LinkedIn z milionem polskich internautów, GoldenLine z 1,7 mln. Jacy to użytkownicy? (analiza)

LinkedIn.com w ostatnim okresie notuje rekordową liczbę polskich użytkowników, natomiast GoldenLine.pl odwiedza zdecydowanie mniej internautów niż na początku ub.r. Z pierwszego serwisu korzysta stosunkowo więcej osób starszych oraz mających wyższe wykształcenie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W maju br. GoldenLine odwiedziło 1,72 mln internautów, natomiast we wcześniejszych miesiącach br. liczba użytkowników serwisu wynosiła 1,5-1,82 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najniższą odwiedzalność witryna notowała w II połowie ub.r. - od lipca do grudnia miała 1,37-1,58 mln użytkowników miesięcznie. Za to od stycznia do kwietnia ub.r. korzystało z niej po ponad 2 mln internautów miesięcznie, z rekordowym 2,32 mln w styczniu. Potem jednak w ciągu trzech miesięcy, od kwietnia do lipca, straciła 807 tys. odwiedzających i nie zbliżyła się już do poziomu 2 mln użytkowników.

Dystans do GoldenLine pod względem liczby polskich użytkowników skraca LinkedIn, który w ostatnich dwóch latach osiągał stopniowy wzrost odwiedzalności. W 2012 roku miał miesięcznie 400-600 tys. użytkowników, natomiast w kwietniu ub.r. zanotował ich już 910,2 tys. W kolejnych miesiącach ta liczba spadła poniżej 900 tys., przy czym w styczniu br. wyniosła 914,7 tys., a w marcu osiągnęła rekordową jak dotąd wartość 1,03 mln.

GoldenLine i LinkedIn to zdecydowanie najpopularniejsze w Polsce serwisy społecznościowe dotyczące pracy i kariery - kolejne pod tym względem Profeo.pl (należące do Grupy Pracuj) w maju br. odwiedziło jedynie 120 tys. internautów.

W Megapanelu podawana jest całkowita liczba użytkowników każdej z tych witryn, nie tylko tych zarejestrowanych w danym serwisie.

Wśród odwiedzających GoldenLine.pl więcej jest kobiet niż mężczyzn. W maju br. serwis miał 948 tys. użytkowniczek (to 55 proc. wszystkich odwiedzających), których liczba spadła w skali roku o 102,8 tys. (czyli o 9,8 proc.). Z kolei mężczyzn w serwisie ubyło przez rok 113,9 tys. (to 12,8 proc. w dół).

Ogólna liczba użytkowników GoldenLine.pl zmalała z roku na roku o 216,8 tys. (to spadek o 11,2 proc.).

31,2 proc. odwiedzających GoldenLine w maju br. to osoby w wieku 25-34, przy czym ich liczba w skali roku zmiejszyła się o 160,4 tys. (to spadek o 22,9 proc.). Użytkowników w wieku 15-24 lat ubyło w skali roku 25 tys. (6,1 proc. w dół), tych mających 35-44 lat - 24,2 tys. (spadek o 6,3 proc.), a tych w wieku 45-54 lat - 64,1 tys. (24,8 proc. w dół).

Wzrosła natomiast liczba użytkowników najmłodszych (o 4,6 tys., czyli o 7,3 proc.) i najstarszych (o 52,2 tys., czyli 40,9 proc.).

Ponad 80 proc. użytkowników GoldenLine ma średnie lub wyższe wykształcenie. W maju br. internautów z maturą było w serwisie 590,4 tys. (to 34,2 proc. wszystkich odwiedzających), o 86,5 tys. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 17,2 proc.), natomiast tych z dyplomem uczelni wyższej - 846,1 tys. (49 proc. wszystkich), aż o 362,8 tys. mniej niż w maju ub.r. (to 30 proc. w dół).

W maju br. serwis odwiedziło 463,2 tys. internautów ze wsi, stanowiąc 26,8 proc. wszystkich użytkowników. Liczba tych odwiedzających wzrosła w skali roku o 91 tys. (24,5 proc. w górę), dzięki czemu ich udział zwiększył się o 7,7 pkt proc.

Ubyło natomiast użytkowników z miast, przede wszystkim tych średniej wielkości: liczba odwiedzających z miejscowości mających od 20 do 100 tys. mieszkańców zmalała o 139,9 tys. (czyli o 28,7 proc.), a tych z miast od 100 do 500 tys. - o 126,1 tys. (czyli o 28,1 proc.).

Na drugiej podstronie analiza polskich użytkowników LinkedIn oraz ich porównanie z użytkownikami GoldenLine

Wśród polskich użytkowników LinkedIn kobiet od maja ub.r. do maja br. przybyło 153,7 tys. (to wzrost o 46,7 proc.), dzięki czemu ich udział wśród wszystkich odwiedzających zwiększył się z 40,5 proc. do 50,8 proc. Natomiast liczba mężczyzn korzystających z witryny nieznacznie zmalała.

LinkedIn zyskał w skali roku polskich użytkowników we wszystkich grupach wiekowych. Najwięcej przybyło odwiedzających w wieku 25-34 lat - 39,1 tys. (to wzrost o 14,4 proc.), 45-54 lat - 35,7 tys. (29 proc. w górę) oraz powyżej 54 lat - 34,8 tys. (34,7 proc. w górę).

Prawie dwie trzecie odwiedzających LinkedIn ma wyższe wykształcenie - w skali roku liczba tych użytkowników zwiększyła się o 80,7 tys. (czyli o 15,2 proc.), a ich udział wśród wszystkich odwiedzających nieznacznie zmalał - z 65,2 proc. do 64,4 proc.

Nieco ponad jedna piąta odwiedzających serwis mieszka na wsi - od maja ub.r. do maja br. liczba tych użytkowników wzrosła o 28,8 tys. (czyli o 16,4 proc.).

Jeszcze więcej przybyło internautów z dużych miast - liczba odwiedzających z miejscowości od 100 do 500 tys. mieszkańców zwiększyła się o 42 tys. (27,4 proc. w górę), a tych z największych miast - o 57,5 tys. (23 proc. w górę). W efekcie użytkownicy z tych dwóch grup w maju br. stanowili 52,9 proc. odwiedzających serwis, o 3,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej.

Według danych z maja br. na GoldenLine kobiety mają o 4,1 proc. większy udział wśród wszystkich użytkowników niż w przypadku polskich odwiedzających LinkedIn.

GoldenLine ma stosunkowo więcej użytkowników w wieku 15-24 lat od globalnego konkurenta (ich udział procentowy jest wyższy o 7,7 pkt proc.), natomiast LinkedIn przyciąga relatywnie więcej internautów w wieku 45 lat i więcej.

Polscy użytkownicy LinkedIn są lepiej wykształceni niż odwiedzający GoldenLine - na tym pierwszym portalu osoby z dyplomem uczelni wyższej stanowiły w maju o 15,3 pkt proc. większą grupę niż na drugim. Za to na GoldenLine większe znaczenie (o 11,3 pkt proc. udziały) mieli internauci z wykształceniem średnim.

Na GoldenLine osoby ze wsi stanowiły w maju br. o 5,3 pkt proc. większą grupę użytkowników niż na LinkedIn. Natomiast w przypadku drugiego serwisu udział odwiedzających z miast mających minimum 100 tys. mieszkańców był o 10,3 pkt proc. wyższy niż w tym pierwszym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące