Mars, Lidl, Adidas i inne duże marki wycofują reklamy z YouTube

Właściciele wielu globalnych marek, takich jak m.in. Mars, Adidas, Diageo czy Lidl wstrzymali emisję swoich reklam na YouTube po tym, jak okazało się, że ich spoty pojawiały się przy filmach z brutalnymi scenami bądź takimi, które są wykorzystywane jako pornografia dziecięca.

Udostępnij artykuł:

Dochodzenie przeprowadzano wspólnie przez BBD i The Times wykazało, że w YouTube wyświetlana jest cała masa brutalnych filmów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Mowa o klipach w których m.in. zamieszczane są sceny zabójstw ulubionych wśród dzieci postaci z bajek czy lokowanie ich w brutalnym seksualnym kontekście. Chodzi też o klipy zamieszczane przez dzieci czy młodzież, które są nieprzyzwoicie komentowane np. poprzez składanie seksualnych propozycji.

Dochodzenie to wykazało również, że reklamy takich marek, jak BT, Adidas, Deutsche Bank, eBay, Amazon, Mars, Diageo i jeszcze wielu innych pojawiały się przy tego typu filmach.

Natychmiast po opublikowaniu raportu The Times emisję swoich reklam wstrzymali m.in. Adidas, Diageo, HP i Cadbury - swoje decyzje uzasadnili stwierdzeniem, że sytuacja taka jest nie do przyjęcia.

Podobne kroki podejmują Mars, Lidl i Deutsche Bank. Przedstawiciel firmy Mars powiedział w rozmowie ze SkyNews: Jesteśmy wstrząśnięci tym, że nasze reklamy pojawiały się obok tak niestosownych treści, które kontrastują z tym jaką firmą jesteśmy i w co wierzymy.

Firma zdecydowała o wycofaniu reklam wszystkich swoich marek na całym świecie, zarówno z YouTube jak i z Google. Zapowiedziała też, że nie wróci z ich emisją do czasu, gdy będzie całkowicie pewna, że wprowadzono odpowiednie zabezpieczenia, by do podobnych sytuacji nie doszło.

Podobnie postąpił Adidas, który wstrzymał swoje reklamy na YT do czasu wyjaśnienia całej sytuacji.

YouTube na wyniki raportu The Times zareagował natychmiast, wyłączając m.in. możliwość zamieszczania komentarzy pod wybranymi filmami. Kilka dni temu wiceprezes YT, Johanna Wright zapowiedziała, że serwis będzie skuteczniej niż dotychczas zwalczać tego typu praktyki. Do tej pory z YouTube’a usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które mogły zagrażać najmłodszym użytkownikom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski