Łukasz Bułka dyrektorem ds. marketingu i PR w Kino Polska TV S.A.

Łukasz Bułka został dyrektorrm ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV. W ramach swoich obowiązków będzie nadzorować wszystkie działania i komórki związane z marketingiem i PR w całej spółce oraz częściowo w SPI.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

– Zarząd Kino Polska podjął decyzję o zintegrowaniu działu marketingu, który teraz będzie zajmował się wszystkimi działaniami związanymi z marketingiem i PR całej spółki – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Bułka. W związku z reorganizacją, podjęto w dziale marketingu kilka decyzji personalnych. Olga Gontarska z początkiem lipca obejmuje stanowisko Marketing Managera Telewizji Kino Polska i kanału Kino Polska Muzyka, natomiast Agnieszka Łapińska będzie PR Managerem tych kanałów.

Wcześniej Olga Gontarska zajmowała stanowisko specjalisty ds. marketingu i promocji Telewizji Kino Polska. Agnieszka Łapińska jest nowym pracownikiem, wcześniej pracowała w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w dziale promocji i odpowiadała za PR akcji społecznych Stowarzyszenia Wiosna.

Do pracy na stanowisku dyrektora ds. promocji i marketingu Telewizji Kino Polska S.A. nie wróci Ewa Gajda-Maliszewska, które zrezygnowała z niego – jak nas poinformowano – z powodów osobistych. W maju br. z pracy zrezygnował także Krzysztof Lindner, który pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu w SPI International Polska, gdzie był odpowiedzialny za promocję kanałów z rodziny Filmbox należących do portfolio SPI.

Łukasz Bułka jest absolwentem New York University. Od 2008 do kwietnia b.r. był dyrektorem marketingu i promocji Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Plus Camera w Krakowie. Wcześniej pracował w USA, m.in. jako dyrektor serwisu reklamowego przy Independent Press Association. W latach 1997-2001 był dyrektorem ds. reklamy i marketingu „Nowego Dziennika”.

Z Łukaszem Bułką, nowym dyrektorem ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV, rozmawiamy o jego strategii promocyjnej oraz potencjale wynikającym z uruchamiania kolejnych kanałów oraz wejścia spółki na giełdę.

Krzysztof Lisowski: Jest Pan dyrektorem ds. marketingu i PR spółki Kino Polska TV od miesiąca. Jak Pan ocenia pozycję rynkową należącą do Państwa kanałów?

Łukasz Bułka, dyrektor ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV: Zacznijmy od Telewizji Kino Polska. To bardzo rzetelnie i ciekawie robiony program. Wiele osób jest przekonanych, że Kino Polska jest kanałem misyjnym i poniekąd tak jest. Pomimo tego, że Kino Polska należy do prywatnej spółki, realizuje niezwykle ambitny cel, jakim jest łączenie pokoleń poprzez prezentację bogatego dorobku polskiej kinematografii. Polski widz zawsze znajdzie u nas jakąś kultową propozycję, od przedwojennych filmów, poprzez komedie Bareji czy filmy polskich klasyków, do niezapomnianych seriali z czasów PRL-u. Nasza oferta pozwala odetchnąć od natłoku zagranicznych filmów i pozostaje zawsze atrakcyjna dla nieco starszego widza, który w dodatku stanowi grupę docelową dla wielu reklamodawców. Z kolei Filmbox to kanał filmowy w hollywoodzkim stylu. Jego atutem są znane i lubiane filmy dostępne w każdej chwili dla miłośników dobrego kina. Kanał jest dostępny w większości pakietów filmowych i stanowi swego rodzaje uzupełnienie do oferty innych stricte filmowych kanałów.

Czy obejmując stanowisko miał Pan jakąś strategię szeroko pojętej promocji?

Moja strategia polega na umacnianiu pozycji każdego z kanałów spółki Kino Polska S.A. Niezwykle ważne jest dla mnie także poszerzanie oferty w naszym portfolio. Obok telewizji Kino Polska S.A. i Filmbox są przecież także kanały premium czyli Filmbox HD, Filmbox Extra i Filmbox Family. Chcemy z nimi dotrzeć do jak największej liczby abonentów platform cyfrowych, sieci kablowych. Budujemy nowe kanały tematyczne, jak Kino Polska Muzyka czy Filmbox Action i Fightbox HD. Promocja musi być nastawiona na całe rodziny kanałów, gdyż nasza oferta wykracza poza pojedyncze propozycje.

Jak Pan ocenia potencjał poszczególnych kanałów z Państwa portfolio?

Kino Polska znakomicie wykorzystuje swój potencjał. Dociera do blisko 6,5 mln gospodarstw domowych. To znakomity wynik, który należy wykorzystać dbając o to, by rosły nam słupki oglądalności. Podobnie jest z kanałem Filmbox, którego zasięg techniczny sięga ponad 5 mln. odbiorców.

Jakie plusy a jakie minusy z punktu widzenia PR-marketingowego ma fakt wejścia spółki Kino Polska TV na giełdę?

Dzięki wejściu na giełdę, dla wielu partnerów, w tym także zagranicznych (w końcu produkujemy kilkanaście kanałów dostępnych także poza Polską), staliśmy się jeszcze ważniejszym i bardziej wiarygodnym graczem na rynku. Debiut na giełdzie był udany. Pozyskany kapitał możemy wykorzystać do dalszego rozwoju i ekspansji. Nie widzę żadnych minusów.

Jednak od kilku miesięcy zauważalny jest spadek udziałów Kino Polska w rynku – jakie działania z zakresu PR i marketingu chcą Państwo podjąć, aby tę sytuację poprawić?

Spadek udziałów Kino Polska w rynku był spowodowany wzrostem liczby kanałów filmowych na rynku. Musieliśmy podzielić się widzami z innymi, także nowymi kanałami, chociaż  z naszej analizy wynika, że nasz widz wcale nie musiał odejść do bezpośredniej konkurencji. Zdecydowaliśmy się od jesieni zaproponować bardziej uporządkowaną i klarowną ramówkę. Ponadto wprowadzamy nowe działania związane z wykorzystaniem portali społecznościowych, szczególnie poprzez facebook.com. Pozostałe działania marketingowe i PR planujemy realizować na przełomie sierpnia i września, właśnie w związku z wprowadzaniem nowej ramówki.

Czy są Państwo zadowoleni ze współpracy z biurem reklamy mediów tematycznych AT Media i czy macie jakieś szersze plany dotyczące tej współpracy?

Współpraca z AT Media odbywa się bez zarzutów. Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z wyników sprzedażowych, jak i wsparcia marketingowego udzielanego nam przez AT Media w kwestii badań rynku i innych zamawianych przez nas analiz i raportów. Chcielibyśmy wraz z AT Media poszerzyć naszą ofertę dla klientów poprzez większe zaangażowanie sponsorów nie tylko w antenę, ale także w wydarzenia i kampanie, które zamierzamy realizować od jesieni w całej Polsce.

Na jakich działaniach chce się Pan skupić w pierwszej kolejności?

Tak jak wspomniałem wcześniej mamy dwa priorytety: podwyższenie wyników oglądalności Telewizji Kino Polska oraz pozyskiwanie nowych abonentów naszych kanałów premium z rodziny Filmbox.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"