Megapanel za lipiec: NK.pl w górę - Facebook i Skype w dół

W lipcu br. Facebook, Google i Skype zanotowały spadki odwiedzalności w porównaniu z czerwcem. Za to NK.pl miała więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według badania Megapanel PBI/Gemius w lipcu serwisy Google odwiedziło ponad 400 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Mniejsze spadki liczby real users zanotowały też Onet oraz Wirtualna Polska z Orange.

Z drugiej strony YouTube zyskał w skali miesiąca ok. 200 tys. polskich użytkowników, a NK.pl - zapewniająca prawie cały ruch Grupie NK.pl - ponad 100 tys. A ponieważ Facebook, po wielu miesiącach wzrostów zasięgu, tym razem miał prawie 150 tys. real users mniej niż miesiąc wcześniej, dystans między nim a NK.pl trochę się powiększył.

Serwisy Gazeta.pl odwiedziło ponad 300 tys. użytkowników mniej niż w czerwcu, wskutek czego przesunęły się one o miejsce w dół. W drugiej połowie zestawienia strony Next Infor zyskały prawie 150 tys. real users, za to witryny Money.pl - straciły prawie 250 tys.

Do dwudziestki stron objętych audytem site-centric wskoczyły serwisy TVN, za to wypadła z niej Grupa Spilgames. 

YouTube.com dzięki swojemu wzrostowi odwiedzalności i spadkowi zasięgu Onetu minimalnie wyprzedził polską domenę. Mniej użytkowników przyciągnęły oba adresy Google, przy czym ten globalny zanotował aż 500 tys. real users mniej. 

 

Na stronach Allegro wykonano prawie 200 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, za to w serwisach Onetu - ponad 200 mln mniej.

Na stronach Onetu oraz WP i Orange przeciętny internauta spędził mniej czasu niż w czerwcu. Z drugiej strony z serwisów Eurozetu średni użytkownik korzystał ponad pół godziny dłużej, a ze stron Polskiego Radia - prawie dwa razy dłużej. 

Gadu-Gadu straciło w skali miesiąca ponad 100 tys. użytkowników, Winamp - prawie 300 tys., a Ipla - ponad 350 tys.. Jeszcze większy spadek liczby real users - wynoszący ok. 500 tys. - zanotował Skype, przez co spadł o jedno miejsce. 

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 12 253. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą