SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Młodzi Polacy o markach w internecie: oceniają, zmieniają zdanie, kupują

Dwie trzecie młodych polskich internautów rozmawia ze znajomymi w sieci o markach. Prawie połowa znalazła w internecie treści, które zmieniły ich zdanie o określonym brandzie. Najczęściej były to opinie na forach, a zdecydowanie rzadziej - reklamy.

Z badania Digital Young wynika, że 64 proc. polskich internautów poniżej 25. roku życia rozmawia w sieci. ze znajomymi o markach. 55 proc. dzieli się swoimi opiniami o brandach na stronach internetowych, a 42 proc. wyraża swoje zdanie na profilach marek i firm w serwisach społecznościowych. Z blogów korzysta w tym celu znacznie mniej młodych użytkowników sieci.


Pierwszy raz produkt danej marki pod wpływem treści w internecie kupiło ponad 40 proc. młodych polskich internautów. Częściej postępowali w ten sposób mężczyźni niż kobiety, osoby intensywniej korzystające z sieci oraz - co oczywiste - starsi użytkownicy, mający większą zdolność i samodzielność zakupową.


Prawie 45 proc. młodych użytkowników sieci doświadczyło online zdarzenia, które wpłynęło na zmianę ich stosunku do danej marki na lepsze lub gorsze. Internet w większym stopniu wpływa na zmiany postaw wobec brandów wśród mężczyzn niż kobiet.


Największy wpływ na zmianę zdania o markach mają dla młodych internautów wpisy na forach oraz informacje otrzymywane online od znajomych. Mniej opiniotwórcze są wpisy w serwisach społecznościowych i na blogach , opinie ekspertów oraz promocje. Natomiast w najmniejszym stopniu na zmianę postrzegania brandów wpływają ich reklamy oraz promujące je konkursy i loterie.


Ponad dwie trzecie młodych użytkowników sieci, którzy zmienili opinię o danej marce pod wpływem treści z internetu, odpowiednio zmodyfikowało też swoją postawę zakupową wobec produktów tego brandu.


Badanie zostało przeprowadzone w dniach 16-29 maja w formie ankiet ilościowych typu CAWI na grupie 2 065 osób mających poniżej 25 lat, które odwiedziły serwisy internetowe wchodzące w skład pakietu Digital Young (m.in. demotywatory.pl, komixxy.pl, mistrzowie.org, zadane.pl).

Dołącz do dyskusji: Młodzi Polacy o markach w internecie: oceniają, zmieniają zdanie, kupują

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sprzedawca
Mlodzi sa latwowierni, by nie powiedziec naiwni. To, co przeczytaja na forach uznaja czesto za rzecz swieta. Znam firmy, ktore z premedytacja wykorzystuja te latwowiernosc.
Polecenia sprzetu agd, audio i rtv, foto, czesci samochodowych, sprzet sportowy...
Niech ktos sprobuje tzw forumowego glupka, przekonac o tym, ze dal sie zrobic! Wlasna piersia bedzie bronil opinii jako wiarygodnej.
odpowiedź