SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nadawca stacji Metro ze stratą większą od wpływów, koncesja naziemna warta 7,1 mln zł mniej

Spółka Green Content (należy do Discovery Polska) nadająca kanał Metro w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 20,1 proc. do 12,28 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 10,99 do 16,66 mln zł. Wpłynął na to odpis w wysokości 7,1 mln zł dotyczący posiadanej koncesji na emisję w naziemnej telewizji cyfrowej.

Zdecydowana większość wpływów nadawcy kanału Metro pochodzi od TVN Media, biura sprzedaży reklam TVN Grupy Discovery. Rok do roku przychody od tej spółki wzrosły z 9,68 do 11,04 mln zł.

Z kolei wpływy od TVN poszły w górę z 336,3 do 852,8 tys. zł, a od Discovery Communications Europe - ze 172,9 do 217,7 tys. zł.

Metro ze spadkiem oglądalności

Kanał Metro jest nadawany od jesieni 2016 roku m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Discovery kupiło jego nadawcę od Agory w 2017 roku.

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Metro miało 0,307 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,361 proc. rok wcześniej.

Wydatki operacyjne Green Conten zmalały o 5,7 proc. do 20,76 mln zł. Koszty usług obcych spadły z 18,36 do 17,83 mln zł, a amortyzacji - z 3,28 do 2,5 mln zł.

Nakłady poniesione wobec TVN zmniejszyły się z 8,74 do 7,05 mln zł, a wobec Discovery Communications Europe - z 2,3 do 1,93 mln zł.

W ub.r. nakłady nadawcy na niefinansowe aktywa trwałe wyniosły 371 tys. zł.

Koncesja naziemna przeceniona do zera

Pozostałe koszty operacyjne Green Content poszybowały w górę z 211 tys. zł do 7,77 mln zł. Przesądziło o tym 7,15 mln zł utworzonego przez spółkę odpisu dotyczącego udzielonej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesji na emisję kanału Metro w naziemnej telewizji cyfrowej.

Odpis został utworzony w oparciu o wyniki wyceny sporządzonej metodą DCF. Nadawca zdecydował się na przeprowadzenie takiej wyceny „z uwagi na brak zmian w prognozach wyników na lata  2021-2030 oraz brak przewidywanego wzrostu oglądalności kanału Metro”.

W efekcie odpisu wartość posiadanej przez spółkę koncesji zmalała do zera.

Większa strata, Discovery dopłaciło 46 mln zł do kapitału

Dzięki wzrostowi przychodów i spadkowi kosztów operacyjnych strata sprzedażowa Green Content zmalała z 11,79 do 8,48 mln zł.

Natomiast odpis spowodował, że pozostałe wskaźniki rentowności pogorszyły się: strata operacyjna pogłębiła się z 10,81 do 16,25 mln zł, a zysk brutto i netto - z 10,99 do 16,66 mln zł.

We wrześniu ub.r. Discovery Polska dopłaciło 46 mln zł do kapitału Green Content, podnosząc kapitał zakładowy spółki do 46,31 mln zł.

W sprawozdaniu Green Content zaznaczono, że zarząd spółki chce doprowadzić do systematycznego zwiększania się jej przychodów „wynikającego zarówno ze zwiększania zasięgu technicznego kanału jak i planowanych inwestycji programowych”.

Dołącz do dyskusji: Nadawca stacji Metro ze stratą większą od wpływów, koncesja naziemna warta 7,1 mln zł mniej

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daf
Jakość obrazu odstrasza (emisja satelitarna w Canal+), kontent nie przyciąga. Taka dawna ATM Rozrywka z tego się zrobiła, z początków jej działalności. Nie tędy droga.
0 0
odpowiedź
User
Arek
Z moich obserwacji to NAJLEPSZY KANAŁ niż TV Puls, Puls 2, TV 6, Nowa TV, Zoom TV, Stopklatka czy Antena. Nie porównujmy tego kanału do ATM Rozrywka bo to było dno, zresztą jak jego zastępca Antena. METRO jest kanałem z grubsza naziemnym, więc tam zazwyczaj lecą kanały w jakości SD. Jak ktoś tak bardzo chce oglądać kanał w jakości HD to można do tego użyć playera (pakiet player+tv), dowolną kablówkę (typu UPC, Vectra, Multimedia).
0 0
odpowiedź
User
Onx
Najlepszy kanał ? Miał być taki DMAX... a wyszedł TVN7bis (z kolei TVN7 emituje już w 60% tylko te durnowate TVNowskie paradokumenty)
0 0
odpowiedź