Marek Molicki: przyszłość Twittera zależy od cierpliwości inwestorów

Wielu marketerów używa Twittera jako kanału uzupełniającego komunikację i to rozwiązanie sprawdza się doskonale. Twitter pozwala dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców, w tym polityków, dziennikarzy i celebrytów - pisze Marek Molicki, ekspert z firmy Gemius.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Marek Molicki: przyszłość Twittera zależy od cierpliwości inwestorów
Marek Molicki

Patrząc wyłącznie na liczby, trudno jednoznacznie ocenić znaczenie Twittera dla rynku, bo uwzględniając tylko nasz region, różnice w popularności są znaczne. Należy jednak pamiętać, że jeśli chcemy dotrzeć do konkretnych, specyficznych, czasem niszowych grup, wybór platformy takiej jak Twitter może okazać się znacznie lepszym pomysłem niż inwestowanie budżetu czy choćby tylko czasu w dużo bardziej popularne platformy. Wielu marketerów używa Twittera jako kanału uzupełniającego komunikację, prowadzoną głównie w innych miejscach i to rozwiązanie sprawdza się doskonale. Niewątpliwie jest to również ważne miejsce dla polityków, dziennikarzy i celebrytów, a także „wannabe” celebrytów (obserwujemy to zjawisko w niektórych krajach SEE).

O tym, co stanie się z Twitterem w przyszłości, trudno jednak dziś jednoznacznie wyrokować, bo wygląda na to, że i w centrali firmy dowodzonej przez Jacka Dorseya nie ma jednomyślności. Kilka tygodni temu byliśmy świadkami exodusu osób z kierownictwa, a także burzy związanej z informacjami o zmianach w algorytmie i zniesieniu limitu 140 znaków (#RIPTwitter), temat limitu znaków właśnie powrócił.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-podnosi-limit-dlugosci-klipu-wideo-do-140-sekund ##

Ja jednak mocno trzymam kciuki za Twittera, ponieważ uważam, że jest to istotny kanał komunikacji, znacznie inny niż pozostałe social media, pozwalający dotrzeć do nieco innych ludzi, ale też wymagający większej sprawności niż platformy nie nakładające limitów lub ograniczające je w mniejszym stopniu (jak Linkedin). Przyszłość Twittera zależy jednak w dużym stopniu od cierpliwości inwestorów (jeszcze w lutym tego roku analityk firmy Stifel, Scott Devitt zmienił rekomendację z „Trzymaj” na „Sprzedaj”) i tego czy zechcą dać kolejny - nomen omen - kredyt zaufania.

Popularność Twittera - co mówią liczby?

Niemal co piąty polski i węgierski internauta między 15. a 69. rokiem życia odwiedza stronę Twitter.com (źródło: gemiusAudience, marzec 2016). To mniej niż w Turcji. Tam amerykański mikroblog dociera do blisko jednej trzeciej populacji internautów. Inaczej natomiast kształtuje się popularność Twittera w Europie Wschodniej. Na Białorusi i w Rumunii ten serwis odwiedza co dziesiąty użytkownik sieci, a na Ukrainie nieco więcej, bo blisko 14 proc internautów

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dla-mlodych-facebook-youtube-i-twitter-sa-wazniejszym-zrodlem-informacji-od-telewizji ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało late show Sekielskiego?  Po zmianie pasma widownia zmalała

Ilu widzów miało late show Sekielskiego? Po zmianie pasma widownia zmalała

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta