WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Sektor gastronomii i turystyki obniżył wydatki reklamowe. Liderem McDonald's przed Amrest (analiza)

McDonald's po ponad 40 latach rezygnuje ze sponsorowania igrzysk olimpijskich

2017-06-19 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Sieć McDonald's kończy sponsorowanie igrzysk olimpijskich trzy lata przed wygaśnięciem umowy. Z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim współpracowała od 1976 roku.

McDonald's po ponad 40 latach rezygnuje ze sponsorowania igrzysk olimpijskich

McDonald's poinformował, że po analizie dotychczasowej współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i wzięciu pod uwagę wszystkich jej elementów podjął decyzję o odświeżeniu swojej strategii w tym zakresie i zamierza skoncentrować się na innych aspektach swojego biznesu. Przedstawiciele Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego przekazali, że rozumieją decyzję McDonald's i dlatego wspólnie doszli do porozumienia, by zakończyć dotychczasową współpracę w zakresie sponsorowania igrzysk olimpijskich.

Współpraca pomiędzy marketerem a MKOL rozpoczęła się w 1976 roku. W 2012 roku McDonald's przedłużył umowę sponsorską na kolejne osiem lat, do 2020 roku.

Decyzja o zakończeniu współpraca oznacza, że umowa zostaje zerwana trzy lata przed jej końcem. Mimo że ta decyzja o zakończeniu sponsorowania igrzysk przez McDonald's wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym, firma będzie jeszcze sponsorem zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 roku.

McDonald's jako top partner MKOL-u płacił 100 mln dolarów rocznie za sponsoring igrzysk olimpijskich. W ramach umowy sponsorował zarówno zimowe, jak i letnie igrzyska olimpijskie.

W ostatnim czasie kilka firm postanowiło zrezygnować ze sponsorowania igrzysk. Wycofali się z tego m.in. Budweiser AB InBev, grupa hoteli Hilton, amerykańska firma telekomunikacyjna AT&T.

McDonald's prowadzi obecnie restrukturyzację swojej działalności, co ma doprowadzić do zatrzymania spadków sprzedaży.

MKOL poinformował, że nie ma w obecnej chwili planów bezpośredniego zastąpienia McDonald's w roli sponsora igrzysk, ale niewykluczone, że Komitet ogłosi przetarg bądź konkurs na sponsora z kategorii żywności.

Autor: bg

Wiecej informacji: McDonald's, igrzyska, olimpiada, mkol

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej