WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

HFPC: kara KRRiT dla TVN24 to poważna ingerencja w wolność słowa. „Gazeta Wyborcza” solidaryzuje się z TVN

Gorący temat

Snapchat pozwoli dzielić się Discover Stories poza aplikacją - poprzez linki do serwisu www

0

Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

2017-12-14 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ramach finału projektu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, poświęconemu cyberprzemocy wobec kobiet, przygotowano spot z polską noblistką Marią Skłodowską-Curie w roli głównej. Za jego stworzenie odpowiadają Saatchi & Saatchi IS oraz Tank Film Production.

Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

Projekt poruszający problem cyberprzemocy wobec kobiet, prowadzony przez Helsińską Fundację Praw Człowieka, miał finał 12 grudnia na warszawskim festiwalu Watch Docs, poświęconym filmom dokumentalnym o prawach człowieka. Zakończył go premierowy pokaz spotu „Niepokonana", którego główną bohaterką jest postać Marii Skłodowskiej-Curie.

Polska noblistka wielokrotnie spotykała się z różnymi formami agresji, była nękana i obrażana za swoje otwarte myślenie i karierę naukową, co stało w opozycji do stereotypowego postrzegania kobiet. I choć wiele lat minęło, to jej historia prezentuje jak szkodliwe i jednocześnie mocno zakorzenione społecznie są utarte tradycją zachowania wobec kobiet.

- Codziennie jesteśmy świadkami przemocy w sieci. Dotyczy nie tylko kobiet, ale w ich przypadku przyjmuje najczęściej najgorszą formę. Cyberprzemoc to nie tylko słownictwo, ale także próby pozycjonowania kobiet jako gorsze wobec mężczyzn, podważanie ich inteligencji i kompetencji zawodowych. Niepokonana ma jednoznaczny wydźwięk - piętnujemy w niej cyberprzemoc i zachęcamy kobiety, aby tak jak Maria Skłodowskiej-Curie były silniejsze od nienawiści oraz realizowały swoje cele i ambicje, osiągały sukcesy  – powiedział Kamil Majewski, creative director Saatchi & Saatchi IS, agencji odpowiedzialnej za kreację spotu.

Po premierze spotu odbyła się debata „Są rzeczy, które powie się tylko kobiecie. O cyberprzemocy wobec kobiet” połączona z prezentacją raportu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka na temat przemocy wobec kobiet w internecie. Dyskusję prowadził Tomasz Stawiszyński (Kwartalnik Przekrój, Radio TOK FM), a panelistkami były: posłanka Joanna Scheuring-Wielgus, Joanna Smetek (Helsińska Fundacja Praw Człowieka) oraz dr Sylwia Spurek, zastępczyni RPO.

Za produkcję spotu odpowiada studio Tank, a wyreżyserowała go Katka Michalak. Zdjęcia wykonał Tomek Naumiuk. Za postprodukcję odpowiada Prodigious, a za muzykę No Problemo Publishing Adam Romanowski.

Autor: jd

Wiecej informacji: Helsińska Fundacja Praw Człowieka, HFPC, Watch Dogs, przemoc wobec kobiet, cyberprzemoc

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia