SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

W ramach finału projektu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, poświęconemu cyberprzemocy wobec kobiet, przygotowano spot z polską noblistką Marią Skłodowską-Curie w roli głównej. Za jego stworzenie odpowiadają Saatchi & Saatchi IS oraz Tank Film Production.

Article

Projekt poruszający problem cyberprzemocy wobec kobiet, prowadzony przez Helsińską Fundację Praw Człowieka, miał finał 12 grudnia na warszawskim festiwalu Watch Docs, poświęconym filmom dokumentalnym o prawach człowieka. Zakończył go premierowy pokaz spotu „Niepokonana", którego główną bohaterką jest postać Marii Skłodowskiej-Curie.

Polska noblistka wielokrotnie spotykała się z różnymi formami agresji, była nękana i obrażana za swoje otwarte myślenie i karierę naukową, co stało w opozycji do stereotypowego postrzegania kobiet. I choć wiele lat minęło, to jej historia prezentuje jak szkodliwe i jednocześnie mocno zakorzenione społecznie są utarte tradycją zachowania wobec kobiet.

- Codziennie jesteśmy świadkami przemocy w sieci. Dotyczy nie tylko kobiet, ale w ich przypadku przyjmuje najczęściej najgorszą formę. Cyberprzemoc to nie tylko słownictwo, ale także próby pozycjonowania kobiet jako gorsze wobec mężczyzn, podważanie ich inteligencji i kompetencji zawodowych. Niepokonana ma jednoznaczny wydźwięk - piętnujemy w niej cyberprzemoc i zachęcamy kobiety, aby tak jak Maria Skłodowskiej-Curie były silniejsze od nienawiści oraz realizowały swoje cele i ambicje, osiągały sukcesy  – powiedział Kamil Majewski, creative director Saatchi & Saatchi IS, agencji odpowiedzialnej za kreację spotu.

Po premierze spotu odbyła się debata „Są rzeczy, które powie się tylko kobiecie. O cyberprzemocy wobec kobiet” połączona z prezentacją raportu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka na temat przemocy wobec kobiet w internecie. Dyskusję prowadził Tomasz Stawiszyński (Kwartalnik Przekrój, Radio TOK FM), a panelistkami były: posłanka Joanna Scheuring-Wielgus, Joanna Smetek (Helsińska Fundacja Praw Człowieka) oraz dr Sylwia Spurek, zastępczyni RPO.

Za produkcję spotu odpowiada studio Tank, a wyreżyserowała go Katka Michalak. Zdjęcia wykonał Tomek Naumiuk. Za postprodukcję odpowiada Prodigious, a za muzykę No Problemo Publishing Adam Romanowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Maria Skłodowska-Curie w spocie HFPC przeciw cyberprzemocy wobec kobiet (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
po prostu facet
Jak dobrze przynajmniej, że żyjemy w świecie, w którym życie mężczyzn usłane jest różami. No bo oni przecież żyją jak pączek w maśle. Nikt ich nie wyzywa, nie dyskryminuje, nie stosuje wobec nich przemocy, nikt ich nie tłamsi, nie spotykają się cyberprzemocą. No chyba tak się wydaje, bo nie mają własnego spotu. A może żyjemy w świecie, gdzie mężczyźni nie dostają wsparcia nawet głupim spotem w internecie, no bo im po co przecież. To nic, że w Polsce prawie 7x częściej samobójstwo popełniają mężczyźni, oni mają lepiej... (zaraz jakaś kobieta napisze: hehehhu nie użalajcie się tak nad sobą, hihi widać słaba płeć jesteście.. - taka jest obecnie rzeczywistość, taki tekst w drugą stronę byłby skandalem).
9 3
odpowiedź
User
spot
A księżniczka Dobrawa, Królowa Jadwiga, Maria Konopnicka, Eliza Orzeszkowa? One też z pewnością byłyby przeciwko cyberprzemocy wobec kobiet.
1 1
odpowiedź
User
marcin
Nie przez przypadek wybrana aktorka
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing