MKOL zabrania publikowania w sieci olimpijskich GIF-ów

Międzynarodowy Komitet Olimpijski wydał zarządzenie w którym przestrzega wydawców przed tworzeniem i publikowaniem przez nich animacji GIF opartych na materiałach pochodzących z transmisji olimpijskich. Zakaz związany jest z prawami do telewizyjnych relacji z igrzysk.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O nowych przepisach wydanych przez MKOL poinformował serwis Mashable powołując się na dokument wydany przez organizację.

W przesłanym do mediów i wydawców internetowych komunikacie MKOL przypomina, że prawo do nadawania w internecie transmisji i relacji z olimpiady posiadają tylko ci nadawcy, którzy wykupili stosowne licencje. Wszystkie inne przekazy są zatem nielegalne.

W tym samym dokumencie międzynarodowa organizacja olimpijska zawiadamia, że tworzenie i publikowanie animacji w formacie GIF oraz krótkich filmów wideo stworzonych na bazie olimpijskich relacji telewizyjnych jest zabronione i może być ścigane prawnie.

Dla wielu wydawców i użytkowników sieci wprowadzone przez MKOL obostrzenia oznaczają spory problem, bowiem GIF-y i krótkie klipy filmowe są coraz częściej wykorzystywane do relacjonowania bieżących wydarzeń i cieszą się wśród odbiorców rosnącą popularnością.

Nic więc dziwnego, że internauci na wieść o restrykcjach dotyczących GIF-ów z olimpiady zareagowali ze zdziwieniem i oburzeniem, czemu dali wyraz we wpisach w mediach społecznościowych.

Pojawiły się też wątpliwości, czy zakaz obowiązuje również w wypadku, gdy np. reporter lub prywatny użytkownik sfilmuje olimpijskie zmagania na własną rękę, a następnie stworzy i udostępni z tego materiału GIF- lub krótkie wideo. MKOL oficjalnie nie wypowiedział się jednak w tej kwestii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały