SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w kolejnych 6 kategoriach.

 Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

Informacje i publicystyka

W tej kategorii przeważają wzrosty odwiedzalności. Najwięcej użytkowników (prawie 1,2 mln) i odsłon (ponad 60 mln) zyskały strony Wirtualnej Polski.  

Informacje i publicystyka
 XII.2010XII.2009
real
users
odsłonyzasięg (proc.)real
users
odsłonyzasięg (proc.)
Grupa Onet.pl6 194 033226 324 29233,835 829 701226 784 38333,87
Grupa Wirtualna Polska5 942 278244 810 94432,454 762 153183 117 52527,67
Grupa Gazeta.pl5 455 592164 697 46229,795 007 510124 801 02829,09
Grupa Media Regionalne3 513 74189 652 61219,192 626 40461 244 36915,26
Grupa Interia.pl3 452 63590 160 77518,853 369 08575 716 48819,57
Grupa Polskapresse3 249 39941 444 71817,742 730 23832 323 78715,86
Grupa TVN2 150 94773 340 94811,751 697 79054 581 3029,86
Grupa Ringier Axel Springer2 073 59348 009 95311,321 290 75929 747 1867,50
Grupa Murator - se.pl1 449 76213 196 1997,92873 7336 577 4175,08
Grupa Presspublica1 219 93819 693 2606,661 072 65317 541 9826,23

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl364 332-460 091-0,04
Grupa Wirtualna Polska1 180 12561 693 4194,78
Grupa Gazeta.pl448 08239 896 4340,70
Grupa Media Regionalne887 33728 408 2433,93
Grupa Interia.pl83 55014 444 287-0,72
Grupa Polskapresse519 1619 120 9311,88
Grupa TVN453 15718 759 6461,89
Grupa Ringier Axel Springer782 83418 262 7673,82
Grupa Murator - se.pl576 0296 618 7822,84
Grupa Presspublica147 2852 151 2780,43

 

Biznes, finanse, prawo

Większość stron z tej kategorii zanotowała wzrosty – największe osiągnęły serwisy Onetu i Wirtualnej Polski. Tylko Grupa Bankier.pl w ujęciu procentowym nieznacznie straciła na zasięgu. 

Biznes, finanse, prawo
 XII.2010XII.2009
real
users
odsłonyzasięg (proc.)real
users
odsłonyzasięg (proc.)
Grupa Onet.pl4 196 79164 747 78022,923 385 24349 145 84819,67
Grupa Wirtualna Polska3 073 39959 990 08816,782 207 59232 634 61812,83
Grupa Money.pl2 913 21532 028 53915,912 590 10228 671 44315,05
Grupa Infor2 752 57824 607 51715,032 334 01721 402 79113,56
Grupa Bankier.pl1 624 48740 253 1518,871 572 25236 454 4069,13
Grupa Gazeta.pl1 553 95619 054 8978,491 336 10514 889 6857,76
Grupa Interia.pl1 535 13926 924 7948,381 480 34422 951 7658,60
egospodarka.pl1 172 3756 023 4906,401 064 0955 904 8526,18
forumprawne.org894 416-4,88696 4145 920 6544,05
Grupa O2.pl760 9386 459 6324,16624 8204 885 1843,63

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl811 54815 601 9323,25
Grupa Wirtualna Polska865 80727 355 4703,95
Grupa Money.pl323 1133 357 0960,86
Grupa Infor418 5613 204 7261,47
Grupa Bankier.pl52 2353 798 745-0,26
Grupa Gazeta.pl217 8514 165 2120,73
Grupa Interia.pl54 7953 973 029-0,22
egospodarka.pl108 280118 6380,22
forumprawne.org198 002-0,83
Grupa O2.pl136 1181 574 4480,53

  
Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

 
Wyszukiwarki i katalogi

Google zyskało prawie 1 mln polskich użytkowników, ale w ujęciu procentowym – w związku z rosnącą liczbą internautów w naszym kraju – zanotowało minimalny spadek zasięgu. Wyraźnie zwiększyła się odwiedzalność pkt.pl.

Wyszukiwarki i katalogi
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Google16 691 367-91,1515 722 2543 448 527 66691,34
Grupa Pf.pl3 484 51918 584 26519,033 274 90621 604 70219,03
Grupa Pkt.pl - pkt.pl2 875 00411 378 53415,702 199 4178 638 87012,78
Grupa Onet.pl2 041 32344 198 08111,152 004 43128 188 00211,64
ask.com2 014 557-11,001 865 98544 650 70410,84
Grupa NNV - firmy.net1 496 666-8,171 494 6176 032 3668,68
bing.com1 418 487-7,751 494 62915 725 9638,68
cylex.pl1 137 606-6,21   
Grupa Wirtualna Polska1 000 22912 222 1975,461 214 79613 903 4257,06
filestube.com988 539-5,401 120 72111 711 4956,51

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Google969 113--0,19
Grupa Pf.pl209 613-3 020 4370,00
Grupa Pkt.pl - pkt.pl675 5872 739 6642,92
Grupa Onet.pl36 89216 010 079-0,49
ask.com148 572-0,16
Grupa NNV - firmy.net2 049--0,51
bing.com-76 142--0,93
cylex.pl   
Grupa Wirtualna Polska-214 567-1 681 228-1,60
filestube.com-132 182--1,11


Praca

Największe wzrosty – po ok. 500 tys. użytkowników – osiągnęły strony rekrutacyjne Wirtualnej Polski oraz jobrapido.pl. Za to zasięg infopraca.pl spadł o ponad 1 proc.

Praca
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Wirtualna Polska1 728 73612 821 7799,441 199 0258 293 5906,97
Grupa Gazeta.pl1 665 75726 752 6319,101 575 26230 682 6169,15
Grupa Pracuj1 531 96640 294 0158,371 250 80534 294 8157,27
jobrapido.pl1 242 392-6,78782 63013 286 8784,55
infopraca.pl1 025 24120 021 7225,601 187 72828 414 0226,90
Grupa GoWork.pl676 197-3,69727 0356 950 4174,22
Grupa Money.pl - praca.money.pl614 3259 926 1483,35631 11310 050 4663,67
Grupa Allegro.pl567 4935 380 4993,10484 7033 849 9072,82
Grupa Praca.pl562 5096 165 5043,07617 3648 368 2073,59
Grupa Polskapresse - praca.gratka.pl513 1006 083 1032,80497 7668 408 0912,89

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Wirtualna Polska529 7114 528 1892,47
Grupa Gazeta.pl90 495-3 929 985-0,05
Grupa Pracuj281 1615 999 2001,10
jobrapido.pl459 762-2,23
infopraca.pl-162 487-8 392 300-1,30
Grupa GoWork.pl-50 838--0,53
Grupa Money.pl - praca.money.pl-16 788-124 318-0,32
Grupa Allegro.pl82 7901 530 5920,28
Grupa Praca.pl-54 855-2 202 703-0,52
Grupa Polskapresse - praca.gratka.pl15 334-2 324 988-0,09

 

Publiczne

Najpopularniejsze strony z tej kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty zasięgu. Wyjątkiem serwis Państwowej Komisji Wyborczej, który w grudniu 2009 roku z oczywistych względów nie znalazł się w czołówce zestawienia.

Publiczne
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
pajacyk.pl1 178 126-6,43811 50921 175 9524,71
pkw.gov.pl700 912-3,83   
wosp.org.pl666 821-3,64391 08813 060 5472,27
policja.gov.pl652 731-3,56488 2568 461 1662,84
europa.eu590 141-3,22420 8945 490 6412,45
zus.pl503 170-2,75500 5245 881 7522,91
Grupa Uniwersytet Warszawski498 917-2,72476 38013 130 2682,77
ngo.pl470 543-2,57536 7094 414 7523,12
uj.edu.pl428 870-2,34304 5239 507 0281,77
stat.gov.pl406 718-2,22326 3517 114 7431,90

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
pajacyk.pl366 617-1,72
pkw.gov.pl   
wosp.org.pl275 733-1,37
policja.gov.pl164 475-0,72
europa.eu169 247-0,77
zus.pl2 646--0,16
Grupa Uniwersytet Warszawski22 537--0,05
ngo.pl-66 166--0,55
uj.edu.pl124 347-0,57
stat.gov.pl80 367-0,32

 
E-commerce

Groupon w ciągu 8 miesięcy na polskim rynku osiągnął prawie 20-procentowy zasięg. Spore wzrosty odwiedzalności zanotowały też strony Allegro.pl i Spolecznosci.pl oraz okazje.info.pl. 

E-commerce
 XII.2010XII.2009
real usersodsłonyzasięg (proc.)real usersodsłonyzasięg (proc.)
Grupa Allegro.pl11 499 0905 078 712 98362,8010 129 5093 301 519 28658,85
Grupa Groupon3 521 490-19,23   
nokaut.pl2 741 97611 277 26014,972 801 55312 609 23616,28
euro.com.pl2 636 331-14,402 405 46042 647 66413,97
okazje.info.pl2 025 45412 005 87511,06872 6286 955 4035,07
merlin.pl1 995 724-10,901 730 26030 250 84210,05
aukcjoner.pl1 922 479-10,501 533 0949 914 2428,91
Grupa Onet.pl1 849 852137 674 96110,101 882 018163 619 86110,93
Grupa Spolecznosci.pl (dane z XII.2009 dotyczą swistak.pl)1 824 84857 196 1429,971 160 51210 669 2676,74
skapiec.pl1 674 817-9,151 320 56412 255 5317,67

 

Kto zyskał, kto stracił
 real usersodsłonyzasięg (pkt proc.)
Grupa Allegro.pl1 369 5811 777 193 6973,95
Grupa Groupon3 521 490-19,23
nokaut.pl-59 577-1 331 976-1,31
euro.com.pl230 871-0,43
okazje.info.pl1 152 8265 050 4725,99
merlin.pl265 464-0,85
aukcjoner.pl389 385-1,59
Grupa Onet.pl-32 166-25 944 900-0,83
Grupa Spolecznosci.pl / swistak.pl664 33646 526 8753,23
skapiec.pl354 253-1,48


Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz.I)

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HAT
Jakieś szemrane te wyniki mi sie wydają.
odpowiedź