SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z maja: NK.pl w dół, Facebook coraz bliżej

W maju br. NK.pl straciła ponad 750 tys. użytkowników, przez co została wyprzedzona przez YouTube’a oraz strony Gazeta.pl i Allegro.pl. Od zasięgu Facebooka dzieli ją już tylko niecałe 550 tys. real users.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w maju br. strony Google odwiedziło ok. 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Onetu zyskały prawie 100 tys. real users, a witryny WP i Orange straciły niecałe 40 tys.

Z kolei NK.pl - zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl - zanotowała ponad 750 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu, w efekcie czego spadła z czwartego na siódme miejsce. Serwis wyprzedziły strony Gazeta.pl i Allegro.pl (po prawie 100 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej) oraz YouTube - mimo spadku liczby polskich użytkowników o prawie 300 tys.

Strony Interii odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a Facebooka - ok. 50 tys. więcej. Natomiast w drugiej połowie zestawienia spore wzrosty liczby real users - po ok. 300 tys. - osiągnęły serwisy Polskapresse i Ringier Axel Springer. Za to Groupona odwiedziło prawie 200 tys. polskich użytkowników mniej niż w kwietniu.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 182 18490,99% 
2Grupa Onet.pl13 931 00373,77%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Orange12 772 80167,64%tak
4Grupa Gazeta.pl12 007 90863,59%tak
5youtube.com11 798 80062,48% 
6Grupa Allegro.pl11 751 16962,23%tak
7Grupa Nk.pl11 584 62761,35% 
8Grupa Interia.pl11 453 93560,66%tak
9facebook.com11 034 90358,44% 
10Grupa O2.pl10 143 62253,72%tak
11Grupa Wikipedia9 388 26949,72% 
12Grupa Mozilla8 025 69742,50% 
13Grupa GG Network5 449 36528,86%tak
14Grupa Microsoft5 234 92127,72% 
15Grupa Polskapresse5 221 74427,65%tak
16Grupa Ringier Axel Springer5 183 88427,45%tak
17Grupa Next Infor4 840 08525,63%tak
18Grupa Murator4 779 04925,31%tak
19Grupa Money.pl4 741 07625,11%tak
20groupon.pl4 602 50024,37% 


Wśród stron objętych audytem site-centric serwisy Ringier Axel Springer przeskoczyły o jedno miejsce w górę, wyprzedzając strony Next Infor. Taki sam awans zanotowały witryny Muratora, które odwiedziło ok. 300 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl73,77%13 931 003
2Grupa Wirtualna Polska - Orange67,64%12 772 801
3Grupa Gazeta.pl63,59%12 007 908
4Grupa Allegro.pl62,23%11 751 169
5Grupa Interia.pl60,66%11 453 935
6Grupa O2.pl53,72%10 143 622
7Grupa GG Network28,86%5 449 365
8Grupa Polskapresse27,65%5 221 744
9Grupa Ringier Axel Springer27,45%5 183 884
10Grupa Next Infor25,63%4 840 085
11Grupa Murator25,31%4 779 049
12Grupa Money.pl25,11%4 741 076
13Grupa Spolecznosci.pl21,48%4 055 759
14Grupa Panorama Firm20,02%3 781 107
15dobreprogramy.pl19,84%3 746 202
16filmweb.pl16,13%3 046 569
17Grupa Pkt.pl15,17%2 863 841
18Grupa Spilgames14,89%2 811 343
19Grupa TVN14,66%2 768 480
20nokaut.pl14,47%2 731 679


Adres google.pl odwiedziło ok. 100 tys. polskich użytkowników mniej niż wcześniej, za to onet.pl - ok. 100 tys. więcej. Natomiast domena google.com zanotowała ponad 550 tys. polskich real users więcej, dzięki czemu awansowała z szóstego na czwarte miejsce. Youtube.com stracił w skali miesiąca prawie 300 tys. polskich użytkowników, a nk.pl - ok. 750 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl         16 480 057    87,27% 
2onet.pl         12 432 894    65,84%tak
3youtube.com         11 798 800    62,48% 
4google.com         11 600 882    61,43% 
5nk.pl         11 573 394    61,29% 
6allegro.pl         11 198 709    59,30%tak
7facebook.com         11 034 903    58,44% 
8wp.pl         10 970 018    58,09%tak
9wikipedia.org           9 307 829    49,29% 
10gazeta.pl           8 457 962    44,79%tak
11interia.pl           8 010 503    42,42%tak
12mozilla.com           7 856 904    41,61% 
13chomikuj.pl           5 305 380    28,10%tak
14zumi.pl           5 015 815    26,56%tak
15groupon.pl           4 602 500    24,37% 
16wrzuta.pl           4 547 862    24,08%tak
17blogspot.com           4 497 621    23,82% 
18ceneo.pl           4 490 332    23,78%tak
19o2.pl           4 327 976    22,92%tak
20blox.pl           4 187 420    22,17%tak


