WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Agora pożegnała się z kilkunastoma osobami z pionu internetowego, m.in. działu wideo Gazeta.pl

Maciej Wicha dyrektorem w Eyeo, będzie odpowiadać za relacje z wydawcami

2017-12-04 A A A KOMENTARZE: 8 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Maciej Wicha, były zastępca dyrektora segmentu internetowego w Agorze objął stanowisko dyrektora w firmie Eyeo będącej producentem Adblocka Plus, narzędzia do blokowania reklam w internecie. Wicha będzie odpowiadał za relacje firmy z wydawcami.

Maciej Wicha Maciej Wicha

Maciej Wicha od 2001 r. był związany z Agorą i w swojej karierze był tam m.in. szefem rozwoju biznesu, dyrektorem wydawniczym pionu internet oraz szefem serwisów informacyjnych i społecznościowych.

W 2009 r. został dyrektorem ds. partnerstw i rozwoju biznesu w segmencie internet, a do jego zadań należało stworzenie zespołu reporterskiego wideo zajmującego się produkcją treści do internetu.

W kwietniu 2015 r. Wicha objął funkcję wicedyrektora segmentu internetowego w Agorze i był odpowiedzialny za strategię monetyzacji serwisów z grupy Gazeta.pl, a także za przychody segmentu internet oraz dalszy rozwój działów sprzedaży Gazeta.pl. Z końcem listopada br. Wicha po 16 latach odszedł z Agory zapowiadając wówczas, że zdecydował się przyjąć inną, atrakcyjną zawodowo propozycję.

Teraz okazało się, że od 1 grudnia br. Wicha został dyrektorem ds. relacji z wydawcami w firmie Eyeo, która jest właścicielem Adblocka Plus, najpopularniejszej na rynku wtyczki służącej do blokowania reklam na stronach internetowych.

Eyeo ani Wicha nie ujawniają na razie w szczegółach jakie najważniejsze zadania do wykonania staną przed nowym dyrektorem, jednym z nich może być jednak poprawa obecnych stosunków na linii wydawcy - producent Adblocka Plus.

Eyeo od dawna prowadzi spory z internetowymi mediami i branżą reklamową, które tracą na powszechnym korzystaniu przez użytkowników z narzędzi blokujących reklamy (w Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje 46 proc. wyświetleń, a globalnie wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dol.).

Część walki pomiędzy Eyeo a wydawcami przeniosła się na grunt sądowy, jednak tutaj producent Adblocka Plus okazywał się zwycięzcą – w połowie ub.r. sąd w Kolonii stanął po stronie Eyeo w procesie wytoczonym przez Axel Springer, firma uzyskała też korzystne orzeczenie w sporze z wydawcą „Der Spiegel”. Ostatnio Eyeo prowadzi ostrą rywalizację z Facebookiem po tym, jak w Adblocku Plus pojawiła się opcja blokowania reklam nie tylko na stronach internetowych, ale także w serwisach i aplikacjach społecznościowych.

Autor: ps

Wiecej informacji: Maciej Wicha, Agora, Eyeo, Adblock Plus

Komentarze (8) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia