Magazyny people: “Show” z największym spadkiem, “Gala” zyskała najwięcej

W marcu br. trzy najpopularniejsze dwutygodniki z segmentu people zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło “Show”. Największym wzrostem pochwalić się mogła “Gala”, a “Grazia” osiągnęła najniższy wynik od debiutu.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderem segmentu pozostał dwutygodnik „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska), Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w marcu 2013 roku wyniosła 361 236 egz. i była niższa o 15,46 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten w obu miesiącach miał tę samą cenę - 1,99 zł.

Na drugim miejscu pozostał magazyn “Show” (Wydawnictwo Bauer), który stracił zdecydowanie najwięcej w zestawieniu, bo 29,45 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem spadła poniżej poziomu 300 tys. egz. i wyniosła 290 151 egz. Pismo to obecnie kosztuje 1,60 zł, podczas gdy rok temu - 1,50 zł.

Na trzeciej lokacie ze średnim wynikiem na poziomie 268 516 egz. znalazł się magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl” (Edipresse Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła najmniej w zestawieniu, bo o 6,36 proc. Tytuł ten w marcu br. został odświeżony, wsparty kampanią reklamową, ale też podniósł cenę na stałe z 1,50 zł do 1,99 zł (więcej na ten temat).

Ukazujący się od końca listopada ub.r. magazyn „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) uplasował się dopiero na pozycji piątej, a jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 882 egz. Cena “Grazii” to 2,99 zł. Pismo to przegrało z “Vivą!” (Edipresse Polska), która znalazła się oczko wyżej, notując wzrost sprzedaży o 5,53 proc. do 166 877 egz. Tytuł ten jednak w marcu br. kosztował 2,99 zł, a rok wcześniej - 5,99 zł.

Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 37 proc., zanotowała w marcu br. „Gala” (G+J Polska), ale znalazła się ona na ostatnim miejscu zestawienia. Jej wynik to 100 807 egz. W trzecim miesiącu tego roku jedno wydanie “Gali” miało promocyjną cenę 2,99 zł, a rok wcześniej tytuł ukazywał się tylko w normalnej cenie 4,99 zł.

W marcu br. w porównaniu do lutego br. jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 25,81 proc., zanotował “Flesz”. Natomiast najwięcej straciła „Gala” - było to 49,60 proc. Z kolei “Grazia” osiągnęła w marcu br. najniższy wynik sprzedażowy od wejścia na rynek w listopadzie ub.r., notując spadek względem lutego br. o 35,13 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online