W maju br. GoldenLine odwiedziło 1,72 mln internautów, natomiast we wcześniejszych miesiącach br. liczba użytkowników serwisu wynosiła 1,5-1,82 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie najniższą odwiedzalność witryna notowała w II połowie ub.r. - od lipca do grudnia miała 1,37-1,58 mln użytkowników miesięcznie. Za to od stycznia do kwietnia ub.r. korzystało z niej po ponad 2 mln internautów miesięcznie, z rekordowym 2,32 mln w styczniu. Potem jednak w ciągu trzech miesięcy, od kwietnia do lipca, straciła 807 tys. odwiedzających i nie zbliżyła się już do poziomu 2 mln użytkowników.
Dystans do GoldenLine pod względem liczby polskich użytkowników skraca LinkedIn, który w ostatnich dwóch latach osiągał stopniowy wzrost odwiedzalności. W 2012 roku miał miesięcznie 400-600 tys. użytkowników, natomiast w kwietniu ub.r. zanotował ich już 910,2 tys. W kolejnych miesiącach ta liczba spadła poniżej 900 tys., przy czym w styczniu br. wyniosła 914,7 tys., a w marcu osiągnęła rekordową jak dotąd wartość 1,03 mln.

GoldenLine i LinkedIn to zdecydowanie najpopularniejsze w Polsce serwisy społecznościowe dotyczące pracy i kariery - kolejne pod tym względem Profeo.pl (należące do Grupy Pracuj) w maju br. odwiedziło jedynie 120 tys. internautów.
W Megapanelu podawana jest całkowita liczba użytkowników każdej z tych witryn, nie tylko tych zarejestrowanych w danym serwisie.
Wśród odwiedzających GoldenLine.pl więcej jest kobiet niż mężczyzn. W maju br. serwis miał 948 tys. użytkowniczek (to 55 proc. wszystkich odwiedzających), których liczba spadła w skali roku o 102,8 tys. (czyli o 9,8 proc.). Z kolei mężczyzn w serwisie ubyło przez rok 113,9 tys. (to 12,8 proc. w dół).
Ogólna liczba użytkowników GoldenLine.pl zmalała z roku na roku o 216,8 tys. (to spadek o 11,2 proc.).

31,2 proc. odwiedzających GoldenLine w maju br. to osoby w wieku 25-34, przy czym ich liczba w skali roku zmiejszyła się o 160,4 tys. (to spadek o 22,9 proc.). Użytkowników w wieku 15-24 lat ubyło w skali roku 25 tys. (6,1 proc. w dół), tych mających 35-44 lat - 24,2 tys. (spadek o 6,3 proc.), a tych w wieku 45-54 lat - 64,1 tys. (24,8 proc. w dół).
Wzrosła natomiast liczba użytkowników najmłodszych (o 4,6 tys., czyli o 7,3 proc.) i najstarszych (o 52,2 tys., czyli 40,9 proc.).
Ponad 80 proc. użytkowników GoldenLine ma średnie lub wyższe wykształcenie. W maju br. internautów z maturą było w serwisie 590,4 tys. (to 34,2 proc. wszystkich odwiedzających), o 86,5 tys. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 17,2 proc.), natomiast tych z dyplomem uczelni wyższej - 846,1 tys. (49 proc. wszystkich), aż o 362,8 tys. mniej niż w maju ub.r. (to 30 proc. w dół).

W maju br. serwis odwiedziło 463,2 tys. internautów ze wsi, stanowiąc 26,8 proc. wszystkich użytkowników. Liczba tych odwiedzających wzrosła w skali roku o 91 tys. (24,5 proc. w górę), dzięki czemu ich udział zwiększył się o 7,7 pkt proc.
Ubyło natomiast użytkowników z miast, przede wszystkim tych średniej wielkości: liczba odwiedzających z miejscowości mających od 20 do 100 tys. mieszkańców zmalała o 139,9 tys. (czyli o 28,7 proc.), a tych z miast od 100 do 500 tys. - o 126,1 tys. (czyli o 28,1 proc.).
Na drugiej podstronie analiza polskich użytkowników LinkedIn oraz ich porównanie z użytkownikami GoldenLine
Wśród polskich użytkowników LinkedIn kobiet od maja ub.r. do maja br. przybyło 153,7 tys. (to wzrost o 46,7 proc.), dzięki czemu ich udział wśród wszystkich odwiedzających zwiększył się z 40,5 proc. do 50,8 proc. Natomiast liczba mężczyzn korzystających z witryny nieznacznie zmalała.

LinkedIn zyskał w skali roku polskich użytkowników we wszystkich grupach wiekowych. Najwięcej przybyło odwiedzających w wieku 25-34 lat - 39,1 tys. (to wzrost o 14,4 proc.), 45-54 lat - 35,7 tys. (29 proc. w górę) oraz powyżej 54 lat - 34,8 tys. (34,7 proc. w górę).
Prawie dwie trzecie odwiedzających LinkedIn ma wyższe wykształcenie - w skali roku liczba tych użytkowników zwiększyła się o 80,7 tys. (czyli o 15,2 proc.), a ich udział wśród wszystkich odwiedzających nieznacznie zmalał - z 65,2 proc. do 64,4 proc.
Nieco ponad jedna piąta odwiedzających serwis mieszka na wsi - od maja ub.r. do maja br. liczba tych użytkowników wzrosła o 28,8 tys. (czyli o 16,4 proc.).
Jeszcze więcej przybyło internautów z dużych miast - liczba odwiedzających z miejscowości od 100 do 500 tys. mieszkańców zwiększyła się o 42 tys. (27,4 proc. w górę), a tych z największych miast - o 57,5 tys. (23 proc. w górę). W efekcie użytkownicy z tych dwóch grup w maju br. stanowili 52,9 proc. odwiedzających serwis, o 3,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Według danych z maja br. na GoldenLine kobiety mają o 4,1 proc. większy udział wśród wszystkich użytkowników niż w przypadku polskich odwiedzających LinkedIn.
GoldenLine ma stosunkowo więcej użytkowników w wieku 15-24 lat od globalnego konkurenta (ich udział procentowy jest wyższy o 7,7 pkt proc.), natomiast LinkedIn przyciąga relatywnie więcej internautów w wieku 45 lat i więcej.
Polscy użytkownicy LinkedIn są lepiej wykształceni niż odwiedzający GoldenLine - na tym pierwszym portalu osoby z dyplomem uczelni wyższej stanowiły w maju o 15,3 pkt proc. większą grupę niż na drugim. Za to na GoldenLine większe znaczenie (o 11,3 pkt proc. udziały) mieli internauci z wykształceniem średnim.
Na GoldenLine osoby ze wsi stanowiły w maju br. o 5,3 pkt proc. większą grupę użytkowników niż na LinkedIn. Natomiast w przypadku drugiego serwisu udział odwiedzających z miast mających minimum 100 tys. mieszkańców był o 10,3 pkt proc. wyższy niż w tym pierwszym.











