SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Machina.pl bez redakcji. Piotr Metz odchodzi

Serwis internetowy Machina.pl nie będzie już prowadzony przez osobną redakcję, tylko wspólny newsroom wszystkich stron Platformy Mediowej Point Group. W związku z Machina.pl odchodzi jej dotychczasowy redaktor naczelny Piotr Metz.

Przejęcie redagowania Machina.pl przez zintegrowany newsroom internetowy Platformy Mediowej Point Group powoduje, że od kilku dni strona nie jest aktualizowana. Ostatnie teksty ukazały się na niej 27 kwietnia, a nowe wpisy przez cały długi weekend nie pojawiały się również na facebookowym fanpage’u witryny. Jeden z jego użytkowników zapytał w poniedziałek: „Majówka się państwu przedłużyła?”, na co administratorzy odpowiedzieli: „Wysłano nas, że tak powiemy, na dłuższą majówkę :)”.

Machina.pl będzie teraz prowadzona przez newsroom, który odpowiada już za redagowanie stron Wprost.pl, Gover.pl, Infotuba.pl i Pitbul.pl, a z czasem ma odpowiadać za wszystkie serwisy Platformy Mediowej Point Group. - Integracja redakcji jest zgodna z założeniami strategii rozwoju firmy w internecie - tłumaczy nam Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka PMPG.

W związku z tą zmianą funkcję redaktora naczelnego Machina.pl przestał pełnić Piotr Metz. Nadal będzie on jednak współpracował z PMPG, przede wszystkim z tygodnikiem „Wprost”.

Machina.pl notuje w ostatnim czasie niewielką odwiedzalność. W grudniu ub.r. serwis miał ok. 320 tys. odsłon, w styczniu br. - 343 tys., a w lutym - 365 tys. Serwis odwiedziło zbyt mało użytkowników, żeby ich liczba została określona w badaniu Megapanel PBI/Gemius.

Przypomnijmy, że od maja do grudnia ub.r. w serwisie było dostępne jeszcze e-wydanie „Machiny”. PMPG zrezygnowała, z niego, uzasadniając, że „polski rynek reklamowy nie dojrzał jeszcze do tego, aby zamieszczać reklamy wyłącznie w e-wydaniach” (przeczytaj o tym więcej). Wcześniej, w maju ub.r., firma zawiesiła wydawanie „Machiny” na papierze (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Machina.pl bez redakcji. Piotr Metz odchodzi

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
thinker
Koledzy z branży. Zapraszam do dyskusji. Czy fiasko "Machiny" wynika z tego, że prasa muzyczna w Polsce nie ma racji bytu, czy być może gdzieś został popełniony błąd, i tak naprawdę 38 milionowy kraj zasługuje na regularną prasę muzyczną?

Przyznam szczerze, że upadek "Machiny" nieco mnie smuci. Kupowałem ten tytuł jeszcze w latach 90.
odpowiedź
User
Jan
Pismo muzyczne - TAK, ale wg.mnie nareszcie rynek zweryfikował te dziwne tabloidy z dziwnymi, niby zasłużonymi redaktorami. Internet to wolność i raczej należy przyjąć w biznesie analogię do całego mixu contentu aniżeli poprzez tablody - promować "własnych artystów" których niby "trzeba" promować. Dlaczego i kto ma w tym interes?
Te gierki działały kiedyś w państwowych stacjach (radio i TV) i życie to skorygowało.
odpowiedź
User
Orion
Upadek tego słupa ubecko-michnikowego jest nieuchronny bo niczym nie różni się od innych szmatławców dupoLisopodobnych.
odpowiedź