WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Książki. Magazyn do czytania” z kwartalnika staną się dwumiesięcznikiem

Gorący temat

Canal+ i HBO pojawiły się w ofercie Player.pl

0

Agora rezygnuje z pism „Magnolia” i „Dom & Wnętrze”, serwisy wszystkich magazynów w pionie internetowym

2017-11-10 A A A KOMENTARZE: 9 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Z końcem br. Agora zakończy wydawanie miesięcznika ogrodniczego „Magnolia” i dwumiesięcznika wnętrzarskiego „Dom & Wnętrze”. Firma chce skupić się na swoich najmocniejszych markach magazynów, a ich serwisy internetowe z początkiem przyszłego roku zostaną włączone do jej działu internetowego.

Agora rezygnuje z pism „Magnolia” i „Dom & Wnętrze”, serwisy wszystkich magazynów w pionie internetowym

Miesięcznik „Magnolia” zadebiutował na rynku wiosną 2012 roku. Według ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 28 846 egz., o 18,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z kolei wydawanie magazynu „Dom & Wnętrze” Agora przejęła wiosną 2013 roku od Edipresse, płacąc za to 3 mln zł (jednocześnie sprzedała temu wydawcy za 11,5 mln zł „Poradnik Domowy”). W sierpniu ub.r. pismo z miesięcznika stało się dwumiesięcznikiem, a jego redaktor naczelną została Ewa Mierzejewska. Od stycznia do września br. „Dom & Wnętrze” zanotował 7 260 egz. średniej sprzedaży ogółem, o 0,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

W czwartek Agora poinformowała, że rezygnuje z tych dwóch tytułów. - Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach - uzasadnia Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej tego pionu firmy.

Z pismami „Magnolia” i „Dom & Wnętrze” było związanych na stałe łącznie kilkanaście pracowników i współpracowników: dziennikarzy oraz osób zajmujących się produkcją, grafiką i sprzedażą. - Kilku osobom zaproponujemy nowe warunki pracy, z pozostałymi niestety będziemy musieli zakończyć współpracę - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.

Z firmą rozstaje się Ewa Mierzejewska, natomiast Ilona Szajkowska, poprzednio m.in. redaktor naczelna „Magnolii”, nadal będzie pełniła taką funkcję w „Czterech Kątach” i „Opiekunie”.

Obecnie portfolio czasopism Agory składa się z czterech głównych obszarów tematycznych: moda i styl życia (miesięczniki „Avanti” i „Logo”), kulinaria (miesięcznik „Kuchnia”), rodzice i dzieci (miesięcznik „Dziecko”) oraz dom i wnętrza („Ładny Dom” i „Cztery Kąty”).

W pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Czterech Kątów” wynosiła 38 936 egz. (o 21,1 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Ładnego Domu” - 11 430 egz. (po spadku w skali roku o 18 proc.).

- Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej - przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu - zaznacza Piotr Hendel.

Serwisy czasopism w pionie internetowym Agory

Z początkiem stycznia zarządzanie serwisami czasopism Agory (m.in. Avanti24, Logo24.pl i Ladnydom.pl) przejmie pion internetowy firmy, działy redakcyjne i sprzedażowe tych witryn dołączą do zespołu Gazeta.pl.

Ma to zwiększyć zasięg serwisów oraz pozwolić szybciej je rozwijać w ramach struktur dużego portalu. Ponadto umożliwi to przygotować spójną strategię dalszego rozwoju content-to-commerce. W zakresie merytorycznym serwisy czasopism dalej będą współpracowały z redakcjami tytułów prasowych, będą też integralną częścią nowych lub rozwijanych projektów okołowydawniczych.

Ponadto firma zapowiada nową ofertę działu sprzedaży czasopism, obejmującą m.in. projekty okołowydawnicze i z zakresu custom publishing.

- Poprzez koncentrację na rozwoju najmocniejszych tytułów chcemy zwiększyć efektywność reklamową całego portfela czasopism Agory. W najbliższych tygodniach przedstawimy naszym klientom ciekawe rozwiązania, które będą wspierać ich w docieraniu do właściwych grup odbiorców i budowaniu z nimi długofalowych relacji. Myślimy zwłaszcza o rozwoju projektów okołowydawniczych realizowanych przy udziale partnerów reklamowych, m.in. plebiscytów, warsztatów dla czytelników czy wydań specjalnych naszych magazynów - zapowiada Piotr Hendel.

W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 5,9 mln zł wpływów ze sprzedaży czasopism (o 24,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 12,2 mln zł wpływów z reklam w czasopismach (po wzroście w skali roku o 4,3 proc.).

Autor: tw

Wiecej informacji: Agora, Magnolia, Dom & Wnętrze

Komentarze (9) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia