SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mobilne chipy graficzne coraz bardziej poszukiwane

Takie wnioski można wysnuć z badania obejmującego pierwszy kwartał 2004r., przeprowadzonego przez Jon Peddie Research

Sprzedaż procesorów graficznych dla urządzeń przenośnych znacznie przekroczyła średnią dla całego sektora.

Wzrost sprzedaży chipów w wersji mobilnej, porównując pierwszy kwartał tego roku i ostatni minionego, był prawie trzykrotnie większy (29,1%), niż zaobserwowany na rynku układów dla sprzętu stacjonarnego (9,9%). Z kolei w ostatnim kwartale ubiegłego roku sprzedaż procesorów graficznych do urządzeń przenośnych była niższa o 12,7% niż w trzecim kwartale, podczas gdy chipy dla komputerów biurkowych cieszyły się powodzeniem mniejszym tylko o 7,4%. Dane te wskazują więc na dużo większą dynamikę rynku układów graficznych w wersji mobilnej, niż chipów do sprzętu stacjonarnego.

W pierwszym kwartale 2004r. sprzedano około 57,5 mln procesorów graficznych, z czego większość (ok. 33%) produkcji Intela. Tak znaczny udział urządzeń tej firmy w rynku wskazuje na coraz mocniejszą pozycję zintegrowanych rozwiązań, w odróżnieniu od układów dyskretnych których Intel nie produkuje wcale.

Pomimo spadku sprzedaży w pierwszym kwartale o 3,8%, Intel zwiększył swój udział w rynku. Na koniec 2003r. firma kontrolowała 31,7% rynku. Swoją pozycję w segmencie rynku procesorów graficznych umocniła także nVidia, której udział wzrósł z 24,7% do 27,2%. Z kolei ATI zanotowało największy spadek sprzedaży o 11,5%, co przyczyniło się do osłabienia pozycji na rynku o 1,2%. Obecnie ATI kontroluje 24% rynku. Na dalszych miejscach znalazły się VIA (posiadająca 7,8% udziałów w rynku chipów graficznych) i SiS (6,9%).

Dołącz do dyskusji: Mobilne chipy graficzne coraz bardziej poszukiwane

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl