Tworząc listę BI sprawdził oficjalne dokumenty, oświadczenia i sprawozdania finansowe poszczególnych firm. Pod uwagę brano nie tylko podstawowe wynagrodzenie najbogatszych ludzi reklamy, ale także ich dodatkowe dochody w postaci premii czy wpływów ze sprzedaży akcji. BI zaznacza także, że ranking objął jedynie tych menedżerów, których wynagrodzenie przekroczyło w ub.r. kwotę 2 mln dol., bowiem na rynku jest bardzo wielu pracowników firm reklamowych, którzy zarobili więcej niż 1 mln dol.
Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się Martin Sorrell, CEO WPP, największego obecnie koncernu reklamowego na świecie. Łączne dochody Sorrella w ub.r. wyniosły 67,3 mln dol., między innymi dzięki stosowanemu w WPP kontrowersyjnemu systemowi motywacyjnemu LEAP, który nagradza dodatkowo najwyższą kadrę kierowniczą tej firmy (więcej o tym).

Dzięki osiągniętym zarobkom Sorrell stał się nie tylko najlepiej opłacanym człowiekiem reklamy w ub.r., ale także najlepiej zarabiającym spośród menedżerów stu największych spółek notowanych na brytyjskiej giełdzie FTSE.
Na drugim miejscu rankingu uplasował się John Wren, CEO Omnicom z zarobkami przekraczającymi 24 mln dol., a na trzecią pozycję trafił kolejny członek ścisłego kierownictwa WPP - Paul Richardson, group finance director w tej firmie. Jego portfel w ub.r. urósł o kwotę przekraczającą 17,5 mln dol. Na 15 pozycji listy znalazła się Lori Senecal, global CEO agencji Crispin Porter + Bogusky - jedyna kobieta na liście.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/stagnacja-wynagrodzen-w-firmach-marketingowych-najwiecej-zarabiaja-dyrektorzy-finansowi-strategiczni-i-kreatywni ##
Ranking 17 najlepiej opłacanych w 2014 r. ludzi reklamy według Business Insidera1. Martin Sorrell, CEO, WPP - 67 285 497 dol.2. John Wren, CEO, Omnicom - 24 014 697 dol.3. Paul Richardson, group finance director, WPP - 17 558 352 dol.4. Miles Nadal, były CEO, MDC Partners - 16 832 355 dol.5. Michael Roth, CEO, Interpublic Group - 12 899 339 dol.6. Mark Read, CEO, WPP Digital - 5 377 664 dol.7. Frank Mergenthaler, chief financial officer, Interpublic Group - 5 356 477 dol.8. Philip Angelastro, chief financial officer, Omnicom - 5 028 542 dol.9. Maurice Lévy, CEO, Publicis Groupe - 4 968 000 dol.10. Philippe Krakowsky, chief strategy and talent officer, Interpublic Group - 4 568 295 dol.11. Alfonso Rodés Vilà, CEO, Havas Media Group - 3 689 195 dol.12. Timothy Andree, president i CEO, Dentsu Holdings USA, executive chairman Dentsu Aegis Network - 3 489 881 dol.13. Jonathan Nelson, CEO, Omnicom Digital - 3 383 633 dol.14. Michael O'Brien, general counsel and secretary, Omnicom - 2 810 598 dol.15. Lori Senecal, global CEO, Crispin Porter + Bogusky - 2 345 781 dol.16. Kevin Roberts, executive chairman, Saatchi & Saatchi - 2 299 314 dol.17. Andrew Bonzani, general counsel and secretary Interpublic - 2 295 124 dol.











