Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

W listopadzie ub.r. YouTube’a odwiedziło ponad 650 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook pod względem liczby użytkowników w naszym kraju zbliżył się do serwisów WP i Orange.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. strony Google i Onetu odwiedziło po nieco ponad 50 tys. użytkowników więcej niż w październiku. Za to YouTube zyskał w Polsce w skali miesiąca 665 tys. real users, dzięki czemu wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange, które zyskały ok. 55 tys. użytkowników. Z kolei Facebook miał ok. 540 tys. real users więcej niż we wrześniu i pod względem zasięgu zbliżył się do WP i Orange.

W dalszej części zestawienia nastąpiło sporo wzrostów odwiedzalności: strony Muratora zyskały przez miesiąc ok. 250 tys. real users, Gazeta.pl - ok. 210 tys., Ringier Axel Springer - ok. 170 tys., a TVN - ok. 120 tys. Ponad 250 tys. użytkowników więcej miały dobreprogramy.pl, a prawie 200 tys. więcej - filmweb.pl. 

Adres google.pl odwiedziło 170 tys. użytkowników więcej niż w październiku, a google.com - 50 tys. więcej. Wzrost odwiedzalnośći YouTube’a pozwolił mu awansować z czwartego na drugie miejsce. Więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej - o ok. 180 tys. - miała też NK.pl. 

Strony Allegro zanotowały ponad 40 mln odsłon więcej niż w październiku, a strony WP i Orange - ok. 75 mln więcej. Serwisy Gazeta.pl zyskały w skali miesiąca ok. 55 mln odsłon i wyprzedziły witryny Interii które też osiągnęły wzrost, ale mniejszy. Za to na stronach Onetu wykonano nieznacznie mniej odsłon niż miesiąc wcześniej. 

Większość grup serwisów osiągnęła wzrosty średniego czasu spędzanego w nich przez użytkowników. W przypadku stron Allegro ten wzrost wyniósł prawie 20 minut, a w przypadku witryn Polskiego Radia - nieco ponad 20 minut. 

Gadu-Gadu miało ok. 185 tys. użytkowników mniej niż w październiku. Nieznaczne spadki zasięgu zanotowały też Skype, Winamp i Ipla, natomiast minimalny wzrost osiągnął Windows Media Player. 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Liczebność próby: N= 13 961. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"