„Mali Giganci” stracili 820 tys. widzów, ale TVN pozostał liderem rynku. 21,3 mln zł z reklam

Drugą edycję talent-show „Mali Giganci” oglądało średnio 2,56 mln osób. W porównaniu do premierowej serii program stracił 820 tys. widzów. TVN w czasie nadawania produkcji utrzymał jednak pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 21,27 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Mali Giganci” stracili 820 tys. widzów, ale TVN pozostał liderem rynku. 21,3 mln zł z reklam

„Mali Giganci 2” na antenie TVN nadawani byli w soboty o godz. 20.00, w okresie od 20 lutego do 16 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków wyniosła 2,56 mln osób, co przełożyło się na 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 3,22 mln osób, zgromadził drugi odcinek talent-show.

Trzy topowe odcinki

Program, w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej pierwszej edycji stracił 820 tys. widzów. Wówczas produkcję oglądało średnio 3,38 mln osób, a jej średni udział wynosił odpowiednio 22,36 proc. oraz 21,82 proc. (dowiedz się więcej).

Pomimo spadku oglądalności, TVN w paśmie nadawania „Małych Gigantów 2” nadal był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 11,09 proc., nadająca w tym czasie kabarety i show „Kocham Cię, Polsko!”. Dalej uplasowały się: Polsat (10,62 proc.; gł. filmy fabularne) oraz TVP1 (9,88 proc.; gł. serial „Strażacy” i filmy).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej drugi był Polsat, a dalsze miejsca zajęły: Dwójka i Jedynka.

Widownia programu na tle konkurencji

Wpływy reklamowe z dziewięciu odcinków „Małych Gigantów” wyniosły 21,27 mln zł. Dla porównania, pierwsza seria zarobiła z reklam 24,91 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Program „Mali Giganci” oparty jest na formacie „Pequeños Gigantes”, nadawanym od 2011 roku przez meksykańską stację Televisa. Uczestnikami produkcji są dzieci w wieku od 4 do 12 lat uzdolnione wokalnie, aktorsko, tanecznie lub recytatorsko, których opiekunami w drugiej serii byli Magda Mołek, Grzegorz Hyży, Sonia Bohosiewicz, Marcin Perchuć, Anna Dereszowska i Jakub Wesołowski. W jury „Małych Gigantów” zasiadali: Agnieszka Chylińska, Katarzyna Bujakiewicz i Kuba Wojewódzki, a prowadzącym był Filip Chajzer (więcej na ten temat).

Dodajmy, że drugą edycję polskiej wersji „Małych Gigantów” wygrała Kadra Anki, którą opiekowała się Anna Dereszowska.

W najbliższą sobotę 23 kwietnia br. TVN pokaże specjalny odcinek programu, w którym zaprezentują się wszyscy jego uczestnicy.

Stacja jest zadowolona z wyników oglądalności formatu. Prawdopodobne jest, że trzecia seria „Małych Gigantów” trafi na antenę TVN wiosną przyszłego roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"