Szarapowa złożyła wniosek do sądu na Florydzie, gdzie aktualnie mieszka, o zmianę nazwiska na Sugarpova na czas trwania US Open. Taką nazwę nosi jej własna linia słodyczy, której logo ma się również pojawić na stroju tenisistki w trakcie turnieju.
Aby zrealizować ten plan, sportsmenka potrzebuje również zgody organizatorów US Open. Jak zapewniają jej menadżerowie, kwestie prawne mają nie stanowić tutaj żadnego problemu. Tymczasem sam pomysł spotkał się z krytyką ze strony amerykańskiej branży marketingowej.

Marka cukierków Sugarpova została wprowadzona na rynek przed ubiegłorocznym US Open. Są one dostępne w luksusowych hotelach i w sprzedaży wysyłkowej. Słodycze występują w 15 kształtach, wśród których są m.in. pająki, damskie szpilki, usta oraz piłki tenisowe. Tenisistka ma plany rozszerzenia asortymentu swojej marki o kosmetyki, ubrania oraz akcesoria modowe.
Nie jest to pierwszy przypadek zmiany nazwiska przez sportowca w celach marketingowych. Prekursorem tego pomysłu był australijski kierowca rajdowy Peter „Captain” Janson, który promował produkującą części samochodowe firmę NGK pod nazwiskiem NGK Janson. Natomiast w 1999 roku jeden z graczy futbolu australijskiego, Gary Hocking, zmienił swoje nazwisko na Whiskas, za co jego klub miał otrzymać od producenta karmy dla kotów 80 tys. dolarów.











