SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Lato z Radiem" w tym roku straciło słuchaczy

Od 21 czerwca do 31 sierpnia br. od poniedziałku do soboty Jedynka Polskiego Radia emitowała "Lato z Radiem" oraz "Lato z Radiem Extra". Pasmo zanotowało nieznacznie lepszy wynik, niż ogólna słuchalność stacji w tym okresie. W porównaniu do ubiegłego roku program zanotował jednak spadki - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Program Pierwszy Polskiego Radia od 1 września rozpoczął nadawanie jesiennej ramówki. Stacja zmieniła ją z wakacyjnej – od 21 czerwca emitowane było m.in. „Lato z Radiem” (od 9.00 do 12.00), a z Festiwalu Lato z Radiem były prowadzone wyjazdowe programy: "Muzyczne Jedynki" i "Ekspresy Jedynki". Pasmo to zastąpiło tymczasowo „Cztery Pory Roku” oraz audycję „Jedyne Takie Miejsce”. W soboty były również transmitowane koncerty Festiwalu LzR.

Słuchalność spadła w porównaniu do zeszłego roku

W tym roku – po krytyce ubiegłorocznego formatu programu Lato z Radiem – zdecydowano się na sporo zmian. W audycji pojawiły się dobrze znane słuchaczom konkursy: powróciły „Skojarzenia” oraz „Karuzela”. Nowością była zabawa „Znajdź reportera”, „Moje Archiwum” oraz „Zostań Wiedźminem”, a także słuchowisko „Wiedźmin. Sezon Burz”. Prowadzącymi byli m.in. Karolina Rożej, Agnieszka Kunikowska, Roman Czejarek, Daniel Wydrych i Grzegorz Frątczak.

Zmianie uległa także trasa reporterska - w odróżnieniu od ubiegłego roku - reporterzy Polskiego Radia byli każdego dnia w innym mieście i nadawali audycję na żywo, jednocześnie łącząc się z dziennikarzami w studiu w Warszawie.

Jak to wpłynęło na wyniki słuchalności? Z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia liczba słuchaczy Jedynki w paśmie emisji programu (a więc od poniedziałku do piątku między godz. 9.00 a 12.00) w grupie wiekowej 15-75 w okresie od czerwca do sierpnia (najkrótsza fala udostępnianych wyników słuchalności radia obejmuje trzy miesiące) wyniosła 969 tys. osób, co przełożyło się na 6,4 proc. udziału rozgłośni w rynku radiowym.

Względem analogicznego okresu 2018 roku Program 1 w tym paśmie stracił 170 tys. słuchaczy (wówczas liczba słuchaczy wyniosła 1,14 mln, a udział stacji - 7,7 proc.).

PR1 w analizowanym paśmie zajął trzecie miejsce w rynku słuchalności wszystkich stacji radiowych. Najlepiej wypadło RMF FM, którego udział słuchania wyniósł 31,5 proc., a drugie miejsce należało do Radia ZET - 12,4 proc.

Zapowiedzi rozbudowy trasy reporterskiej

Pisaliśmy o tym, że – jak wynika z naszych informacji - prawdopodobnie na przełomie września i października zostaną podjęte decyzje w sprawie przyszłorocznego festiwalu. Pod uwagę zostaną wzięte między innymi wyniki słuchalności i fakt, jak audycja "Lato z Radiem" oraz transmisje koncertów wpłynęły na odbiór radia. Istotna ma być także frekwencja podczas wszystkich wydarzeń.

 - Wiemy już na pewno, że dzięki audycji Lato z Radiem oraz dzięki koncertom nasza słuchalność poszła w górę - mówił w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Polskiego Radia.

Dodał jednak, że jest jeszcze za wcześnie, by mówić, jak będzie wyglądać formuła koncertowa "Lato z Radiem" w przyszłym roku. - Ta kwestia będzie przedmiotem naszych analiz. Na pewno będziemy się starali powtórzyć tegoroczną formułę, ale też chcielibyśmy ją rozwinąć. Zapewne pójdziemy w stronę większej liczby miast, rozwiniemy trasę koncertową, wzbogacimy trasę reporterską, która w tym roku bardzo dobrze zdała egzamin - ocenił szef publicznej rozgłośni.

W okresie od czerwca do sierpnia br. udział Jedynki w rynku radiowym w Polsce pod względem słuchania wyniósł 5,7 proc.  

Dołącz do dyskusji: "Lato z Radiem" w tym roku straciło słuchaczy

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jestnadzieja
Sąsiadka, zagorzała zwolenniczka PiS, powiedziała, że nie jest już w stanie słuchać Jedynki, bo teraz już wie, że „nie wszystkie informacje tam podawane są prawdziwe i stopień zażenowania osiagnął szczyt”...
odpowiedź
User
Niesprzedawczyk
Jeśli dalej będą słuchać niemieckiego RMF FM to należy się po prostu podatek od słuchalności, by uderzyć najbardziej w RMF-y i nie obejmował zarówno publicznej radiofonii, jak i rozgłośniom społecznym typu Radio Maryja, ale zasilił budżet państwa, by publiczna radiofonia zarabiała.
odpowiedź
User
Słuchacz
No tak, audytorium Jedynki niestety wymierało przez ostatnie lata aż w końcu wymarło i nie ma następców.
A upolitycznienie tylko dobiło sprawę. Lepiej nie będzie już. Pozamiatane. Jedyna szansa to przebudowa radia pod nowoczesnego emeryta z werwą o poglądach otwartych na świat.
odpowiedź