SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

W listopadzie ub.r. YouTube’a odwiedziło ponad 650 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast Facebook pod względem liczby użytkowników w naszym kraju zbliżył się do serwisów WP i Orange.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w listopadzie ub.r. strony Google i Onetu odwiedziło po nieco ponad 50 tys. użytkowników więcej niż w październiku. Za to YouTube zyskał w Polsce w skali miesiąca 665 tys. real users, dzięki czemu wyprzedził strony Wirtualnej Polski i Orange, które zyskały ok. 55 tys. użytkowników. Z kolei Facebook miał ok. 540 tys. real users więcej niż we wrześniu i pod względem zasięgu zbliżył się do WP i Orange.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 558 94192,11% 
2Grupa Onet.pl13 556 74371,12%tak
3youtube.com12 968 23868,03% 
4Grupa Wirtualna Polska - Orange12 380 75864,95%tak
5facebook.com12 346 58464,77% 
6Grupa Gazeta.pl11 915 73562,51%tak
7Grupa Allegro.pl11 625 50260,99%tak
8Grupa Interia.pl11 418 27759,90%tak
9Grupa Nk.pl11 238 43458,95% 
10Grupa O2.pl9 967 27152,29%tak
11Grupa Wikipedia9 679 94950,78% 
12Grupa Polskapresse5 491 81328,81%tak
13Grupa Next Infor5 240 75927,49%tak
14Grupa GG Network5 083 76326,67%tak
15Grupa Ringier Axel Springer5 079 76026,65%tak
16Grupa Murator4 946 02425,95%tak
17Grupa Microsoft4 784 34725,10% 
18Grupa Money.pl4 583 87824,05%tak
19Grupa Media Regionalne4 287 86522,49% 
20Grupa TVN4 179 90021,93%tak


W dalszej części zestawienia nastąpiło sporo wzrostów odwiedzalności: strony Muratora zyskały przez miesiąc ok. 250 tys. real users, Gazeta.pl - ok. 210 tys., Ringier Axel Springer - ok. 170 tys., a TVN - ok. 120 tys. Ponad 250 tys. użytkowników więcej miały dobreprogramy.pl, a prawie 200 tys. więcej - filmweb.pl. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg 
1Grupa Onet.pl13 556 74371,12%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 380 75864,95%
3Grupa Gazeta.pl11 915 73562,51%
4Grupa Allegro.pl11 625 50260,99%
5Grupa Interia.pl11 418 27759,90%
6Grupa O2.pl9 967 27152,29%
7Grupa Polskapresse5 491 81328,81%
8Grupa Next Infor5 240 75927,49%
9Grupa GG Network5 083 76326,67%
10Grupa Ringier Axel Springer5 079 76026,65%
11Grupa Murator4 946 02425,95%
12Grupa Money.pl4 583 87824,05%
13Grupa TVN4 179 90021,93%
14dobreprogramy.pl4 112 76421,57%
15filmweb.pl3 668 42419,24%
16Grupa Edipresse.pl3 277 70717,19%
17tablica.pl3 114 66316,34%
18Grupa Panorama Firm2 968 17515,57%
19nokaut.pl2 826 80514,83%
20Grupa G+J Polska2 492 68713,08%


Adres google.pl odwiedziło 170 tys. użytkowników więcej niż w październiku, a google.com - 50 tys. więcej. Wzrost odwiedzalnośći YouTube’a pozwolił mu awansować z czwartego na drugie miejsce. Więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej - o ok. 180 tys. - miała też NK.pl. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl17 001 66389,19% 
2youtube.com12 968 23868,03% 
3onet.pl12 551 43765,84%tak
4google.com12 357 97564,83% 
5facebook.com12 346 58464,77% 
6nk.pl11 232 67458,92% 
7allegro.pl10 875 67957,05%tak
8wp.pl10 767 66356,49%tak
9wikipedia.org9 581 87250,26% 
10gazeta.pl8 366 12743,89%tak
11interia.pl7 376 74638,70%tak
12chomikuj.pl5 810 14530,48%tak
13blogspot.com5 199 16727,27% 
14ceneo.pl4 801 57225,19%tak
15zumi.pl4 472 44023,46%tak
16wrzuta.pl4 353 76922,84%tak
17blox.pl4 223 11322,15%tak
18demotywatory.pl4 175 30721,90% 
19o2.pl4 125 84521,64%tak
20dobreprogramy.pl4 112 76421,57%tak


Strony Allegro zanotowały ponad 40 mln odsłon więcej niż w październiku, a strony WP i Orange - ok. 75 mln więcej. Serwisy Gazeta.pl zyskały w skali miesiąca ok. 55 mln odsłon i wyprzedziły witryny Interii które też osiągnęły wzrost, ale mniejszy. Za to na stronach Onetu wykonano nieznacznie mniej odsłon niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 160 937 80111 625 502
2Grupa Onet.pl2 911 670 57013 556 743
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 366 051 38512 380 758
4Grupa Gazeta.pl1 163 490 37111 915 735
5Grupa Interia.pl1 138 207 44611 418 277
6Grupa O2.pl1 012 197 7119 967 271
7tablica.pl217 479 0043 114 663
8filmweb.pl206 901 4553 668 424
9Grupa TVN175 053 2394 179 900
10Grupa GG Network138 432 2445 083 763


Większość grup serwisów osiągnęła wzrosty średniego czasu spędzanego w nich przez użytkowników. W przypadku stron Allegro ten wzrost wyniósł prawie 20 minut, a w przypadku witryn Polskiego Radia - nieco ponad 20 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl76 192 497,9505:37:1313 556 743
2Grupa Wirtualna Polska - Orange74 896 949,7806:02:5812 380 758
3Grupa Allegro.pl60 317 742,2405:11:1811 625 502
4Grupa Interia.pl44 874 648,8303:55:4811 418 277
5Grupa O2.pl28 195 224,8402:49:449 967 271
6Grupa Gazeta.pl25 854 132,9402:10:1111 915 735
7Grupa TVN24 606 127,6305:53:124 179 900
8Grupa Murator8 512 417,3401:43:164 946 024
9Grupa GG Network8 194 242,6601:36:435 083 763
10Grupa Eurozet5 213 167,7607:31:35692 645
11Grupa Polskie Radio4 193 658,4004:03:511 031 875
12Grupa Ling.pl3 449 418,0203:50:39897 314
13wyspagier.pl2 743 350,6201:48:241 518 525
14tablica.pl2 474 005,8800:47:403 114 663
15filmweb.pl1 826 671,1200:29:533 668 424
16joemonster.org1 818 353,9801:20:051 362 261
17Grupa Polskapresse1 816 494,6800:19:515 491 813
18Grupa Targeo.pl1 678 435,9201:15:111 339 354
19nokaut.pl1 644 934,4100:34:552 826 805
20Grupa Money.pl1 509 480,1200:19:454 583 878


Gadu-Gadu miało ok. 185 tys. użytkowników mniej niż w październiku. Nieznaczne spadki zasięgu zanotowały też Skype, Winamp i Ipla, natomiast minimalny wzrost osiągnął Windows Media Player. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu5 967 27931,30%tak
2Komunikator Skype4 142 04521,73% 
3Windows Media Player3 883 29320,37% 
4Winamp1 805 4429,47% 
5Ipla1 422 8497,46% 
6OpenFM808 5264,24% 
7RealPlayer501 0742,63% 
8Google Earth483 3232,54% 
9VLC media player354 5461,86% 
10Windows Live Messenger296 0711,55% 
11Aplikacja Google Desktop281 5301,48% 
12Komunikator Tlen.pl265 4951,39%tak
13Komunikator AQQ137 7680,72% 
14iTunes136 6310,72% 
15BestPlayer79 8840,42% 
16KMplayer73 2660,38% 
17QuickTime65 4460,34% 
18AIMP54 5710,29% 
19FLV Player50 3230,26% 
20Foobar200036 0730,19% 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 13 961. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z listopada: YouTube w górę, Facebook równo z WP

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tusk i ACTA
Zamykam tę stronę z powodu roszczeń firmy Google, za bezprawne wykorzystanie logo YouTube, należącego do Google
odpowiedź