Z danych Kantar Media (dawniej Expert Monitor) opracowanych przez MPG wynika, że w dziennikach należących do Agory – „Gazecie Wyborczej” i bezpłatnym „Metrze” – od stycznia do marca br. zostało zamieszczonych zdecydowanie najwięcej reklam, przy czym w skali roku ich liczba zmniejszyła się o 8 proc. Mniejsze spadki liczby reklam zanotowały dzienniki Polskapresse („Polska The Times”) oraz Ringier Axel Springer Polska („Fakt”, „Przegląd Sportowy”).
Za to gazety wydawane przez Media Regionalne opublikowały o ponad jedną trzecią reklam więcej niż w I kwartale ub.r.
Z kolei wśród magazynów zdecydowanie najwięcej reklam zamieściły te należące do Wydawnictwa Bauer, notując pod tym względem wzrost w skali roku wynoszący 10 proc. Z drugiej strony czasopisma z portfolio Edipresse Polska, Ringier Axel Springer Polska i Agory opublikowały o około jedną dziesiątą reklam mniej niż rok wcześniej. Natomiast w magazynach Muratora i G+J Polska ukazało się mniej więcej tyle samo reklam, co od stycznia do marca ub.r.

Na udziale rynku reklamy prasowej pod względem ilościowym nieznacznie zyskały gazety i czasopisma ogólnokrajowe, kosztem tych o zasięgu regionalnym.












