SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Mediacap: niższe wpływy z badań wskutek RODO, TalentMedia podwoiła przychody

Według własnych szacunków holding marketingowo-badawczy Mediacap w pierwszym kwartale br. zanotował 16,3 mln zł przychodów. Zmalały wpływy jego pionu badawczego, natomiast przychody agencji marketingu internetowego TalentMedia podwoiły się do wartości 3,2 mln zł.

Jacek Olechowski, prezes Mediacapu Article

W skali roku wpływy Mediacapu wzrosły o 35,2 proc., a w ujęciu pro forma (jeśli do wyników z I kwartału ub.r. dodać dane kupionej później agencji TalentMedia) - o 20,7 proc.

Holding zaznaczył, że w segmencie danych (obejmującym głównie spółkę IQS) zanotował spadek wpływów o 6,6 proc. Firma tłumaczy to oczekiwaniem zleceniodawców na wdrożenie regulacji RODO.

Z kolei przychody pionu marketingowego (do którego należą agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia i Plastream) zwiększyły się w skali roku o 64 proc., a w ujęciu pro forma - o 36,6 proc. Przychody z marketingowego biznesu konsultingowego wzrosły o 20 proc., natomiast wpływy TalentMedia podwoiły się, rosnąc do kwoty 3,2 mln zł (z uwzględnieniem sprzedaży wewnątrzgrupowej wyniosły 3,6 mln zł).

Mediacap zapewnia, że rozwój platform Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przebiegał zgodnie z założeniami strategii firmy na najbliższe trzy lata.

Realizacja celów operacyjnych związanych z rozwojem platform technologicznych Opinie.pl, TalentMedia i Plastream przebiegała zgodnie z założeniami strategii na lata 2018-2020. Przychody tych trzech podmiotów w minionym kwartale wyniosły 4,55 mln PLN, po wzroście pro forma o 26,8 proc. w skali roku.

Szczegółowy raport finansowy Mediacapu za I kwartał zostanie opublikowany 16 maja.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap: niższe wpływy z badań wskutek RODO, TalentMedia podwoiła przychody

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing