SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Młodzi lekarze 2” stracili 440 tys. widzów. 3,94 mln zł z reklam

Drugi sezon cyklu „Młodzi lekarze” oglądało średnio 1,25 mln osób, o 440 tys. mniej widzów niż pierwsza edycja pokazywana ponad rok temu. TVP1 w czasie emisji produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 3,94 mln zł.

fot. TVPfot. TVP

Dokumentalny cykl „Młodzi lekarze 2” nadawany był w TVP1 w niedziele o godz. 21.25, w okresie od 5 marca do 14 maja br. Jego średnia oglądalność wyniosła 1,25 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 8,44 proc. w grupie 4+, 6,01 proc. w 16-49 i 7,36 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 1,33 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek audycji.

Dla porównania, pierwszy sezon cyklu, pokazywany w okresie od 3 stycznia do 6 marca ub.r. oglądało średnio 1,69 mln widzów przy udziale na poziomie 10,98 proc. w grupie 4+ i 7,55 proc. w 16-49. Oznacza to, że produkcja straciła 440 tys. oglądających.

TVP1 w paśmie nadawania „Młodych lekarzy 2” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie był Polsat, emitujący wówczas gł. „Kabaret na żywo” i filmy fabularne (raz pokazany został mecz piłki nożnej Czarnogóra-Polska, który w tej stacji miał 6,88 mln widzów), którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 16,79 proc. Drugi był TVN (końcówka „MasterChef Junior” i filmy fabularne; 9,70 proc. udziału), a czwarta - TVP2 (gł. serial „Sherlock”, filmy i „Głodne kawałki”; 4,49 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków drugiej edycji cyklu wyniosły 3,94 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Dokumentalny cykl „Młodzi lekarze” oparty jest na brytyjskim reality-show „Junior Doctors: Your Life in Their Hands” nadawanym od 2011 roku na kanale BBC Three. Widzowie mogą śledzić w nim losy polskich lekarzy, którzy stawiają pierwsze kroki w zawodzie.

W drugiej edycji serii występowali: Agnieszka Burkacka (chirurg dziecięcy z Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka w Katowicach), Michał Konik (ortopeda z Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA), Małgorzata Mastej-Nowak (lekarz chorób wewnętrznych z Centrum Zdrowia w Mikołowie), Tomasz Pieniążek (lekarz-stażysta ze Szpitala Powiatowego w Zawierciu), Marta Zębala (neurochirurg z Kliniki Neurochirurgii w Szpitalu Bielańskim w Warszawie) oraz Bartosz Spławski (onkolog w Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,81 proc.

Dołącz do dyskusji: „Młodzi lekarze 2” stracili 440 tys. widzów. 3,94 mln zł z reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
To fascynujące, że TVP pod wodzą Kurskiego potrafi nawet sprawdzone formaty speirdzielić.
odpowiedź