SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”

W I półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 5,47 proc. i wyniosła 101 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,52 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 124 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się  magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 45 305 egz., po wzroście o 11,65 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 886 egz., po spadku o 3,40 proc.

Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 30,21 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 23 912 egz.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

203 584

101 979

101 962

199 747

107 927

107 867

-5,47%

Auto Świat

113 171

66 213

66 124

118 193

71 379

70 739

-6,52%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 167

45 339

45 305

87 862

40 675

40 577

11,65%

Auto Świat Poradnik

66 735

37 931

37 886

66 820

39 252

39 221

-3,40%

Top Gear - Edycja Polska

51 413

24 178

23 912

65 485

34 591

34 264

-30,21%

Auto Motor i Sport

48 894

23 825

23 825

51 884

26 309

26 309

-9,44%

Świat Motocykli

28 000

14 289

13 205

28 667

14 784

14 775

-10,63%

Automobilista

18 033

7 281

7 229

19 117

7 643

7 592

-4,78%

Classic Auto

14 076

6 604

6 604

14 223

6 713

6 713

-1,62%

W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 89 201 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 58 905 egz., po spadku o 12,20 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (40 028 egz.; spadek o 9,56 proc.). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (37 041 egz.; wzrost o 2,20 proc. - jedyny w zestawieniu). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 23 151 egz.; jednak w dół o 8,67 proc.).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 31,86 proc. do 18 711 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 958

89 201

89 201

195 710

100 724

100 724

-11,44%

Auto Świat

105 106

58 988

58 905

114 569

67 149

67 090

-12,20%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

84 000

40 028

40 028

85 000

44 259

44 259

-9,56%

Auto Świat Poradnik

64 964

37 087

37 041

61 988

36 276

36 245

2,20%

Auto Motor i Sport

48 274

23 151

23 151

51 500

25 349

25 349

-8,67%

Top Gear

41 999

18 898

18 711

57 978

27 640

27 459

-31,86%

Świat Motocykli

29 000

18 420

11 920

27 000

14 794

14 744

-19,15%

Automobilista

18 000

6 784

6 668

18 700

7 579

7 519

-11,32%

Classic Auto

14 000

6 436

6 436

13 940

6 389

6 389

0,74%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JFK
Auto Moto i Sport gorzej za 6 miesięcy niż upadły Top Gear. Teraz czas na nich.
odpowiedź