SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mars, Lidl, Adidas i inne duże marki wycofują reklamy z YouTube

Właściciele wielu globalnych marek, takich jak m.in. Mars, Adidas, Diageo czy Lidl wstrzymali emisję swoich reklam na YouTube po tym, jak okazało się, że ich spoty pojawiały się przy filmach z brutalnymi scenami bądź takimi, które są wykorzystywane jako pornografia dziecięca.

Dochodzenie przeprowadzano wspólnie przez BBD i The Times wykazało, że w YouTube wyświetlana jest cała masa brutalnych filmów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Mowa o klipach w których m.in. zamieszczane są sceny zabójstw ulubionych wśród dzieci postaci z bajek czy lokowanie ich w brutalnym seksualnym kontekście. Chodzi też o klipy zamieszczane przez dzieci czy młodzież, które są nieprzyzwoicie komentowane np. poprzez składanie seksualnych propozycji.

Dochodzenie to wykazało również, że reklamy takich marek, jak BT, Adidas, Deutsche Bank, eBay, Amazon, Mars, Diageo i jeszcze wielu innych pojawiały się przy tego typu filmach.

Natychmiast po opublikowaniu raportu The Times emisję swoich reklam wstrzymali m.in. Adidas, Diageo, HP i Cadbury - swoje decyzje uzasadnili stwierdzeniem, że sytuacja taka jest nie do przyjęcia.

Podobne kroki podejmują Mars, Lidl i Deutsche Bank. Przedstawiciel firmy Mars powiedział w rozmowie ze SkyNews: Jesteśmy wstrząśnięci tym, że nasze reklamy pojawiały się obok tak niestosownych treści, które kontrastują z tym jaką firmą jesteśmy i w co wierzymy.

Firma zdecydowała o wycofaniu reklam wszystkich swoich marek na całym świecie, zarówno z YouTube jak i z Google. Zapowiedziała też, że nie wróci z ich emisją do czasu, gdy będzie całkowicie pewna, że wprowadzono odpowiednie zabezpieczenia, by do podobnych sytuacji nie doszło.

Podobnie postąpił Adidas, który wstrzymał swoje reklamy na YT do czasu wyjaśnienia całej sytuacji.

YouTube na wyniki raportu The Times zareagował natychmiast, wyłączając m.in. możliwość zamieszczania komentarzy pod wybranymi filmami. Kilka dni temu wiceprezes YT, Johanna Wright zapowiedziała, że serwis będzie skuteczniej niż dotychczas zwalczać tego typu praktyki. Do tej pory z YouTube’a usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które mogły zagrażać najmłodszym użytkownikom.

Dołącz do dyskusji: Mars, Lidl, Adidas i inne duże marki wycofują reklamy z YouTube

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adi
Niekontrolowany kontent w mediach społecznościowych to oczywista oczywistość. Teraz czas na kolejne weryfikacje reklam w biznesach internetowych, gdzie to użytkownik dodaje treści (tekst, foto, wideo).
Nadszedł czas Brand Safety!
odpowiedź
User
Wreszcie!
W końcu ktoś przemówił Google do rozsądku. Reklamy zabawek przy tych pokręconych ruskich filmach to był dramat. YouTube wyraźnie był z tego zadowolony. Takich popieprzonych filmów nie dało się nawet zgłosić, można było co najwyżej dać im kciuka w dół. Trafiła kosa na kamień!
odpowiedź
User
sss
o co im chodzi? to reklama kontekstowa...
odpowiedź