L’Oreal poinformował, że w ramach swojego programu inwestowania w nowe technologie wybrał 5 startupów, które zamierza wesprzeć finansowo i biznesowo.

Na liście wskazanych firm znalazły się InsitU, Preemadonna, Tailify, Veleza oraz polski startup Cosmose założony i kierowany przez Mirona Mironiuka. W komunikacie L’Oreal podkreślił, że zależało mu na znalezieniu młodych spółek poruszających się swobodnie w środowisku internetu i rozwiązań mobilnych i oferujących nowatorskie produkty.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Miron Mironiuk wyjaśnia na czym polega rozwiązanie opracowane i oferowane przez Cosmose, która obecnie działa głównie na rynku azjatyckim.

- Otrzymujemy lokalizacje z 1 mld urządzeń mobilnych w Azji, w samych Chinach 650 mln, dzięki współpracy z takimi aplikacjami jak Didi (chiński Uber), Youku (chiński YouTube) czy Weibo (chiński Twitter) – tłumaczy Mironiuk. - Na tej podstawie jesteśmy w stanie anonimowo zrozumieć zachowania konsumentów w sklepie, wrócić do nich z reklamą w internecie (np. w Chinach na WeChat, a w Hong Kongu na Facebooku), a następnie zmierzyć efektywność tych reklam w świecie offline. Czyli działa to tak jak Offline Retargeting. Całość oparta na naszej technologi „OMNIcookie”. Bez beaconów, bez dodatkowego hardware’u i bez instalacji – podkreśla nasz rozmówca.

Mironiuk nie chce zdradzić wysokości kwoty zainwestowanej przez L’Oreal ani biznesowych szczegółów transakcji. Opisuje natomiast krótko jak to się stało, że francuski koncern zwrócił uwagę właśnie na Cosmose. - L'Oreal był naszym pierwszym klientem – wyjaśnia wprost szef Cosmose. -Nawiązaliśmy bardzo bliską współpracę, która właśnie przerodziła się w inwestycję.

Szef Cosmose nie ukrywa, że dzięki współpracy z inwestorem chce rozszerzyć obecność swojej usługi na kolejnych rynkach. - Chcemy wykorzystać doświadczenie L’Oreal w budowie globalnych marek i w ramach tej współpracy wejść do Europy i USA - zapowiada Mironiuk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN