Megapanel z marca: Facebook i YouTube lekko w dół, spadki Allegro i o2

W marcu br. Facebooka i YouTube’a odwiedziło nieco mniej polskich internautów niż we wcześniejszych miesiącach. Duże spadki odwiedzialności zanotowały serwisy Allegro i o2, a liczba użytkowników NK.pl ustabilizowała się na poziomie 8 mln.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcu br. Facebook miał 190 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, kiedy portal odwiedziło rekordowo dużo polskich internautów. Przy czym w skali roku serwis zyskał 750 tys. real users. Natomiast YouTube miał 25 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej i 255 tys. mniej niż rok wcześniej.

Strony Google odwiedziło w marcu 17,27 mln polskich użytkowników, czyli minimalnie więcej niż miesiąc wcześniej, ale o ponad 100 tys. mniej niż w marcu ub.r.  

Wśród największych portali horyzontalnych Grupa Onet straciła w skali roku 90 tys. real users, a Grupa WP i Orange - 125 tys, za to Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl zanotowały minimalnie więcej użytkowników niż przed rokiem. Natomiast strony Allegro odwiedziło 375 tys. użytkowników mniej, a witryny o2 - 710 tys. mniej niż w marcu ub.r.

Adres google.pl odwiedziło 160 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 220 tys. mniej. Onet.pl zanotował minimalny spadek, wp.pl zyskała 75 tys. real users, a allegro.pl straciło 250 tys,

Strony Grupy Allegro zanotowały aż 960 mln odsłon mniej niż w marcu ub.r., a witryny Grupy Onet - 125 mln mniej. Grupa WP i Orange straciła 27 mln odsłon, za to Grupa Interia.pl zyskała ich 50 mln.

 

Ze stron Grupy Onet przeciętny użytkownik korzystał przez 17 minut dłużej niż przed rokiem, a z serwisów WP i Orange - 19 minut dłużej. Za to witryny Grupy Allegro straciły pod tym względem 9 minut, a strony Grupy TVN - aż 48 minut.

Windows Media Player zanotował 260 tys. uruchomień więcej niż miesiąc wcześniej. Skype stracił 50 tys. uruchomień, a GG - 95 tys. Za to Winamp i Ipla zanotowały niewielkie wzrosty. W marcu ub.r. dopiero wprowadzano pomiar aplikacji na podstawie liczby uruchomień, dlatego porównywanie wyników nie jest miarodajne.

 

 * Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”. Liczebność próby: N=9 352. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady