Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w czerwcu br. serwisy Google miały w Polsce 210 tys. użytkowników więcej niż w maju. Za to strony Onetu oraz Wirtualnej Polski z Orange i Allegro zanotowały nieznaczne spadki zasięgu - odpowiednio o 130 tys. i 30 tys. real users. Znacznie więcej użytkowników - ok. 270 tys. - straciły w skali miesiąca witryny Gazeta.pl, przez co spadły z czwartego na siódme miejsce.
Z drugiej strony YouTube’a odwiedziło 120 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a NK.pl - ponad 200 tys. więcej. Ten drugi portal zahamował tendencję spadkową z ostatnich miesięcy, wyprzedzając przy okazji w rankingu serwisy Allego.pl, które zanotowały 50 tys. real users więcej niż w maju.
Kolejny miesiąc z rzędu wzrósł zasięg Facebooka w Polsce - tym razem o prawie 550 tys. użytkowników. Tym samym portal wyprzedził w zestawieniu strony Interii, które straciły w skali miesiąca prawie 100 tys. real users. Różnica w zasięgu Facebooka i NK.pl wynosi już tylko 1,15 punktu proc. i nieco ponad 200 tys. real users.

W rankingu stron objętych audytem site-centric warto zauważyć, że serwisy Polskapresse zanotowały ok. 250 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a witryny Next Infor - 150 tys. mniej.
Adres google.pl odwiedziło w czerwcu minimalnie mniej polskich internautów niż miesiąc wcześniej, a google.com - ponad 300 tys. mniej. Natomiast onet.pl stracił ponad 200 tys. użytkowników. Za to wzrosty pod tym względem zanotowały domeny youtube.com, nk.pl i facebook.com.
Użytkowników stron Allegro.pl było w czerwcu minimalnie więcej niż w maju, ale wykonali oni ponad 500 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ponad 200 mln odsłon mniej, a witryny WP i Orange - 190 mln mniej.
Użytkownicy największych grup serwisów spędzali na nich zazwyczaj trochę mniej czasu niż miesiąc wcześniej. Na stronach Onetu przeciętny real users przebywał prawie 20 minut krócej w porównaniu z majem, na stronach WP i Orange - 15 minut krócej, a na stronach Allegro - 25 minut krócej.

W czołowej piątce najpopularniejsze komunikatorów trzy zyskały na zasięgu w skali miesiąca. Z Gadu-Gadu skorzystało ok. 200 tys. użytkowników więcej, ze Skype’a - ponad 400 tys., a z Winampa - ponad 100 tys. więcej. Z drugiej strony Windows Media Player zanotował ok. 50 tys. real users mniej niż w maju, a Ipla - ponad 100 tys. mniej.
* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 13 344. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











