WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

83 mld dolarów na reklamę internetową w USA. Google i Facebook motorami wzrostu, mocno w górę Snapchat, w dół Twitter

Gorący temat

TVP Info ze spotem o matce Lecha i Jarosława Kaczyńskich w 5-lecie jej śmierci (wideo)

0

Marketerzy i wydawcy wzywają do rezygnacji z irytujących formatów reklam internetowych

2017-03-23 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Organizacja The Coalition for Better Ads wezwała branżę reklamową do rezygnacji z intruzywnych formatów reklamowych. Bardziej przyjazny przekaz ma powstrzymać rosnącą wśród internautów popularność narzędzi do blokowania reklam.

Marketerzy i wydawcy wzywają do rezygnacji z irytujących formatów reklam internetowych

Coalition for Better Ads (Koalicja na rzecz lepszych reklam) składa się z głównych stowarzyszeń reklamowych z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych, internetowych platform reklamowych Google i Facebook, reklamodawców takich jak m.in. Procter & Gamble czy Unilever i wydawców, w tym News Corp, Washington Post i Thomson Reuters.

W swoim apelu koalicja zwróciła się do całej branży reklamowej o to, by zaprzestała zalewania internetu intruzywnym przekazem który wywołuje jedynie irytację użytkowników, jest nieskuteczny, a w dodatku skłania coraz większą liczbę internautów do instalowania programów służących do blokowania reklam.

Wśród formatów reklamowych nie spełniających przyjaznych standardów Coalition for Better Ads wymienia wyskakujące okienka, spoty wideo z automatycznym odtwarzaniem i włączonym dźwiękiem czy reklamy pełnoekranowe oddzielające użytkowników od treści w serwisie.

Koalicja podkreśla, że przebadała ponad 25 tys. użytkowników internetu i urządzeń mobilnych, którzy oceniali reklamy ze swojego punktu widzenia. Na podstawie tego sondażu organizacja wyselekcjonowała 6 formatów reklam stosowanych w przeglądarkach desktopowych oraz 12 formatów mobilnych, które są najbardziej irytujące dla odbiorców.

Eksperci rynku reklamowego wypowiadając się dla Reutersa nie bardzo wierzą w skuteczność apelu opublikowanego przez Coalition for Better Ads. Według nich formaty napiętnowane przez koalicję są uznawane za intruzywne już od kilku lat, a mimo tego reklamodawcy nadal szeroko je wykorzystują i na razie nic nie wskazuje na to, by mieli z nich zrezygnować.

Autor: ps

Wiecej informacji: reklama internetowa, irytujące reklamy, The Coalition for Better Ads

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia