Megapanel z maja: NK.pl w dół, Facebook coraz bliżej

W maju br. NK.pl straciła ponad 750 tys. użytkowników, przez co została wyprzedzona przez YouTube’a oraz strony Gazeta.pl i Allegro.pl. Od zasięgu Facebooka dzieli ją już tylko niecałe 550 tys. real users.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w maju br. strony Google odwiedziło ok. 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Onetu zyskały prawie 100 tys. real users, a witryny WP i Orange straciły niecałe 40 tys.

Z kolei NK.pl - zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl - zanotowała ponad 750 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu, w efekcie czego spadła z czwartego na siódme miejsce. Serwis wyprzedziły strony Gazeta.pl i Allegro.pl (po prawie 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej) oraz YouTube - mimo spadku liczby polskich użytkowników o prawie 300 tys.

Strony Interii odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Facebooka - ok. 50 tys. więcej. Natomiast w drugiej połowie zestawienia spore wzrosty liczby real users - po ok. 300 tys. - osiągnęły serwisy Polskapresse i Ringier Axel Springer. Za to Groupona odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu.

Wśród stron objętych audytem site-centric serwisy Ringier Axel Springer przeskoczyły o jedno miejsce w górę, wyprzedzając strony Next Infor. Taki sam awans zanotowały witryny Muratora, które odwiedziło ok. 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. 

Adres google.pl odwiedziło ok. 100 tys. polskich użytkowników mniej niż wcześniej, za to onet.pl - ok. 100 tys. więcej. Natomiast domena google.com zanotowała ponad 550 tys. polskich real users więcej, dzięki czemu awansowała z szóstego na czwarte miejsce. Youtube.com stracił w skali miesiąca prawie 300 tys. polskich użytkowników, a nk.pl - ok. 750 tys.

Strony Allegro zanotowały ok. 65 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej. Z drugiej strony w serwisach Onetu wykonano prawie 300 mln odsłon więcej, a na stronach WP i Orange - ponad 100 mln więcej. 

Tak jak we wcześniejszych miesiącach polscy internauci najwięcej czasu - zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na jedną osobę - spędzili na stronach Onetu oraz WP i Orange. Obie grupy serwisów przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 18 minut dłużej niż miesiąc wcześniej. Natomiast kilkuminutowe wzrosty pod tym względem zanotowały m.in. strony Interii, O2.pl, Gazeta.pl i GG Network. 

Gadu-Gadu straciło w porównaniu do kwietnia ponad 300 tys. użytkowników, a Skype, Winamp i Ipla - po ponad 100 tys. W czołowej dziesiątce aplikacji niewielki wzrost pod tym względem zanotowało tylko Google Desktop. 

 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 515. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów