WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Czołowe dzienniki z najniższą sprzedażą w historii w I półroczu 2017, najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”

Money.pl na czele serwisów gospodarczych, mocno w górę Next.gazeta.pl i Business Insider Polska, w dół TVN24BiS.pl, Forbes.pl i Wyborcza.biz (TOP15)

2017-08-07 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce gospodarczej jest Money.pl. Wśród sekcji gospodarczych portali liderem jest Biznes.onet.pl, a wśród stron dzienników - Gazetaprawna.pl. Business Insider Polska ma dużo więcej użytkowników, ale mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania niż Next.gazeta.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W czerwcu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 5,71 mln realnych użytkowników, czyli 21,13 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 45,53 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 27 minut i 10 sekund (27:10) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Money.pl jest liderem we wszystkich tych statystykach. Jedynie Parkiet.com (Gremi Media) osiągnął dłuższy średni czas korzystania (33:43 minuty), przy czym miał zbyt mało użytkowników (98,9 tys.), żeby znaleźć się w czołowej piętnastce.

Drugie miejsce zajął Biznes.onet.pl (Grupa Onet-RASP) z 3,75 mln użytkowników, 34,17 mln odsłon i 13:11 minuty średniego czasu korzystania przez użytkowników, a trzecie - Infor.pl (Infor Biznes), który mając minimalnie mniej użytkowników niż sekcja biznesowa Onetu (3,72 mln) zanotował prawie trzy razy mniej odsłon (13,44 mln) i krótszy przeciętny czas spędzany przez odwiedzającego (4:53 minuty)

Oprócz Money.pl i Biznes.onet.pl ponad 30 mln odsłon zanotował jeszcze Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 36,46 mln. Z kolei poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika przekroczył też Pb.pl (Bonnier Business Polska) z wynikiem 21:24 minuty.

Z serwisów uruchomionych wiosną ub.r. Business Insider Polska (Grupa Onet-RASP) miał zdecydowanie więcej odsłon od Next.gazeta.pl (Grupa Gazeta.pl) - 2,68 mln wobec 1,74 mln. Za to drugi serwis zanotował ponad dwa więcej odsłon (21,5 mln wobec 9,32 mln) i sześciokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14:11 minuty wobec 2:22).

Najpopularniejszą marką prasową jest „Gazeta Prawna” (od ośmiu lat ukazująca się jako „Dziennik Gazeta Prawna”), której serwis miał 1,99 mln użytkowników i 6,46 mln odsłon. Dalej znalazły się Forbes.pl (Grupa Onet-RASP) z 1,04 mln użytkowników i 3,37 mln odsłon, Wyborcza.biz (Grupa Gazeta.pl) z 817,2 tys. użytkowników i 1,9 mln odsłon oraz Pb.pl z 475,8 tys. użytkowników i 3,52 mln.

W zestawieniu zdecydowaliśmy się nie uwzględniać serwisu „Rzeczpospolitej” Rp.pl, ponieważ w przeciwieństwie do pozostałych witryn są w nim rozbudowane działy dotyczące polityki, kultury i sportu. Statystyki tej witryny podawaliśmy trzy miesiące temu razem z danymi serwisów innych dzienników ogólnopolskich.

Ranking dotyczy stron z treściami dziennikarskimi, dlatego nie ma w nim porównywarek ani serwisów różnych firm z sektora finansowego.

TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

money.pl

5 714 068

45 535 483

0:27:10

21,13%

biznes.onet.pl

3 754 644

34 268 298

0:13:11

13,88%

infor.pl

3 721 115

13 442 259

0:04:53

13,76%

finanse.wp.pl

3 440 480

21 964 217

0:11:12

12,72%

businessinsider.com.pl

2 678 306

9 318 522

0:02:22

9,90%

bankier.pl

2 056 495

36 458 973

0:19:55

7,60%

gazetaprawna.pl

1 987 115

6 461 579

0:03:32

7,35%

next.gazeta.pl

1 744 877

21 503 195

0:14:11

6,45%

tvn24bis.pl

1 619 486

6 728 770

0:06:04

5,99%

biznes.interia.pl

1 581 064

17 611 747

0:16:50

5,85%

forbes.pl

1 040 814

3 369 867

0:02:44

3,85%

innpoland.pl

1 031 295

4 448 292

0:01:39

3,81%

wyborcza.biz

817 209

1 903 401

0:01:31

3,02%

pb.pl

475 783

3 516 260

0:21:24

1,76%

pit.pl

440 877

771 851

0:01:26

1,63%

Tylko na komputerach Money.pl miało 4,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 31,21 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony średnio przez 34:04 minuty.

Po ponad 20 mln odsłon zanotowały jeszcze Bankier.pl (24,52 mln) i Biznes.onet.pl (21,15 mln), a po ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika - Pb.pl (32:21 minuty).

TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

money.pl

4 101 790

31 207 796

0:34:04

15,16%

biznes.onet.pl

2 683 005

21 149 974

0:12:21

9,92%

infor.pl

2 511 953

8 841 271

0:05:09

9,29%

finanse.wp.pl

2 479 131

12 631 397

0:10:08

9,17%

businessinsider.com.pl

1 787 373

5 345 478

0:01:57

6,61%

bankier.pl

1 301 821

24 518 750

0:20:45

4,81%

gazetaprawna.pl

1 279 837

4 098 438

0:03:39

4,73%

biznes.interia.pl

1 082 581

11 842 278

0:17:32

4,00%

next.gazeta.pl

1 005 540

13 792 361

0:16:28

3,72%

forbes.pl

735 024

1 978 544

0:02:17

2,72%

tvn24bis.pl

732 684

2 974 509

0:08:48

2,71%

wyborcza.biz

525 670

1 277 643

0:01:33

1,94%

innpoland.pl

455 236

1 459 718

0:02:41

1,68%

pit.pl

304 449

596 026

0:01:39

1,13%

pb.pl

279 636

2 437 493

0:32:21

1,03%

Na smartfonach i tabletach Money.pl wyprzedziło Biznes.onet.pl o prawie milion użytkowników (2,72 mln wobec 1,77 mln), natomiast miało mniejszą przewagę niż na desktopie w liczbie odsłon (14,33 mln wobec 13,12 mln).

Z Bankier.pl przeciętny użytkownik korzystał przez 14 minut i 31 sekund.

TOP15 serwisów gospodarczych w czerwcu 2017 r. na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

money.pl

2 720 992

14 327 687

0:05:41

10,06%

biznes.onet.pl

1 775 821

13 118 324

0:09:14

6,57%

finanse.wp.pl

1 646 087

9 332 820

0:08:10

6,09%

infor.pl

1 553 328

4 600 987

0:03:21

5,74%

businessinsider.com.pl

1 238 621

3 973 045

0:02:18

4,58%

next.gazeta.pl

1 035 046

3 754 261

0:03:16

3,74%

biznes.interia.pl

1 012 801

7 710 834

0:08:06

2,89%

bankier.pl

959 471

11 940 222

0:14:31

3,55%

gazetaprawna.pl

843 058

2 363 140

0:02:47

3,12%

forbes.pl

780 773

5 769 469

0:09:46

1,39%

innpoland.pl

620 420

2 988 574

0:00:46

2,29%

wyborcza.biz

377 670

625 758

0:01:07

1,40%

tvn24bis.pl

376 652

1 391 323

0:03:07

3,83%

pit.pl

203 531

1 078 768

0:05:36

0,53%

pb.pl

142 160

175 826

0:00:57

0,75%

Zasięg Money.pl zmalał w skali roku o 2,72 proc. (podawanie zmiany liczby użytkowników jest mało miarodajnie, ponieważ w ciągu roku znacząco wzrosła ogólna liczba polskich internautów). Liczba odsłon strony spadła o 17,91 mln (czyli 28,2 proc.), a średni czas korzystania - o 63 sekundy (czyli 3,7 proc.).

Biznes.onet.pl zanotował spadki o 6,22 proc. zasięgu, 1,92 mln odsłon (5,3 proc. w dół) i 70 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc. w dół). Za to Infor.pl zyskała 4,48 proc. zasięgu i 783,2 tys. odsłon (6,2 proc. w górę), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 21 sekund (czyli 6,7 proc.).

Duże wzrosty osiągnęły Business Insider Polska i Next.gazeta.pl. Pierwszy serwis zyskał 48,4 proc. zasięgu, 2,17 mln odsłon (30,4 proc. w górę) i 19 sekundy średniego czasu korzystania (15,4 proc. w górę), w drugi - 51 proc. zasięgu, 14,55 mln odsłon (to wzrost aż o 209,5 proc.) i 3:26 minuty przeciętnego czasu korzystania (31,9 proc. w górę).

Bardzo dużo zyskał również INNpoland.pl (Grupa naTemat) - 1,5 pkt proc. zasięgu (64,9 proc. w górę) i 2,05 mln odsłon (85,8 proc. w górę), przy spadku średniego czasy korzystania przez użytkownika o 5:15 minuty (czyli 76,1 proc.).

Za to duże spadki zanotowały TVN24BiS.pl - o 23,4 proc. zasięgu i 2,97 mln odsłon (30,7 proc. w dół), Forbes.pl - o 45,3 proc. zasięgu i 3,91 mln odsłon (53,7 proc. w dół), Wyborcza.biz - o 51,4 proc. zasięgu i 6,24 mln odsłon (76,6 proc. w dół), Pb.pl - o 34,3 proc. zasięgu i 2,54 mln odsłon (41,9 proc. w dół) oraz Pit.pl - o 21,6 proc. zasięgu i 255,4 tys. odsłon (24,9 proc. w dół).

Autor: tw

Wiecej informacji: Money.pl, Next.gazeta.pl, Gazeta.pl, Business Insider Polska, TVN24 BiS, Forbes, Wyborcza.biz, Gazeta Wyborcza, Infor.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Pb.pl, Puls Biznesu, Gemius/PBI

Komentarze (3) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia