SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z marca: Facebook i YouTube lekko w dół, spadki Allegro i o2

W marcu br. Facebooka i YouTube’a odwiedziło nieco mniej polskich internautów niż we wcześniejszych miesiącach. Duże spadki odwiedzialności zanotowały serwisy Allegro i o2, a liczba użytkowników NK.pl ustabilizowała się na poziomie 8 mln.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, w marcu br. Facebook miał 190 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, kiedy portal odwiedziło rekordowo dużo polskich internautów. Przy czym w skali roku serwis zyskał 750 tys. real users. Natomiast YouTube miał 25 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej i 255 tys. mniej niż rok wcześniej.

Strony Google odwiedziło w marcu 17,27 mln polskich użytkowników, czyli minimalnie więcej niż miesiąc wcześniej, ale o ponad 100 tys. mniej niż w marcu ub.r.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 267 72686,08% 
2facebook.com13 782 50868,71% 
3youtube.com13 448 99667,04% 
4Grupa Onet.pl13 438 84766,99%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 160 36560,62%tak
6Grupa Gazeta.pl12 098 47560,31%tak
7Grupa Interia.pl11 670 23258,18%tak
8Grupa Allegro.pl11 346 86756,56%tak
9Grupa Wikipedia9 809 08148,90% 
10Grupa O2.pl9 122 19845,47%tak
11Grupa GG Network8 384 69641,80%tak
12Grupa Nk.pl8 050 55940,13% 
13Grupa Ringier Axel Springer6 462 36832,22%tak
14Grupa Polskapresse6 185 84930,84%tak
15Grupa Murator6 037 30930,10%tak
16Grupa Microsoft5 450 42627,17% 
17Grupa Next Infor4 937 80024,62%tak
18Grupa Money.pl4 870 35124,28%tak
19Grupa TVN4 839 37224,12%tak
20dobreprogramy.pl4 384 61121,86%tak


Wśród największych portali horyzontalnych Grupa Onet straciła w skali roku 90 tys. real users, a Grupa WP i Orange - 125 tys, za to Grupa Gazeta.pl i Grupa Interia.pl zanotowały minimalnie więcej użytkowników niż przed rokiem. Natomiast strony Allegro odwiedziło 375 tys. użytkowników mniej, a witryny o2 - 710 tys. mniej niż w marcu ub.r.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 438 84766,99%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 160 36560,62%
3Grupa Gazeta.pl12 098 47560,31%
4Grupa Interia.pl11 670 23258,18%
5Grupa Allegro.pl11 346 86756,56%
6Grupa O2.pl9 122 19845,47%
7Grupa GG Network8 384 69641,80%
8Grupa Ringier Axel Springer6 462 36832,22%
9Grupa Polskapresse6 185 84930,84%
10Grupa Murator6 037 30930,10%
11Grupa Next Infor4 937 80024,62%
12Grupa Money.pl4 870 35124,28%
13Grupa TVN4 839 37224,12%
14dobreprogramy.pl4 384 61121,86%
15Grupa Edipresse.pl4 272 29121,30%
16Grupa Media Regionalne4 223 47821,05%
17filmweb.pl4 190 58720,89%
18Grupa Demotywatory.pl3 659 35118,24%
19Grupa Ipla3 204 31615,97%
20Grupa NextWeb Media3 178 82615,85%


Adres google.pl odwiedziło 160 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej, a google.com - 220 tys. mniej. Onet.pl zanotował minimalny spadek, wp.pl zyskała 75 tys. real users, a allegro.pl straciło 250 tys,

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 623 62182,87% 
2facebook.com13 782 50868,71% 
3youtube.com13 448 99667,04% 
4onet.pl12 420 11661,91%tak
5google.com11 650 17158,08% 
6wp.pl10 815 57853,92%tak
7allegro.pl10 563 41352,66%tak
8wikipedia.org9 685 63848,28% 
9gazeta.pl8 853 00044,13%tak
10nk.pl8 042 60940,09% 
11interia.pl6 855 30634,17%tak
12chomikuj.pl6 711 75733,46%tak
13blogspot.com6 248 03231,15% 
14ceneo.pl4 559 45422,73%tak
15dobreprogramy.pl4 384 61121,86%tak
16microsoft.com4 281 38321,34% 
17filmweb.pl4 190 58720,89%tak
18gry.pl4 070 08920,29% 
19n-mobile.net4 006 15619,97% 
20zumi.pl3 646 55918,18%tak


Strony Grupy Allegro zanotowały aż 960 mln odsłon mniej niż w marcu ub.r., a witryny Grupy Onet - 125 mln mniej. Grupa WP i Orange straciła 27 mln odsłon, za to Grupa Interia.pl zyskała ich 50 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon krajowych
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 855 826 46811 346 867
2Grupa Onet.pl2 684 668 84513 438 847
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 533 302 35712 160 365
4Grupa Interia.pl1 289 161 11211 670 232
5Grupa Gazeta.pl1 198 160 72012 098 475
6Grupa O2.pl891 588 1639 122 198
7tablica.pl705 040 5733 171 367
8Grupa Spolecznosci.pl613 679 6992 661 096
9filmweb.pl254 960 0894 190 587
10Grupa Demotywatory.pl221 486 6723 659 351

 

Ze stron Grupy Onet przeciętny użytkownik korzystał przez 17 minut dłużej niż przed rokiem, a z serwisów WP i Orange - 19 minut dłużej. Za to witryny Grupy Allegro straciły pod tym względem 9 minut, a strony Grupy TVN - aż 48 minut.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl85 162 02306:20:1313 438 847
2Grupa Wirtualna Polska - Orange83 012 14306:49:3512 160 365
3Grupa Allegro.pl63 031 88805:33:1811 346 867
4Grupa Interia.pl57 685 21804:56:3511 670 232
5Grupa TVN31 911 96206:35:394 839 372
6Grupa Gazeta.pl29 200 62502:24:4912 098 475
7Grupa O2.pl27 501 37203:00:539 122 198
8Grupa Murator9 735 76501:36:456 037 309
9Grupa Spolecznosci.pl7 872 72002:57:302 661 096
10tablica.pl7 863 67802:28:473 171 367
11Grupa Demotywatory.pl7 134 30301:56:593 659 351
12Grupa GG Network6 496 72500:46:298 384 696
13Grupa Polskie Radio5 220 58204:01:281 297 190
14Grupa Eurozet4 855 75708:25:15576 641
15Grupa Ipla4 143 03601:17:353 204 316
16Grupa TVP2 833 58501:12:592 329 406
17Grupa Polskapresse2 674 27700:25:566 185 849
18filmweb.pl2 390 00400:34:134 190 587
19wiocha.pl2 299 54101:35:501 439 792
20Grupa Ling.pl2 265 17704:47:13473 195


Windows Media Player zanotował 260 tys. uruchomień więcej niż miesiąc wcześniej. Skype stracił 50 tys. uruchomień, a GG - 95 tys. Za to Winamp i Ipla zanotowały niewielkie wzrosty. W marcu ub.r. dopiero wprowadzano pomiar aplikacji na podstawie liczby uruchomień, dlatego porównywanie wyników nie jest miarodajne.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Windows Media Player10 991 58854,79% 
2Komunikator Skype9 315 92646,44% 
3Komunikator GG8 460 75042,18%tak
4Winamp3 439 06917,14% 
5Ipla2 955 33414,73%tak
6Google Earth2 732 88913,62% 
7VLC media player1 489 0357,42% 
8RealPlayer1 477 8917,37% 
9Komunikator Windows Live Messenger1 213 4546,05% 
10OpenFM1 118 1735,57% 
11Komunikator Facebook Messenger750 4403,74% 
12iTunes670 4453,34% 
13KMplayer492 9092,46% 
14QuickTime471 1652,35% 
15BestPlayer438 6942,19% 
16Komunikator Tlen.pl412 4732,06%tak
17Komunikator AQQ377 1201,88% 
18Aplikacja Google Desktop357 4411,78% 
19Foobar2000233 7391,17% 
20GOM Player211 9121,06% 

 



 * Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną – „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku – „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=9 352. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z marca: Facebook i YouTube lekko w dół, spadki Allegro i o2

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
żwirek
Allegro traci po beznadziejnych zmianach wprowadzonych ponad miesiąc temu. Na słabszych komputerach cięzko przeglądać, jest mało czytelne, starsze osoby kiepsko je widzą, cięzko coś znależć, przegladanie towarów beznadziejne. Sam po sobie zauważyłem, ze w poprzednim miesiacu na allegro kupiłem 1 rzecz a w poprzednich kupowałem miesięcznie średnio 2-3 rzeczy. Inna sprawa to sprzedaż. Na firmowym koncie sklepu sprzedaż spadła o 70-80% a liczba odsłon towarów o jakieś 70%!! Więcej teraz sprzedajemy w stacjonarnie niż on line!!!
odpowiedź
User
mmm
tak dalej ćwiczcie ze zmianami /to jakiś p..ygłup wprowadził / to spadnie do zera. to nie market że trzeba biegać między półkami.też zrezygnowałem szukam towaru na nokaucie pa allegro
odpowiedź
User
nk
nk to przeżytek kto na to wchodzi?
odpowiedź