Serialowe losy bohaterów “Miłości nad rozlewiskiem” w każdą niedzielę ok. 20.25 śledziło średnio 4,46 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie 26,32 proc. udziału w grupie 4+ i 22,63 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Nadawana jesienią ub.r. w TVP 1 poprzednia część opowieści, która nosiła pt. “Dom nad rozlewiskiem”, miała nieco lepsze wyniki oglądalności. Oglądało ją bowiem średnio 4,68 mln osób, a udziały wynosiły odpowiednio 27,07 proc. i 23,90 proc. Wtedy serial ruszył jednak w dopiero październiku br. i nadawany był aż do Świąt Bożego Narodzenia.
Mimo nieznacznego spadku widowni Jedynka zachowała pozycję lidera w paśmie emisji serialu, zarówno w grupie wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Drugie miejsce w tym czasie zajęła telewizja TVN, nadająca przez 12 tygodni “Taniec z gwiazdami” (a w zeszłą niedzielę film), co dało jej 23,69 proc. udziału w 4+. Na kolejnych pozycjach znalazły się kanały: TVP 2 i Polsat, których wyniki w 4+ były prawie identyczne – odpowiednio 12,35 proc. i 12,34 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych przed i po odcinkach “Miłości nad rozlewiskiem” wyniosły 18,6 mln zł. Na poprzedniej części opowieści Jedynka zarobiła 17,7 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial oglądały głównie kobiety, widzowie po 40. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
TVP 1 ma w planach kontynuację opowieści. Dwie pierwsze serie powstały na podstawie książek Małgorzaty Kalicińskiej opowiadających o losach Małgosi, kreowanej ponownie przez Joannę Brodzik. Ponieważ kolejnej książki o niej już nie ma, scenariusz do trzeciego sezonu będą musieli wymyślić w całości scenarzyści.
Oglądalność “Miłości nad rozlewiskiem” odcinek po odcinku
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Profil widowni “Miłości nad rozlewiskiem”












