WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Onet-RASP tuż przed Wirtualną Polską. W górę Ceneo i Allegro (top 20 wydawców, domen i aplikacji mobilnych)

Młodzi konsumują wideo głównie na komputerach i w mobile, najczęściej wybierają YouTube

2017-12-12 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Niemal wszyscy młodzi ludzie oglądają wideo, 2/3 z nich na ekranach innych niż telewizyjny - czyli komputerach lub urządzaniach mobilnych. Głównym źródłem contentu jest YouTube, gdzie młodzi subskrybują średnio 27 kanałów - wynika z badania IQS.

Młodzi konsumują wideo głównie na komputerach i w mobile, najczęściej wybierają YouTube

Dla młodzieży głównym źródłem treści wideo jest internet, a najpopularniejszą platformą – YouTube (z którego korzysta 90 proc. badanych). W tym serwisie subskrybują średnio 27 kanałów, z czego piętnaście oglądają regularnie. 77 proc. ankietowanych w internecie ogląda teledyski, a około 2/3 talent show (66 proc.) i srteamy z gier (65 proc.). z kolei 45 proc. badanych to widzowie występów kabaretowych, a 41 proc. kreskówek.

Badacze z IQS podzielili młodych odbiorców wideo na tzw. „plemiona”, czyli odrębne typy konsumentów treści wideo. Dla Domisiów telewizor z racji częstego mieszkania z rodzicami i tradycyjnych przyzwyczajeń jest głównym ekranem. Ekrany komputerów i urządzeń mobilnych to domena najbardziej wielkomiejskiego plemiona - Hipsterów. Ci z kolei oglądają kabarety i mniej seriali. Regreci zaś oglądają mniej filmików z platform społecznościowych typu Snapchat, czy Instagram.

Nie wszystkie „plemiona” lubią reklamy. Programy blokujące je na komputerze ma zainstalowane 56 proc.  Młodych. Niemal dwie trzecie (65 proc.) twierdzi, że reklamy w telewizji i internecie zawsze są wkurzające i że starają się ich nie oglądać. Przerwa reklamowa to według Młodych zawieszenie przyjemności, którą chcą mieć natychmiast, a konieczność oglądania reklamy to zaprzeczenie ich wolności wyboru. Tym samym stoi ona jest w kontrze z oczekiwaniami Młodych – nie angażuje, nie motywuje, jest zaprzeczeniem autentyczności, podczas gdy dla nich ważne są zaskoczenia i mocne wrażenia.

Dwie trzecie Młodych ogląda komunikaty reklamowe minimum kilka razy w tygodniu. Częściej robią to osoby w wieku 16-19 lat (78 proc.) oraz mężczyźni (73 proc.), mieszkańcy dużych miast (72 proc.).  Dla 80 proc. ważna jest też możliwość wyboru.

Badanie „Video Love Story” zostało przeprowadzone przez ośrodek badawczy IQS.

Autor: jd

Wiecej informacji: wideo w internecie, YouTube

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia