SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Millenialsi krytycznie o wydajności sieci internetowej, wiążą nadzieje z 5G

Mniej niż połowa użytkowników smartfonów z grupy millenialsów twierdzi, że ich oczekiwania dotyczące szerokopasmowej transmisji mobilnej są zaspokajane - wynika z badań firmy Ericsson.

Article

Raport Ericssona na temat oczekiwań millenilsów wobec technologii 5G pokazuje, że obecnie mniej niż połowa z nich jest zadowolona z jakości szerokopasmowej transmisji mobilnej. Z badania przeprowadzonego w 14 krajach na próbie 14 tys. użytkowników smartfonów wynika, że 28 proc. millenialsów w wieku 15-24 lat korzysta ze streamingu wideo w systemie on-demand przez 1-3 godzin dziennie, zaś 17 proc. ogląda takie transmisje przez 3-6 godzin - aż 6-krotnie dłużej niż użytkownicy w wieku ponad 45 lat.

Za wysokim poziomem konsumpcji treści wideo idą także zwiększone oczekiwania dotyczące wydajności sieci. W dwunastu z czternastu badanych krajów millenialsi byli bardziej krytyczni w stosunku do wydajności sieci niż osoby w wieku powyżej 45 lat.

Najważniejszymi parametrami pracy sieci 5G dla millenialsów są prędkość – powinna być lepsza niż w przypadku sieci 3G, 4G czy wi-fi. W mniejszym stopniu zwracają zaś uwagę na zasięg czy ceny.

Lubiący nowinki techniczne użytkownicy spodziewają się, że 5G odegra kluczową rolę w upowszechnianiu technologii wirtualnej rzeczywistości poprzez zmniejszenie opóźnień, zapewnienie możliwości doświadczania wrażeń dotykowych oraz zwiększenie rozdzielczości obrazu.

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone na próbie 14 tys. użytkowników smartfonów w 14 krajach: Argentynie, Brazylii, Chinach. Egipcie, Finlandii, Francji, Niemczech, Indonezji, Irlandii, Japonii, Meksyku, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Millenialsi krytycznie o wydajności sieci internetowej, wiążą nadzieje z 5G

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing