SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.

W I półroczu 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Top Gear”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 0,67 proc. i wyniosła 103 359 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,67 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 149 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zmalał o 3,70 proc. do 44 340 egz.

Na drugiej lokacie uplasował się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 773 egz., po wzroście o 1,01 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 036 egz., po wzroście o 1,33 proc. - największym w zestawieniu.

Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 11,52 proc. do 6 923 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 002

103 476

103 359

187 296

102 676

102 676

Auto Świat

132 029

84 025

79 149

142 392

87 252

82 167

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Top Gear

79 648

44 383

44 340

84 485

46 620

46 045

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 999

43 873

43 773

84 812

43 334

43 334

Auto Świat Poradnik

70 817

41 036

41 036

73 627

40 498

40 498

Auto Motor i Sport

54 040

28 340

28 340

60 204

29 798

29 798

Świat Motocykli

30 216

15 962

15 962

31 417

17 437

17 437

Automobilista

19 658

8 330

8 311

20 000

8 773

8 729

Classic Auto

14 450

6 923

6 923

14 633

7 835

7 824

W czerwcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2013 roku zwiększyła się o 10,05 proc. do 103 953 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 652 egz., po spadku o 2,02 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Top Gear” (41 960 egz.; spadek o 16,28 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (37 824 egz.; wzrost o 0,71 proc. - jedyny w rankingu), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (32 061 egz.; - 10,49 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej straciło „Classic Auto” - było to 17,09 proc.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

193 710

104 153

103 953

185 162

94 461

94 461

Auto Świat

128 572

79 054

74 652

135 352

81 191

76 191

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Top Gear

82 473

41 960

41 960

89 993

50 753

50 117

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

83 000

38 024

37 824

82 994

37 558

37 558

Auto Świat Poradnik

67 983

32 061

32 061

70 981

35 820

35 820

Auto Motor i Sport

53 774

27 029

27 029

58 500

27 039

27 039

Świat Motocykli

31 000

15 020

15 020

32 500

16 511

16 511

Automobilista

19 650

7 805

7 805

20 000

8 216

8 206

Classic Auto

14 520

7 142

7 142

14 600

8 623

8 614

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nisza.
Auto Świat Poradnik zjada na śniadanie Auto Motor i Sport - pismo niszowe, ale jak wysmakowane. Dla smakoszy wurstu.
odpowiedź