Michał M. Lisiecki: Liczymy się z utratą reklam, a nawet bankructwem

Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, poinformował, że przychody spółki rosną dzięki większej ostatnio sprzedaży „Wprost”. Liczy się on jednak z utratą części reklamodawców, a nawet bankructwem spółki.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Michał M. Lisiecki: Liczymy się z utratą reklam, a nawet bankructwem
Michał M. Lisiecki, prezes PMPG / fot. Maksymilian Rigamonti

Tygodnik „Wprost” w dwóch ostatnich numerach zamieścił zapisy prywatnych rozmów polityków Platformy Obywatelskiej, szefów instytucji państwowych oraz biznesmenów (dowiedz się więcej). Od tego czasu o sprawie mówią wszystkie media, a w kraju rozpoczął się gorący okres polityczny.

Publikacje „Wprost” poskutkowało tym, że w środę 18 czerwca br. w redakcji pisma pojawiła się Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, która chciała odebrać dziennikarzom nagrania (więcej na ten temat). Ostatecznie akcja ABW zakończyła się fiaskiem, a kilka dni później redaktor naczelny tygodnika Sylwester Latkowski sam zaniósł kopie nagrań do prokuratury. Mimo tego pojawiły się głosy, że „Wprost” ujawniając materiały z nielegalnych podsłuchów popełnił przestępstwo.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, właściciela „Wprost”, w rozmowie z agencją ISBnews podkreślił, że liczy się z nawet najbardziej dramatycznym scenariuszem, czyli bankructwem spółki. Publikacja „Wprost” budzi bowiem kontrowersje i w związku z tym część dotychczasowych czytelników może odwrócić się od magazynu.

- Nie wiemy także, jak potraktują nas służby państwa, czy nie zrobią z wydawnictwa zorganizowanej grupy przestępczej. Czynników ryzyka jest więc wiele, ale nie traktuję tej sprawy wyłącznie biznesowo, nie patrzę tylko na wskaźniki. To także kwestia odpowiedzialności społecznej i obywatelskiej - powiedział Lisiecki w rozmowie z ISBnews.

Publikacja „Wprost” niesie ze sobą też możliwość utraty reklamodawców przez tygodnik. Obecnie większość zamieszczanych w tym magazynie reklam pochodzi od spółek z  udziałem Skarbu Państwa. Regularnie we „Wprost” pojawiają się reklamy największych spółek z branży energetyczno-paliwowej jak PKN Orlen, KGHM, PGE i PGNiG, a materiały promocyjne od PKO BP i Poczty Polskiej. A jedną z ujawnionych przez „Wprost” rozmów była ta toczona przez prezesa PKN Orlen Jacka Krawca.

- PKN Orlen to jeden z naszych największych partnerów biznesowych, a prezes Krawiec to doskonały menadżer, ale podjąłem to ryzyko biznesowe. Mamy więc pierwszych reklamodawców, którzy zrezygnowali, w tym korporacje międzynarodowe, które w swoich wartościach lubią być blisko rządu i boją się ewentualnych kłopotów - wyjaśnił prezes Platformy Mediowej Point Group.

Według Lisieckiego, gros reklamodawców pozostało z tygodnikiem i wierzy w dobre intencje dziennikarzy. Prezes liczy także na wzrost czytelnictwa tytułu. Oba numery „Wprost” z zapisami taśm ukazały się w podwyższonym nakładzie, ale już w pierwszych dniach po ich wydaniu, zaczęło ich egzemplarzy brakować w części punktów sprzedaży (dowiedz się więcej).

- Nasz nakład więc bardzo mocno rośnie, ale spadają wpływy z reklam. Nie wiem, co będzie dalej, ale na dziś jest to nawet 'na plus - podsumował Lisiecki, dodając, że PMPG jest dobrze zorganizowanym podmiotem gospodarczym i nie obawia się negatywnego wpływu ewentualnych działań służb czy innych wydarzeń na bieżące funkcjonowanie spółki.

Wczoraj wieczorem PMPG w komunikacie doprecyzowała słowa Lisieckiego. Spółka podała, że „na dzisiaj nie ma żadnych decyzji ze strony spółek z udziałem Skarbu Państwa ani innych klientów”.

- Ze spółkami z udziałem Skarbu Państwa współpracujemy od dawna i możemy powiedzieć, że w swoich decyzjach biznesowych w sytuacja kontrowersyjnych są bardzo wstrzemięźliwie, kierując się nie chwilowymi emocjami, a długoterminową strategią. Ostatecznie na pewno zdecydują w tej sprawie względy merytoryczne. Nasi partnerzy, w tym także spółki z udziałem Skarbu Państwa, mają świadomość, że redakcja jest w swoich decyzjach co do publikowanych treści niezależna i autonomiczna, odrębna od działalności korporacyjnej wydawcy - podała PMPG.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące