Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro

W czerwcu Facebooka odwiedziło ponad 500 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu portal wyprzedził strony Interii. Na zasięgu zyskała też NK.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w czerwcu br. serwisy Google miały w Polsce 210 tys. użytkowników więcej niż w maju. Za to strony Onetu oraz Wirtualnej Polski z Orange i Allegro zanotowały nieznaczne spadki zasięgu - odpowiednio o 130 tys. i 30 tys. real users. Znacznie więcej użytkowników - ok. 270 tys. - straciły w skali miesiąca witryny Gazeta.pl, przez co spadły z czwartego na siódme miejsce.

Z drugiej strony YouTube’a odwiedziło 120 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a NK.pl - ponad 200 tys. więcej. Ten drugi portal zahamował tendencję spadkową z ostatnich miesięcy, wyprzedzając przy okazji w rankingu serwisy Allego.pl, które zanotowały 50 tys. real users więcej niż w maju.

Kolejny miesiąc z rzędu wzrósł zasięg Facebooka w Polsce - tym razem o prawie 550 tys. użytkowników. Tym samym portal wyprzedził w zestawieniu strony Interii, które straciły w skali miesiąca prawie 100 tys. real users. Różnica w zasięgu Facebooka i NK.pl wynosi już tylko 1,15 punktu proc. i nieco ponad 200 tys. real users.

W rankingu stron objętych audytem site-centric warto zauważyć, że serwisy Polskapresse zanotowały ok. 250 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a witryny Next Infor - 150 tys. mniej.

Adres google.pl odwiedziło w czerwcu minimalnie mniej polskich internautów niż miesiąc wcześniej, a google.com - ponad 300 tys. mniej. Natomiast onet.pl stracił ponad 200 tys. użytkowników. Za to wzrosty pod tym względem zanotowały domeny youtube.com, nk.pl i facebook.com. 

 

Użytkowników stron Allegro.pl było w czerwcu minimalnie więcej niż w maju, ale wykonali oni ponad 500 mln odsłon mniej. Strony Onetu zanotowały ponad 200 mln odsłon mniej, a witryny WP i Orange - 190 mln mniej.

Użytkownicy największych grup serwisów spędzali na nich zazwyczaj trochę mniej czasu niż miesiąc wcześniej. Na stronach Onetu przeciętny real users przebywał prawie 20 minut krócej w porównaniu z majem, na stronach WP i Orange - 15 minut krócej, a na stronach Allegro - 25 minut krócej. 

W czołowej piątce najpopularniejsze komunikatorów trzy zyskały na zasięgu w skali miesiąca. Z Gadu-Gadu skorzystało ok. 200 tys. użytkowników więcej, ze Skype’a - ponad 400 tys., a z Winampa - ponad 100 tys. więcej. Z drugiej strony Windows Media Player zanotował ok. 50 tys. real users mniej niż w maju, a Ipla - ponad 100 tys. mniej.  

 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 344. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu