SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Maciej Maciejowski: HGTV ma zdecydowanie poprawić wyniki TVN Meteo Active, Netflix nie jest konkurencją dla Playera (wywiad)

- W Polsce bardzo ważną rolę odkrywa poradnictwo i pomysły na własne aranżacje, dlatego w sukcesie HGTV stawiamy na lokalne programy. W drugiej połowie 2017 r. skupimy się na produkcji dla Travel Channel i Food Network - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu.

Maciej Maciejowski Article

Łukasz Brzezicki: Nowy na rynku europejskim kanał HGTV startuje w Polsce 7 stycznia 2017 roku. Jaki będzie ten kanał?

Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu: Żeby odpowiedzieć na to pytanie należy przyjrzeć się HGTV w Stanach Zjednoczonych. Tam jest to najpopularniejszy kanał lifestylowy dla kobiet. Prowadzący programy HGTV to gwiazdy. Ramówka to głównie rozrywka gdzie pretekstem do dobrej i rodzinnej zabawy jest tematyka wnętrzarstwa, ogrodnictwa i rynku nieruchomości. Nie brakuje tam również praktycznych porad, remontów, renowacji czy budowania domów. Właśnie te cechy przeniesiemy na polski grunt.

Podczas wystąpienia na Konferencji PIKE w Łodzi prezes Jim Samples zaznaczył, że kontent na polski rynek będzie nieco inny niż ten dla widza w USA. Wskazywał na dużą lokalność HGTV.

Oczywiście, w sukcesie HGTV stawiamy na lokalne programy. W Polsce bardzo ważną rolę odkrywa poradnictwo, pomysły na własne aranżacje, tzw. DIY (do it yourself, czyli zrób to sam). Zresztą we wszystkich kanałach lifestylowych jest sporo wskazówek jak poradzić sobie samemu czy pomysłów na własne wykonanie aranżacji.

Czy w ramówce HGTV znajdą się również formaty inne niż należące do Scrippsa?

Tak, będą formaty własne, produkowane przez TVN i koprodukowane przez ekipę HGTV w Polsce. Na starcie wprowadzimy pięć takich propozycji, potem będzie ich więcej. Większość jest oparta na naszym autorskim pomyśle. Do ramówki trafią także formaty znane z TVN i TVN Style. Premiery programów Doroty Szelągowskiej będą teraz emitowane w HGTV.

Jaki udział w rynku HGTV ma osiągnąć rok po starcie? Jaki budżet przeznaczono na start?

Nie ujawniamy naszych planów budżetowych oraz celów, które chcemy osiągnąć. Kanał ma zdecydowanie podbić obecne wyniki TVN Meteo Active. Liczymy na zauważalną pozycję wśród kanałów lifestyle. (w I półroczu br. udział TVN Meteo Active w rynku wyniósł 0,1 proc. - przyp. red.)

Pozycja TVN Style, innego lifestylowego kanału Grupy TVN, jest bardzo mocna. Czy uruchomienie HGTV nie zagrozi tej stacji?

HGTV jest całkiem innym kanałem, a Grupa TVN nauczyła się zarządzać całym portfolio. Widz ma rożne potrzeby: chce obejrzeć program o wnętrzach, innym razem o wychowaniu dziecka albo „MasterChefa” w TVN. Nie można emitować tych samych pozycji na wszystkich kanałach. Trzeba tak skonstruować ich oferty, aby były ciekawe dla widzów, komplementarne.

Teraz tworzymy kanał bardzo sprofilowany tematycznie, dedykowany wnętrzom i ogrodom. Nawet jeżeli przeniesiemy tam program „Dorota nas urządzi” z anteny TVN Style to nie znaczy, że osłabimy TVN Style. Ta stacja ma dużo szerszą ofertę tematyczną, jest bardziej demograficzna, skupiona na kobietach i wszystkim tym, co je dotyczy i interesuje.

Przejdźmy do Player.pl. Jim Samples podkreślał, że platforma ma obecnie 2,5 mln zarejestrowanych użytkowników, stale wzrasta także czas przebywania na platformie. Czy TVN jest zadowolony z tych wyników?

Jesteśmy zadowoleni z Player.pl. Platforma zapewnia nam dobrą pozycję w świecie online, cieszymy się, że usługa ciągle się rozwija. Wciąż udostępniamy jakościowe treści, które skupiają mnóstwo reklamodawców.

