WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Kolejny żart z tradycyjnego banku reklamuje Orange Finanse (wideo)

Gorący temat

Ks. Adam Boniecki znów z zakazem wypowiedzi poza „Tygodnikiem Powszechnym” - za słowa o samospaleniu i wsparcie LGBT

9

McDonald’s, adidas, Orange Finanse, Betfair i Twinings - reklamy tygodnia (wideo)

2015-02-21 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Poniżej prezentujemy ranking pięciu najlepszych w ocenie Wirtualnemedia.pl reklam mijającego tygodnia. Wśród nich tylko jedna polska produkcja - spot Orange Finanse, a aż cztery zagraniczne - reklamy McDonald’s, Betfair, adidasa i Twinings.

McDonald’s, adidas, Orange Finanse, Betfair i Twinings - reklamy tygodnia (wideo)

McCafe w McDonald’s - Heavy night

Okazuje się, że jednak drukowana reklama może jeszcze zaskoczyć. Tu pełen artyzm. Patrząc na te printy trudno uwierzyć, że promują komercyjny, masowy produkt jakim jest kawa w sieci fast food McDonald's. Pod żadnym względem nie przypomina reklamy kawy. Pełne artyzmu, wysmakowane. Zdecydowany przełom w komunikacji tej sieci.

Kampania McDonald's pod hasłem „Heavy night”. Promuje dostępne w sieci tych restauracji kawy McCafe. W ramach kampanii prasowej wykorzystano różne layouty reklam. Każda z nich obrazuje inną sytuację, z powodu której można mieć ciężką, nieprzespaną noc, np. małe dziecko, impreza, praca czy nauka.

Agencja: Leo Burnett Sydney
Autorem layoutów reklam jest Bruno Nakano.




adidas - Sport 15

Kolejny przykład reklamy marki sportowej, w której niekoniecznie trzeba pokazywać i promować zalety dostępnych z jej logo produktów. Tu mowa jest o pasji do sportu, o tym jak ją odnaleźć. Także o tym, że o zwycięstwie niejednokrotnie decyduje chwila czy przypadek, ale w sporcie nie ma niepokonanych - każda sekunda zawodów, meczu, rywalizacji itp.  może wszystko zmienić.

Kampania pod hasłem „Sport 15” ma być największą kampanią od czasu działań realizowanych w ub.r. pod hasłem „All In or Nothing” z 2014 roku.

Reklama zaczyna się od komentarza: „Ostatni gol? Jest bez znaczenia. Najnowsze zwycięstwo? Zostanie szybko zapomniane. Wczoraj to przeszłość. Zatracona w księgach rekordów. Ale teraźniejszość jest do wzięcia. Nieprzewidywalna. Niezapisana. Nieprzesądzona. Zrób coś, i zostań zapamiętany. Albo nie rób nic, i bądź zapomniany. Teraźniejszość nie należy do nikogo. Zdobądź ją.” Bohaterami spotów są ambasadorzy adidasa - między innymi piłkarze - Lionel Messi, Luis Suarez i Gareth Bale - koszykarz Derrick Rose i zawodnik futbolu amerykańskiego DeMarco Murray. Na ich przykładzie pokazano, że najlepsi sportowcy potrafią przekuć każde doświadczenie, dobre czy złe, w siłę pozwalającą im doskonalić się na przyszłość. Przedstawiono historie, które mają motywować i inspirować młodych sportowców do wysiłku niezależnie od uprawianej dyscypliny czy poziomu zaawansowania.

Kampania prowadzona jest głównie w kinach i telewizji. Dodatkowo filmy można zobaczyć we wszystkich mediach społecznościowych, a koordynacją tych działań zajmie się sieć newsroomów. Powstały one w Londynie, Portland, Szanghaju, Moskwie, Rio de Janeiro oraz w siedzibie firmy w Herzogenaurach.

 

 

 


Orange Finanse - kredyt na podróż

Przykład reklamy usług finansowych, w której nie ma wprost mowy o pieniądzach czy procentach (te pojawiają się dopiero w końcówce spotu, dzięki czemu nie jest on nudny). Orange jedną reklamą upiekł dwie pieczenie na jednym ogniu, bo nie tylko zachęca do skorzystania ze swojej oferty kredytowej, ale też poniekąd promuje usługi związane z telefonią komórkową.

Bohaterka nowego spotu Orange Finanse trafia do tradycyjnego oddziału bankowego tylko po to, żeby zapytać, gdzie jest biuro podróży. Trafia tam na znudzonych brakiem klientów pracowników, znanych z poprzednich reklam tej oferty. Nie udaje im się namówić kobiety na kredyt na wyjazd, ponieważ ta szybko bierze go na telefonie komórkowym, korzystając z aplikacji Orange Finanse. Reklama informuje o promocji, w ramach której dla kredytu w wysokości od 1,1 do 3,5 tys. zł przez pierwsze trzy miesiące oprocentowanie jest zerowe. Taka oferta będzie obowiązywać do połowy kwietnia.

Kampania jest prowadzona w telewizji (kanały z oferty TVP, TVN i Polsatu), radiu, internecie oraz centrach handlowych.

Agencje: Publicis Poland (kreacja), Initiative Warszawa (planowanie i zakup mediów).

 


Betfair - samochodowy wyścig koni

I znów coś innego w reklamie - chociaż zagranicznej, to z polskim akcentem. Koń by się uśmiał? Może tak. Ale jak znajdzie chwilę, bo właśnie siedzi w aucie ścigającym się po bezdrożach.

W Wielkiej Brytanii trwa kampania reklamowa firmy bukmacherskiej Betfair oparta na spocie pokazującym oryginalny wyścig samochodów, w których siedzą konie. Produkcją reklamy zajął się polski dom produkcyjny Papaya Films.

Kampania pokazuje, jak łatwo jest obstawiać wyniki wyścigów konnych i innych rozgrywek sportowych za pomocą aplikacji mobilnej Betfair. Hasłem reklam jest główny slogan firmy: „This is play”.

Agencje: WCRS (kreacja), Papaya Films (produkcja), studio Grammercy Park (postprodukcja).

 


Twinings - Drink it all in

Reklama herbaty - i to angielskiej - bez torebki herbaty, wrzącej wody, imbryczka itp.? A jednak. Bo przecież reklamując ten napój można pokazać przyjemność, jaką daje jego konsumowanie. I można to zrobić w artystyczny sposób, pokazując magiczny, kolorowy świat.

Nowa kampania herbaty Twinings prowadzona jest w stacjach tv pod hasłem „Drink it all in”. Promuje markę jako tę, która przenosi w inny świat, świat magiczny, kolorowy, tętniący życiem. Pełen dynamizmu, choć stworzony z papierowych torebek.

Obecne reklamy są częścią szerzej zaplanowanych na bieżący rok działań, na które właściciel marki chce wydać 10 mln funtów (tylko w Wielkiej Brytanii). Docelowo kampania w tv ma być wspierana  działaniami w internecie, radiu, social media oraz poprzez aktywności public relations.

Agencja: Abbot Mead Vickers BBDO

 

Autor: bg

Wiecej informacji: McDonald’s, adidas, Orange Finanse, Orange, Betfair, Twinings, reklamy tygodnia

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia