Nowy kanał Agory będzie kanałem uniwersalnym o profilu filmowo-dokumentalno-lifestyle’owym, skierowanym do szerokiego grona odbiorców. Metro trafi na uruchomiony w sierpniu ósmy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, a także będzie dystrybuowany satelitarnie i w sieciach kablowych.
Metro na starcie zaproponuje widzom trzy audycje produkowane przez Agorę. Jedną z nich będą programy muzyczne tworzone wspólnie z rozgłośniami muzycznymi Grupy Radiowej Agory (tj. Rock Radio, Radio Pogoda czy Radio Złote Przeboje). Na razie nadawca nie ujawnia szczegółów o tych audycjach.
Widzowie Metra obejrzą także pasma publicystyczne realizowane we współpracy z „Gazetą Wyborczą” oraz Radiem TOK FM. Do ramówki kanału trafi przygotowywany dla Wyborcza.pl cykl „Crash test Dominiki Wielowieyskiej”, w którym dziennikarka Dominika Wielowieyska rozmawia z gośćmi prowadząc samochód.

Pomimo uniwersalnego charakteru programu kanału Metro w stacji zabraknie codziennego serwisu informacyjnego. Agora wyjaśnia tę decyzję konkurencyjnością rynku. W ramówce znajdą się głównie filmy i seriale (np. „Pod kopułą”) oraz audycje rozrywkowe i lifestylowe.
Na starcie spółka Green Content zainwestowała w propozycje programowe 10 mln zł. Docelowo nadawca planuje przeznaczyć na program nawet trzy razy tyle - od 20 do 30 mln zł. Agora zakłada, że kanał Metro będzie rentowny z chwilą przekroczenia 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Próg ten ma zostać przekroczony po 4-5 latach od rozpoczęcia nadawania.
Metro wystartuje w piątek 2 grudnia br. Kanał ma już dedykowaną stronę internetową metro.tv, ale na razie witryna odsyła na stronę główną Gazeta.pl. Promocja startu Metra obejmie media własne Agory. Spółka planuje także na grudzień kampanię reklamową, ale o szczegółach nie chce informować.