Czy Netflix jest realnym konkurentem dla Playera?

Na tym etapie Netflix nie jest dla nas zagrożeniem, bo działamy na innych rynkach. Player.pl to serwis w dużej części oparty o model reklamowy. Wszystkie produkcje TVN pozostają bezpłatne. Z kolei użytkownik Netflixa musi zapłacić za dostęp do jego treści. Dlatego konkurowanie z Netflixem nie do końca jest wyścigiem o tego samego użytkownika i te same pieniądze.

Operatorzy kablowi twierdzą zgodnie, że współpraca z nadawcami jest koniecznością, a jako przykład podają porozumienie UPC i Netflixa, który zwiększy dotarcie do potencjalnego odbiorcy. Czy TVN będzie w ten sposób udostępniać usługę Player.pl?

Już to robimy - Player.pl jest dostępny na dekoderach Netii, w sieci Toya oraz na niektórych dekoderach platformy nc+.

Ale abonenci UPC, największego gracza na rynku, nadal nie mają na dekoderach dostępu do waszej usługi.

Będziemy rozwijać naszą platformę cyfrową, ale to pytanie należy zadać także operatorom. My jesteśmy otwarci na programowanie i przygotowanie na dekodery wszystkich naszych usług rozrywkowych liniowych i nieliniowych. To leży w interesie operatorów, ponieważ użytkownik Player.pl nie jest wyrzucany poza ich system. Na przykład: abonent kablówki, który chce obejrzeć na Playerze powtórkę odcinka „Drugiej szansy” musi wyłączyć dekoder i włączyć Smart TV, smarfon lub komputer. Dużo lepiej dla operatora byłoby, gdyby mógł skorzystać z naszej usługi na dekoderze.

Od stycznia Grupa TVN przejmie zarządzanie kanałami Food Network i Travel Channel. Czy te stacje również - tak jak HGTV - będą emitować lokalne produkcje TVN?

W obu kanałach pojawią się lokalne produkcje. Na razie skupiamy się na starcie HGTV, ale w przyszłym roku będziemy rozwijać produkcję własną dla Travel Channel i Food Network.

Kiedy konkretnie?

Pierwszy kwartał 2017 roku będzie należał w całości do HGTV. Ale w drugiej połowie roku skupimy się na produkcjach dla Travel Channel i Food Network.


Maciej Maciejowski, członek zarządu Grupy TVN odpowiedzialny za rozwój biznesu. W TVN pracuje od 2004 roku, początkowo jako marketing manager kanałów tematycznych (TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo). W 2006 roku objął funkcję dyrektora TVN Turbo, równolegle kierował powstaniem portalu TVN24.pl. W latach 2008-2011 współtworzył projekt telewizyjny i internetowy TVN Warszawa.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maciej Maciejowski: HGTV ma zdecydowanie poprawić wyniki TVN Meteo Active, Netflix nie jest konkurencją dla Playera (wywiad)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Ile to ja się już naczytałem peanów jak był uruchamiany TVN Meteo czy później TVN Active (czy jak on się tam nazywa) i co z tego wyszło? Nic jak teraz widać. Więcej pokory przy wychwalaniu swoich pomysłów bo może się to marnie skończyć jak widać na powyższych przykładach, że nie wspomnę o pozostałych kanałach TVN które szybko przeszły do historii.
7 2
odpowiedź
User
ekspert
szkoda Meteo Active i tyle ....
0 4
odpowiedź
User
widz
..narzekacie..ale, zobaczycie jaki to będzie fajny,ciekawy i przydatny kanał dla wielu, wielu widzów, małżeństw,którzy chcą urządzić, umeblować swoje mieszkania, ogrody... to będzie świetny, pomocniczy kanał.... Czekam ja i nie tylko ja.
6 2
odpowiedź
User
buhaha
..narzekacie..ale, zobaczycie jaki to będzie fajny,ciekawy i przydatny kanał dla wielu, wielu widzów, małżeństw,którzy chcą urządzić, umeblować swoje mieszkania, ogrody... to będzie świetny, pomocniczy kanał.... Czekam ja i nie tylko ja.


no chyba żarcik, internetu nie dowieźli?:) Maćkowi płacą z te brednie, Widzu, tobie też?:)
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing