SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Kołodziejczyk: więcej opiniotwórczości i wideo w sportowej Wirtualnej Polsce

W serwisach sportowych Grupy Wirtualna Polska będzie więcej dłuższych, opiniotwórczych artykułów i materiałów wideo, pojawią się też nowi dziennikarze - zapowiedział Michał Kołodziejczyk obejmujący właśnie funkcję redaktora naczelnego tych serwisów. Opisał przy okazji, jak środowisko dziennikarskie poróżniło nastawienie do kierownictwa PZPN ze Zbigniewem Bońkiem.

W wywiadzie dla programu „As wywiadu” w Sportklubie Michał Kołodziejczyk, który właśnie przeszedł z „Rzeczpospolitej” i Gremi Business Communication na stanowisko redaktora naczelnego serwisów sportowych Grupy Wirtualna Polska (więcej na ten temat), zapowiedział, że swoją pracę zacznie od przeglądu zespołu dziennikarzy piszących do tych stron (do firmy oprócz sekcji Sport.wp.pl należą serwisy Babol.pl, Sportfan.pl i przejęte w połowie 2014 r. Sportowefakty.pl).

- Skoordynowanie tych portali i wyciągnięcie kilku perełek, dziennikarzy obecnie szerzej nieznanych - wymienił swoje najbliższe cele. - Tak żeby pod koniec roku jak ktoś powie: „Sport w Wirtualnej Polsce”, wymienił nie tylko Kołodziejczyka, ale też pięciu-sześciu chłopaków, których chcę pociągnąć za sobą - dodał.

Michał Kołodziejczyk zaznaczył, że zamierza mocno zmienić strategię redagowania stron sportowych Grupy WP - tak aby oprócz tekstów rozrywkowych (dotyczących chociażby błahych wydarzeń z życia prywatnego zawodników) pojawiały się dłuższe autorskie artykuły, np. reportaże. - Chcemy wprowadzić stałe rubryki autorskie. Chcę pokazać chłopakom w redakcji, że „praca nad klikiem” jest ważna, bo z tego jesteśmy koniec końców rozliczani, ale mając własne treści, tych klików wcale nie musimy mieć mniej niż pokazując nowego psa Leo Messiego - stwierdził.

Nowy szef redakcji sportowej Grupy WP zwrócił uwagę, że jego przejście do tej firmy z „Rzeczpospolitej” jest kolejnym przykładem przenoszenia się wartościowego dziennikarstwa prasowego do internetu. Wymienił przy tym swojego dawnego kolegę redakcyjnego w „Rz” Pawła Wilkowicza, który jesienią 2013 r. przeszedł do Sport.pl (przeczytaj o tym więcej). Zaznaczył, że obecnie gdy wydawcy gazet mocno rozwijają ich serwisy internetowe, tryb pracy dziennikarza prasowego i internetowego różni się już nieznacznie.

Dla Kołodziejczyka duże znaczenie przy przejściu do Grupy WP miało zatrudnienie niedawno przez tę firmę jako szefa studia wideo Jacka Amsterdamskiego (więcej na ten temat), z którym przez dwa lata pracował przy programach „Dogrywka” i „Eurokontakt” w Onecie. - Teraz wśród moich dziennikarzy w WP będziemy szukać twarzy telewizyjnych - stwierdził, zapowiadając, że jego redakcja będzie przygotowywać więcej autorskich treści wideo.

Od kilku miesięcy na Wirtualnej Polsce emitowany jest już „Sektor gości” - cykl wywiadów wideo Michała Bugno ze sportowcami. Więcej treści wideo, m.in. wywiadów z przedsiębiorcami, przygotowują też dziennikarze działów i serwisów gospodarczych Grupy WP. Firma w ostatnich latach uruchomiła już osobne serwisy wideo z treściami rozrywkowymi i lifestylowymi: przez rok eksperymentowała z Lajk.tv, natomiast Pudelek.tv i Kafeteria.tv jesienią 2014 r. osiągały rekordowo dużą odwiedzalność (zobacz szczegóły). Zrezygnowano natomiast z rozwoju serwisu Tosiewytnie.pl z klipami humorystycznymi, z firmy odszedł jego szef Łukasz Skalik (więcej o tym).

Michał Kołodziejczyk ujawnił też, że w swojej umowie z Grupą WP ma wpisany obowiązek aktywności w mediach społecznościowych, w związku z czym niedawno założył profil na Twitterze.

- Pod koniec roku jako Sport.wp.pl chcemy być największym portalem sportowym w Polsce - zapowiedział Kołodziejczyk. - To nie koniec transferów, bo sam tego nie zrobię - zaznaczył.

Przy okazji Michał Kołodziejczyk opisał, jak z jego perspektywy wyglądają podziały w środowisku dziennikarzy sportowych (głównie tych zajmujących się piłką nożną) pod względem nastawienia do obecnego kierownictwa Polskiego Związku Piłki Nożnej na czele z jego prezesem Zbigniewem Bońkiem. Jako bezkrytycznych pochlebców władz PZPN określił część dziennikarzy sportowych Ringier Axel Springer (oprócz „Przeglądu Sportowego” redagujących dział sportowy „Faktu” i strony sportowe Onetu) i serwis Weszlo.com, natomiast do grupy krytycznych obserwatorów oprócz siebie zaliczył Rafała Steca z „Gazety Wyborczej” oraz Łukasza Olkowicza, Marka Wawrzynowskiego i Piotra Żelaznego z „Przeglądu Sportowego” (dwaj ostatni wiosną 2014 r. zostali zwolnieni z „PS”, Żelazny jesienią dołączył do „Rzeczpospolitej” w miejsce odchodzącego na emeryturę Stefana Szczepłka - więcej o tym).

W październiku 2014 r. strony sportowe Grupy Wirtualna Polska zanotowały 5,4 mln użytkowników i 209,1 mln odsłon krajowych, o 290 tys. użytkowników i 29,1 mln odsłon mniej niż liderujące w tej kategorii serwisy Grupy Onet - RASP (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Na wyniki Grupy WP złożyły się Sport.wp.pl (4,4 mln użytkowników i 101,1 mln odsłon krajowych), Sportowefakty.pl (1,97 mln użytkowników i 70,5 mln odsłon), Babol.pl (1,52 mln użytkowników i 26,4 mln odsłon) i Sportfan.pl (580,7 tys. użytkowników i 10,9 mln odsłon).

Dołącz do dyskusji: Michał Kołodziejczyk: więcej opiniotwórczości i wideo w sportowej Wirtualnej Polsce

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bibi 466
Ma wolna ekipe po orange sport moze robic transfery o to za darmo
odpowiedź
User
tomasz t.
niestety Michał na razie nie rozumie internetu - szybko mu to panie z marketingu i reklamy wp.pl wyjaśnią, jak sport.wp.pl spadnie na 3 miejsce... sport w wp to nie Rzepa. oczywiście można napisać długi artykuł, ale nikt z gimbazy nie będzie tego czytał...
odpowiedź
User
tablet
ten koleś uważa, że jest zajebisty... kilku chłopaków obok Kołodziejczyka, ale niezłe bajki nuworyszom z MCI kolega sprzedaje...
odpowiedź