SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Młodsi użytkownicy uciekają z Facebooka do Instagrama i Snapchata

Wśród brytyjskiej i amerykańskiej młodzieży i młodych dorosłych zwalnia przyrost nowych użytkowników Facebooka - wynika z badania ośrodka eMarketer. Młodsi użytkownicy przerzucają się na Snapchata i Instagrama.

Article

Twórcy raportu zbadali dwie grupy wiekowe użytkowników mediów społecznościowych – 12-17 lat oraz 18-24 lata. Według ich szacunków, wzrasta liczba użytkowników Snapchata i Instagrama, co sugeruje, że w tych grupach mniej popularny jest Facebook.

W 2017 roku liczba użytkowników Facebooka wzrosła o 2,4 proc. do 172,9 mln osób, co jest liczbą nieznacznie wyższą niż przewidywano. Wynika to z wyższej liczby nowych użytkowników w starszych grupach wiekowych.

Według szacunków eMarketera, w USA w tym roku do Facebooka dołączy około 16,5 mln nowych użytkowników w wieku 12-17 lat, czyli o 3,4 proc. mniej niż w 2016. W Wielkiej Brytanii spadek w analizowanej grupie wyniesie zaś 2,8 proc.

Autorzy raportu podają, że w Stanach Zjednoczonych najwięcej młodych użytkowników dołączy w tym roku do Snapchata – aż 41,4 mln (dane z przedziałów wiekowych 0-11, 12-17, 18-24). Do Facebooka dołączy 41,1 mln, a do Instagrama – 27,7 mln użytkowników z trzech branych pod uwagę grup wiekowych.

W poszczególnych przedziałach różnice są bardziej widoczne - grupa nastolatków od 12 do 17 lat w tym roku najczęściej wybierze Snapchata (15,8 mln), Facebooka (14,5 mln) i Instagrama (4,2 mln). Nieco mniejsze różnice liczbowe występują w grupie młodych dorosłych (od 18 do 24 lat). Według raportu, na Snapchata zdecyduje się 24,4 mln osób, na Facebooka 23,5 mln a na Instagrama 22,1 mln nowych użytkowników.

- Obserwujemy, że młodsze grupy migrują na Snapchata i Instagrama. Obie platformy trafiają do nich, komunikując się obrazami. Poza tymi młodymi, którzy już odeszli, reszta ma wrażenie, ze Facebook jest mniej angażujący – dlatego też rzadziej się logują i spędzają w serwisie swój czas - twierdzą autorzy opracowania z firmy eMarketer.

Autorzy raportu w części poświęconej Snapchatowi w Stanach Zjednoczonych sugerują, że w tym roku liczba nowych użytkowników tej platformy wzrośnie o 25,8 proc. do 79,2 mln osób miesięcznie. Aż 19,2 proc w tej grupie będą stanowiły osoby w wieku 18-24 lat. Podobnie wyglądają prognozy dla Instagrama - platforma będzie rosła w tempie 23,8 proc., miesięcznie przybędzie jej 85,5 mln nowych użytkowników. Instagram powiększy swoją grupę odbiorców o 19 proc. wśród dzieci poniżej 12 roku życia oraz o 8,8 proc. w grupie 12-17 lat.

Twórcy opracowania przyjrzeli się również popularności Instagrama oraz Snapchata w Wielkiej Brytanii. W 2017 roku już ponad jedna czwarta Brytyjczyków korzysta z tej platformy – miesięcznie 16,7 mln osób. W porównaniu z rokiem ubiegłym to wzrost o 34,8 proc. Ze Snapchata korzysta 21,1 proc. mieszkańców Wielkiej Brytanii – miesięcznie daje to około 14 milionów logowań.

Z porównaniu z serwisem Marka Zuckerberga obie platformy są znacznie słabsze. Z Facebooka korzysta ponad 32,5 mln Brytyjczyków miesięcznie, co stanowi 48,9 proc. populacji.

- Facebook wciąż rządzi w social mediach - przyznaje Bill Fisher, analityk eMarketer. - Ale młodzi Brytyjczycy zwracają się ku Snapchatowi. Oczywiście, należący do Facebooka Instagram niweluje te straty, w dłuższym czasie platforma ta ma dobre perspektywy rozwoju, lepsze niż nawet Snapchat - komentuje Bill Fisher.

Z Facebooka korzysta na świecie 2 miliardy użytkowników miesięcznie. W II kwartale 2017 roku przychód serwisu osiągnął 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld.

Z należącego do Facebooka Instagrama miesięcznie korzysta na całym świecie ponad 700 mln użytkowników.

Jak wynika z raportu ComScore największą liczbę użytkowników Snapchata stanowią osoby w wieku 18-24 lata, nadal rośnie liczba użytkowników w grupie 25-34 lata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Młodsi użytkownicy uciekają z Facebooka do Instagrama i Snapchata

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ass
Tego typu systemy robią z ludzi niewolników. Tam jest w 99% totalny bull shit. Powinni tego zakazać.
11 1
odpowiedź
User
wesoły romek
przyszłość netu (a w zasadzie już jego teraźniejszość) należy zatem do obrazu i krótkiego wideo, ludzie coraz mniej czytają, ergo - głupieją
16 0
odpowiedź
User
mbbm
Dla tych ludzi nawet na FB jest za dużo czytania. Instagram tak nie męczy szarych komórek. Rasa przyszłych niewolników sama kreuje się na naszych oczach.
18 2
odpowiedź
User
Piotrunio
Instagram i snapchat należy do facebooka geniusze :)
0 10
odpowiedź
User
Kam.
Instagram i snapchat należy do facebooka geniusze

Insta owszem, ale Snapchat należy do Snap inc. ;)
15 0
odpowiedź
User
eh
do insta - tu się zgodzę, ale ci ze snapa uciekają - też do insta, niestety ale snap się - mówiąc lekko - zepsuł.
5 0
odpowiedź
User
przemiana na plus
Jeszcze tego Snapchata to rozumiem, ale przecież Instagram należy do Facebooka, jak ktoś myśli, że to coś fajnego, lepszego to jest naiwny. Te Facebooki, Twittery, Tindery to tylko odbierają smak życia. Socjologowie, Psychologowie i inni naukowcy, a nawet lekarze wciąż alarmują, że nadmierne korzystanie z portali społecznościowych niszczy społeczeństwo. Niedługo spełni się koszmar rodem z science-fiction, gdzie wszystko będzie piękne, nowoczesne i stylowe, ale ludzie będą odizolowani od siebie, narzekający, nieufni wobec siebie - czy naprawdę chcemy aby to portale społecznościowe rządziły naszym życiem? Zastanówmy się nad tym. Ograniczymy aktywność na Facebooku i innych serwisach a kompleksy znikną, myśli samobójcze też. W końcu uwierzymy w siebie i udowodnimy, że życie bez takich dodatków jest przyjemniejsze i będzie jak dawniej, poradzimy sobie, przecież mamy telefony i poczty e-mail i będzie dobrze :)
6 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing