SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lotos za 40 mln zł głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski przez cztery lata

Grupa Lotos podpisała umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, w ramach której do końca 2018 roku będzie głównym sponsorem dwóch reprezentacji piłkarzy: głównej i młodzieżowej (do lat 21). Zastąpiła w tej roli Orange Polska.

- Nasza reprezentacja, jej postawa i sukcesy angażują wszystkich Polaków, nawet tych, nie interesujących się sportem na co dzień. Wiemy, jaką radość sprawiają sukcesy reprezentacji i jak silne jest poparcie dla niej nawet w momentach osiągania słabszych wyników. To stwarza korzystny klimat zewnętrzny dla współpracy sponsoringowej, w której Lotos słusznie uważany jest za wyznacznika nowych standardów i najwyższego poziomu profesjonalizmu - uzasadnił podjęcie tej współpracy Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos.

W ramach umowy firma zyskała prawo posługiwania się tytułem głównego sponsora piłkarskiej reprezentacji Polski i jej logotypem w swojej działalności marketingowej. Z kolei logo spółki będzie widoczne na strojach treningowych drużyny, na nośnikach reklamowych podczas meczów drużyny narodowej rozgrywanych w naszym kraju oraz w centralnym miejscu tablic sponsorskich w czasie konferencji prasowych, na stronie internetowej PZPN, biletach i programach meczowych.

Reprezentacja Polski nie miała sponsora głównego od połowy ub.r., po tym jak wieloletnią współpracę postanowił zakończyć Orange Polska (w ostatnim okresie był też sponsorem Pucharu Polski). We wrześniu ub.r. prezes PZPN Zbigniew Boniek narzekał, że do sponsorowania drużyny narodowej nie garną się spółki Skarbu Państwa, zaznaczając, że Związek nie zamierza obniżyć oczekiwań finansowych wobec nowego sponsora (więcej na ten temat).

Na wtorkowej konferencji Boniek poinformował, że wartość umowy z Lotosem wyniesie 40 mln zł, o ile reprezentacja awansuje do Euro 2016 i mistrzostw świata 2018. Jeśli odniosą dalsze sukcesy, PZPN otrzyma dodatkowe premie od nowego sponsora.

Grupa Lotos sponsoruje również piłkarski klub Lechia Gdańsk, siatkarski Lotos Trefl Gdańsk i koszykarski Trefl Sopot. Ponadto jest generalnym sponsorem polskiego narciarstwa, oficjalnym partnerem Roberta Kubicy oraz strategicznym partnerem załogi Lotos Rally Team Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana.

W ostatnim półroczu PZPN wymienił znaczną część sponsorów oficjalnych i partnerów reprezentacji (to dwa niższe szczeble hierarchii sponsorskiej). Miejsce po firmach, z którymi wygasły umowy, zajęły Alior Bank, Star-Typ Sport, Okocim i Ustronianka (jako sponsorzy oficjalni) oraz Fakro, Wiśniowski, 99rent, Modecom i Las Vegas Energy Drink (jako partnerzy - więcej o tym). Umowę sponsorską przedłużył natomiast właściciel Biedronki, a przed rokiem taką współpracę rozpoczął Cinkciarz.pl.

Dołącz do dyskusji: Lotos za 40 mln zł głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski przez cztery lata

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fest
Definitywną rezygnację ze sponsorowania polskich bezutalentowanych kopaczy piłki nożnej proponowalem szefowe Marketingu Orange już w llistopadzie 2006 roku. Czyli już szmat czasu temu... :-)) a Lotos swoje.
odpowiedź
User
force
Nie wiem kim jest autor "tw" (chyba nie współpracownikiem SB :-) ale na pewno wiem, że jest nieukiem. Reklama - reklamowy, gitara - gitarowy, zatem jeżeli sponsoring to sponsoringowy tumanie... Nie sponsorski, nie reklamoski i nie gitaroski... Poziom słaby tego "dziennikarstwa"..
odpowiedź