Mimo otwartego API reklamy na Instagramie nadal nie dla wszystkich

Dostęp do API spopularyzuje treści sponsorowane na Instagramie i da reklamodawcom możliwość pracy z reklamą w taki sposób, jaki od lat dają inne sieci społecznościowe - o nowych możliwościach dla reklamodawców opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Sypniewski z Cheil Poland.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mimo otwartego API reklamy na Instagramie nadal nie dla wszystkich
Maciej Sypniewski

Firmy, chcące reklamować się na Instagramie mają powody do radości - już wkrótce zadebiutuje otwarte API reklamowe tego serwisu.

Do tej pory, aby reklamować się na Instagramie, trzeba było być dużą marką i wydać niemniej pieniędzy. Teraz zareklamować się będzie mógł właściwie… każdy. Niektórzy eksperci zastanawiają się, czy taka zmiana nie spowoduje istnego zalewu reklam w feedach młodych użytkowników - bo to głównie oni, komunikujący się obrazem zamiast słowem, stanowią trzon tego serwisu.

Co ten ruch serwisu oznacza dla marketerów? Z pewnością dostęp do API spopularyzuje treści sponsorowane na Instagramie i da reklamodawcom możliwość pracy z reklamą w taki sposób, jaki od lat dają inne sieci społecznościowe. API ma pozwalać na targetowanie, publikowanie oraz analizowanie kampanii.

Jednak udostępnienie jedynie API (które jest interfejsem programistycznym), zamiast gotowego narzędzia pokroju Facebook Power Editora, spowoduje, że bariera wejścia pozostanie nadal na wysokim poziomie - zwłaszcza dla mniejszych biznesów. W tej sytuacji sporo do „ugrania” mają firmy, które zbudują platformę, służącą do obsługi tego narzędzia - w końcu nie każdego będzie stać na tworzenie od podstaw własnego. Problemem może być również niska konkurencyjność wpisów - skoro narzędzie ma być dostępne dla wszystkich, ilość komunikatów konkurencji może spowodować „niewidoczność” naszych własnych reklam.

Instagram Ads API to krok w dobrym kierunku dla małych i średnich firm, ale także dużych marek bez scentralizowanych budżetów. Miejmy nadzieję, że ruch ten nie okaże się zabójczy dla samego Instagrama. Bo większość użytkowników będzie patrzyła serwisowi na ręce według porzekadła: „co za dużo, to niezdrowo”.

Maciej Sypniewski, head of digital production w agencji Cheil Poland

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych