MediaCom chce śledzić mimikę internautów, by lepiej dopasować dla nich reklamy

Należący do GroupM dom mediowy MediaCom planuje monitorowanie emocji użytkowników odbierających określone treści w internecie. Celem jest lepsze dopasowanie reklam do ich adresatów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
MediaCom chce śledzić mimikę internautów, by lepiej dopasować dla nich reklamy

MediaCom podjął współpracę z firmą Realeyes, która specjalizuje się w rozwiązaniach z dziedziny neuromarketingu. Metody opracowane przez Realeyes polegają na rejestrowaniu takich parametrów jak ruchy gałek ocznych i mimiki twarzy użytkowników po to, by odczytać ich emocje. Dane przetwarzane są przez wyspecjalizowane oprogramowanie, a obraz dostarczany jest za pośrednictwem kamery internetowej.

Teraz rozwiązania opracowane przez Realeyes chce wykorzystać MediaCom. W założeniach chodzi o określenie emocji, które u odbiorców wywołuje oglądanie na ekranie komputera określonych treści, na przykład reklam lub materiałów z segmentu content marketingu. Po zebraniu tego typu informacji marketerom z MediaCom będzie łatwiej dobrać indywidualny przekaz dostosowany precyzyjnie do konkretnego odbiorcy.

Według planów dane zbierane i przetwarzane przez Realeyes będą przekazywane do dedykowanego hubu w MediaCom, po czym na podstawie tych informacji ma być planowana strategia podczas poszczególnych kampanii. Na razie nie wiadomo w jaki sposób będzie przebiegało wprowadzanie nowej metody pomiarów emocji użytkowników i w jaki sposób zostanie potraktowana kwestia prywatności odbiorców przekazu pochodzącego od MediaCom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja