SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lexus na Geneva Motor Show 2018: nowy flagowy crossover LF-1 Limitless (wideo)

Podczas wystawy Geneva Motor Show należąca do koncernu Toyota marka samochodów luksusowych Lexus zaprezentowała koncepcyjnego Lexusa LF-1 Limitless. Model tworzy nową klasę flagowych, luksusowych crossoverów oraz służy jako demonstracja innowacji marki w zakresie technologii i designu.

Dzięki koncepcyjnemu samochodowi Lexus LF-1 Limitless w przyszłości ma powstać flagowy luksusowy crossover marki. Samochód oferuje różne rodzaje napędu - może to być napęd oparty na ogniwach paliwowych, hybrydowy, hybrydowy plug-in, silnik benzynowy lub elektryczny. Lexus zapowiada, że ok. 2025 r. każdy model marki będzie miał napęd zelektryfikowany lub będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej.

Design LF-1 powstał w kalifornijskim studiu Calty Design Research. Jego język wywodzi się z koncepcji nazwanej molten katana. Jej wizualizacja jest syntezą organicznych kształtów płynnego metalu i ostrych krawędzi tradycyjnego miecza. Wyobrażenie przekształcenia rozgrzanej, płynnej masy w twarde, smukłe ostrze stało się inspiracją dla opływowej, a jednocześnie agresywnej bryły LF-1 Limitless.

LF-1 ma niską linię dachu, podwyższone zawieszenie, długą maskę, krótki przedni zwis oraz kabinę zagłębioną między wydatnymi błotnikami, w których ledwie mieszczą się 22-calowe koła.

Kluczowym elementem designu LF-1 jest grill o kształcie klepsydry. Sam grill ma trójwymiarową strukturę o kolorach dobranych przez Calty. Krawędzie promieniują od znajdującego się w centrum emblematu. Projektanci nie użyli chromu – zamiast tego wokół grilla umieszczono oświetlenie LED.

Patrząc z profilu, LF-1 ma linię płynącą od przodu ku tyłowi, ciągnącą się od maski, przez błotnik, po podstawę słupka D. Linia ta kontrastuje ze znajdującymi się poniżej bardziej skomplikowanymi powierzchniami, takimi jak szeroki przedni błotnik, przechodzący w gładkie, głęboko przetłoczone przednie drzwi. Dalej bok nadwozia rozbudowuje się ku tyłowi, by objąć tylne koło, nadając LF-1 rysy klasycznego „muscle car”.

Na końcu dachu samochodu umieszczono rozdwojony spojler. W tylnej części samochodu znajdują się także wyrzeźbione otwory w dolnych narożnikach będące wylotami powietrza opływającego tylne koła oraz wzniesione narożniki stanowiące podstawę dla tylnych lamp zespolonych wysuniętych poza obrys nadwozia. Powyżej linii łączącej tylne światła rozpoczyna się połać szkła, która rozciąga się nad tylne fotele, dając ich pasażerom widok dzięki rozdzielonemu na dwie części spojlerowi.

W kokpicie analogowe pokrętła i przyciski zastąpiono sterowaniem rozpoznającym gesty, a bezpośrednio przed kierowcą umieszczono minimalistyczny wyświetlacz. Przestrzeń przeznaczona dla pasażera przedniego fotela jest bardziej otwarta, z szeroką i gładką powierzchnią z przodu. Pasażerom siedzącym z tyłu zapewniono dużo miejsca na nogi. Tylne fotele są takie same jak przednie, a przed każdym znajduje się ekran multimedialny, umożliwiający także regulowanie indywidualnych ustawień klimatyzacji.

W elementach wykończenia wnętrza wykonanych z metalu o satynowej powierzchni mamy różano-złotą i miedzianą kolorystykę zbliżoną do barw lakieru nadwozia. Dodatkowe metaliczne akcenty we wnętrzu kontrastują z ciemnymi okładzinami ze skóry w kolorze Cocoa Bean i fotelami pokrytymi perforowaną skórą w kolorze Chiffon White.

Naciśnięcie przycisku start rozpoczyna sekwencję oświetlenia tła, uzależnioną od wybranego trybu jazdy. Miniaturowe diody LED, ukryte za maleńkimi otworkami w drewnianych elementach wykończenia drzwi, świecą światłem o różnych kolorach, które uzupełnia zasadnicze oświetlenie kabiny. Na charakter LF-1 składają się także rozwiązania techniczne wspomagające kierowcę. Należy do nich tryb jazdy autonomicznej Chauffeur (szofer), sterujący kierownicą, hamowaniem, przyspieszaniem oraz światłami i sygnałami. Wszystkie elementy sterowania napędem i główne wskaźniki umieszczono na kierownicy.

LF-1 wyposażono w czterowymiarowy system nawigacji, uzupełniający tradycyjną nawigację o dodatkowy element – czas. System przewiduje potrzeby kierowcy i pasażerów w oparciu o postępy podróży, natężenie ruchu i warunki drogowe na zaplanowanej trasie, sugerując przystanki na tankowanie, przerwy na odpoczynek i posiłki, a także proponując rezerwacje miejsc w hotelach. Informacje nawigacyjne wyświetlane są na ekranie w tablicy przyrządów, na monitorach multimedialnych tylnych foteli, mogą być też przesyłane bezprzewodowo do tabletów i smartfonów pasażerów.

Sterowanie systemem nawigacji 4D, klimatyzacją i systemami rozrywkowymi odbywa się za pomocą umieszczonych na kierownicy urządzeń dotykowych z haptycznym sprzężeniem zwrotnym. Panel dotykowy na pokrytej skórą konsoli centralnej wyposażono w funkcję rozpoznawania pisma. Dodatkowy panel dotykowy z haptycznym sprzężeniem zwrotnym konsoli centralnej między tylnymi fotelami umożliwia pasażerom sterowanie ustawieniami komfortu i pracą systemu rozrywkowego.

LF-1 Limitless - podstawowe dane techniczne:
- długość: 5014 mm (197,4 cala)
- szerokość: 1986 mm (78,2 cala)
- wysokość: 1605 mm (63,2 cala)
- rozstaw osi: 2974 mm (117,1 cala).

Dołącz do dyskusji: Lexus na Geneva Motor Show 2018: nowy flagowy crossover LF-1 Limitless (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Moim zadaniem Toyota jest liderem na rynku motoryzacyjnym.
odpowiedź
User
Puszyn22
Koncept ciekawy ale potem nigdy nie wiadomo co zmienią przy produkcji. Aktualnie liderem nadal będzie Peugeot 5008. Coraz więcej ich widać na drogach, dużo więcej niż konkurencji z niemiec czy japonii. No i w sumie nic dziwnego bo taka np. 5008 w wersji wyposażenia Allure ma wszystko czego można by sobie życzyć a przy tym cena jest dużo bardziej rozsądna niż w najpopuralniejszych markach klasy premium
odpowiedź