Strony Allegro zanotowały ok. 65 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej. Z drugiej strony w serwisach Onetu wykonano prawie 300 mln odsłon więcej, a na stronach WP i Orange - ponad 100 mln więcej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 930 050 84811 751 169
2Grupa Onet.pl3 108 576 53513 931 003
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 399 206 25212 772 801
4Grupa Gazeta.pl1 150 480 88612 007 908
5Grupa Interia.pl1 115 879 99511 453 935
6Grupa O2.pl1 036 199 94910 143 622
7Grupa Spolecznosci.pl708 239 8374 055 759
8Grupa Spilgames228 211 0202 811 343
9filmweb.pl159 272 6103 046 569
10Grupa GG Network154 968 9155 449 365


Tak jak we wcześniejszych miesiącach polscy internauci najwięcej czasu - zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na jedną osobę - spędzili na stronach Onetu oraz WP i Orange. Obie grupy serwisów przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 18 minut dłużej niż miesiąc wcześniej. Natomiast kilkuminutowe wzrosty pod tym względem zanotowały m.in. strony Interii, O2.pl, Gazeta.pl i GG Network. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl         75 995 669    05:27:1913 931 003
2Grupa Wirtualna Polska - Orange         72 231 046    05:39:1812 772 801
3Grupa Allegro.pl         52 626 944    04:28:4211 751 169
4Grupa Interia.pl         40 943 019    03:34:2811 453 935
5Grupa O2.pl         28 454 614    02:48:1910 143 622
6Grupa Gazeta.pl         26 655 514    02:13:1112 007 908
7Grupa GG Network           9 254 675    01:41:545 449 365
8Grupa Spolecznosci.pl           9 036 228    02:13:414 055 759
9Grupa Murator           6 748 017    01:24:434 779 049
10Grupa Spilgames           5 917 731    02:06:182 811 343
11Grupa Eurozet           4 176 428    05:53:04709 726
12Grupa TVN           2 471 710    00:53:342 768 480
13wyspagier.pl           2 455 044    01:31:011 618 467
14Grupa Targeo.pl           1 968 336    01:14:361 583 034
15joemonster.org           1 935 199    01:26:291 342 576
16Grupa Polskapresse           1 802 332    00:20:435 221 744
17filmweb.pl           1 476 832    00:29:053 046 569
18nokaut.pl           1 286 835    00:28:162 731 679
19Grupa Money.pl           1 171 692    00:14:504 741 076
20Grupa Ringier Axel Springer           1 133 685    00:13:075 183 884


Gadu-Gadu straciło w porównaniu do kwietnia ponad 300 tys. użytkowników, a Skype, Winamp i Ipla - po ponad 100 tys. W czołowej dziesiątce aplikacji niewielki wzrost pod tym względem zanotowało tylko Google Desktop. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu33,36%6 298 728tak
2Komunikator Skype22,53%4 253 724 
3Windows Media Player21,46%4 052 044 
4Winamp11,36%2 145 448 
5Ipla10,14%1 913 886 
6OpenFM4,55%858 339 
7RealPlayer3,06%578 554 
8Aplikacja Google Desktop2,25%424 468 
9Windows Live Messenger2,02%381 839 
10VLC media player2,02%381 678 
11Google Earth1,94%367 121 
12Komunikator Tlen.pl1,77%334 253tak
13Komunikator AQQ1,11%209 583 
14iTunes0,99%186 810 
15BestPlayer0,93%175 793 
16QuickTime0,83%157 143 
17AIMP0,63%118 339 
18KMplayer0,55%103 464 
19Komunikator Xfire0,37%69 416 
20Foobar20000,35%65 404 


 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 13 515. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z maja: NK.pl w dół, Facebook coraz bliżej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nowy
żal mi Was - "fejsbók" to najzwyklejsze g****
odpowiedź
User
zezeze
Co za głupi tekst Nowy. To tak jakbyś mówił, że komórka jest g*** albo Skype.
Facebook to narzędzie, platforma, od Ciebie zależy, jak ją wykorzystasz.
odpowiedź
User
Nowy
posłuchaj zezeze: kiedyś każdy inteligentny człowiek mógł założyć stronę o sobie w sieci (lub blog) i nikomu nie było nic do tego. Oczywiście można było taki serwis łatwo znaleźć via Google. Teraz ludzie w owczym pędzie zarejestrowali się na jakimś serwisie o nazwie facebook i myślą, że są fajni. Tylko nie widzą, że ten serwis nie ma przedstawicielstwa w Polsce a jakikolwiek logiczny kontakt z personelem "fejsa" jest praktycznie niemożliwy. NIE MACIE TAM ŻADNYCH PRAW. To smutne, ilu mamy tępych ludzi (a za tym również firm, których Ci ludzie są "kapitałem") na Świecie... .
odpowiedź