Podział na media i planowanie zlikwidowano w Media Trendach, żeby odzwierciedlić zmiany na rynku reklamowym. - Media coraz częściej zgłaszają swoje projekty w kategoriach związanych z planowaniem, konkurując tym samym o nagrody z domami mediowymi. Również agencje reklamowe realizując fantastyczne i niestandardowe projekty bezpośrednio z klientami wchodzą w dotychczasowe kompetencje mediów i domów mediowych. Nikt nie ma już monopolu na wymyślanie komunikacji, kanałów i sposobów dotarcia do konsumenta - uzasadnia Anna Zimecka, koordynująca konkurs z ramienia organizującego go Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Ponadto w konkursie pojawiła się kategoria Open (dedykowana nowym platformom komunikacji B2C i B2B, nowym narzędziom badawczym i innym projektom typu startup), a także podkategorie Mobile i Social Media (w ramach kategorii Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych) oraz Komunikacja eventu i Innowacja w eventach (w ramach kategorii Akcje specjalne i eventy).

Przy okazji konkurs zyskał też nowe logo, zaprojektowane przez agencję Mamastudio.
Projekty we wszystkich kategoriach można zgłaszać do 28 lutego. Najlepsze kampanie będą też walczyć o tytuł Grand Prix, a jury wybierze także najlepszy team mediaplannerski w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.
Wszystkie nagrody zostaną wręczone podczas gali 22 kwietnia.
Kategorie w konkursie Media Trendy 2013
1. Wykorzystanie kanałów komunikacji - podkategorie: a. Wykorzystanie treści audio b. Wykorzystanie treści video c. Wykorzystanie mediów drukowanych d. Wykorzystanie kina e. Wykorzystanie reklamy zewnętrznej f. Wykorzystanie ambient mediów 2. Kampania zintegrowana 3. Akcje specjalne i eventy - podkategorie: a. Akcje specjalne b. Komunikacja eventu c. Innowacja w eventach 4. Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych - podkategorie: a. Wykorzystanie formatów internetowych b. Wykorzystanie Social Media c. Wykorzystanie Mobile d. Cyfrowa kampania zintegrowana 5. Best use of content 6. Open 7. Komunikacja w marketingu społecznym.











