Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”

Większość dzienników zanotowało w czerwcu br. spadki sprzedaży ogółem, ale były one niższe niż w poprzednich miesiącach. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Wzrosty odnotowały zaś „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2014 roku wyniosła 314 202 egz., czyli 4,35 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisieDrugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 287 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 12,44 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w czerwcu br. zmalał o 0,35 proc. do 147 806 egz.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 7,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 116 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,76 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego tytułu w czerwcu br. wyniósł 21 332 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Spadki sprzedaży dzienników w czerwcu br. były zdecydowanie niższe niż w maju czy kwietniu. Mógł to być skutek gorącej sytuacji politycznej po ujawnieniu tzw. afery podsłuchowej przez „Wprost” (więcej na ten temat).

Poza tym w czerwcu aż dwa tytuły zanotowały wzrosty. Zyskał będący na pozycji szóstej „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik poszedł do góry o 13,76 proc. do 37 739 egz. Większym zainteresowaniem ten tytuł cieszył się m.in. z powodu piłkarskiego mundialu.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła tradycyjnie wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 23,12 proc. i wyniosła 4 622 egz.

 

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 14,41 proc.) pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska).W tym ujęciu także większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Super Express” - było to 1,93 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami