Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

Kanał MTV Polska w lutym br. kolejny z miesiąc rzędu zanotował największy spadek oglądalności w segmencie kanałów muzycznych i młodzieżowych, wśród młodej widowni wyniósł on aż 57 proc. Na przeciwnym biegunie znalazły się stacje rebel:tv i Eska TV.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderem segmentu pozostaje Viva Polska. Jej udział wyniósł w lutym 2012 roku 0,46 proc., po spadku względem lutego 2011 roku o 24,3 proc. Na drugim miejscu utrzymał się kanał 4fun.tv, którego wynik zmalał o 11,1 proc. do 0,26 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się nadająca od maja ub.r. telewizja discopolowa Polo TV - jej średni udział to 0,23 proc. Miesiąc wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie, a jej udział był wyższy o 0,03 pkt. proc. więcej (poznaj szczegóły).

>>> “Disco Relax” w Polo TV. Jaka widownia? Luty br. z największym wzrostem zakończył niszowy rebel:tv. Plasująca się ósmym miejscu stacja miała w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Sporo (76,1 proc.) zyskała też Eska TV, która znalazła się na czwartym miejscu ex aequo z MTV Polska. Kolejny raz najwięcej stracił właśnie ten kanał, który kilka lat temu postawił na reality-show kosztem muzyki. Tym razem jego wynik spadł aż o 44,3 proc. i wyniósł 0,16 proc. Rok wcześniej MTV było drugie.

W grupie widzów w wieku 13-29 lat, dwa pierwsze miejsca były takie same. Liderem była Viva Polska (1,18 proc. udziału, spadek o 34,2 proc.), a  a drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,86 proc., - 3,7 proc.). Trzecią lokatę zajęło jednak nie Polo TV, ale siostrzana Eska TV, która zanotowała największy wzrost w tej grupie. Wyniósł on 155,4 proc., co dało tej stacji 0,57 proc. udziału.

Wśród młodych widzów udział MTV Polska spadł jeszcze bardziej niż wśród ogółu widowni, bowiem o 57,4 proc. Kanał ten zajął piąte miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 proc. 

W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w styczniu br. aż dziewięć pozycji umieściła Viva. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z rozdania nagród Viva Comet 2012, którą obejrzało 174 tys. widzów. W top 10 znalazła się ponadto jedna pozycja z oferty 4fun.tv (“Polska Top Lista”). 

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online